Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

op de achtergrond Facetime SMSjes naar 00447786205094 kostbaar grapje

  • 1 december 2012
  • 10 reacties
  • 1774 Bekeken

hallo,

ik heb op mijn rekening een hele zwik smsjes naar het buitenland, de UK om precies te zijn.
dit heeft te maken met mijn iphone en facetime of imessage, en is niet uit te zetten, de telefoon blijft smsjes sturen.
het is een deels apple deels provider probleem, er zijn veel providers die de kosten terugstorten.
Mijn vraag is, zijn smsjes naar dit nummer te stoppen bij simyo?
Er zijn hele volksstammen met dit probleem, google maar eens op het telefoonnummer, of als je een iphone hebt, kijk je rekening maar eens na.
Facetime SMS naar 00447786205094 op de achtergrond, je ziet er is je sms history niets van terug
icon

Beste antwoord door Alex 6 december 2012, 10:32

Hoi stroober,

Deze optie zou je wel moeten kunnen uitzetten. Dit kan echter niet vanuit Simyo. Ik denk dat Apple je hier wel verder mee kan helpen.

Groetjes,

Alex
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Werkten iMessage en FaceTime wel direct na activatie? Het lijkt erop dat de Foon zo probeerde beiden geactiveerd te krijgen. Pogingen ondernam.
Ikzelf heb ook een paar keer op een iPhone beiden moeten activeren maar dat bleef bij één sms telkens. Ook de iPad. Lepe jongens daar bij de Appel, met hun 'activatietjes'.
tja, ik denk dat het een aantal x gebeurt is als mijn telefoon uit is geweest. maar ik vermoed nu dat elke keer als ik facetime gebruik, of facetime uitschakel en weer aan in mijn foon er weer 51 euricentjes richting het jiskefet gaan. toch zonde van de centen.. het is geen megabedrag maar toch.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stroober,

Deze optie zou je wel moeten kunnen uitzetten. Dit kan echter niet vanuit Simyo. Ik denk dat Apple je hier wel verder mee kan helpen.

Groetjes,

Alex
afgelopen week weer 21 sms-jes naar 00447786205094 op het toestel van mijn zoon met prepaid kaartje.
keer 0,51 ct per sms. soms wel 7 op 1 dag zonder dat je het in de gaten hebt.
inmiddels al de 3e keer. simyo heeft me al 1 keer 10 euro terug gegeven uit coulance.
maar is natuurlijk geen oplossing facetime en imassage staan uit.
graag een mailadres of telefoonnummer waar ik mijn klacht kwijt kan.
een andere optie is Een andere provider die deze kosten niet in rekening brengt, want ik ben er een beetje klaar mee.
maar het mooiste is als ik dit nummer op zijn toestel kan blokkeren voor uitgaande sms.
Reputatie 6
Badge +9
Waarom FaceTime en iMessage uitzetten? Activeer het eenmalig, laat het aanstaan, en blijf verder van de functie af. Last heb je er zo ook niet van. Misschien dat het dan stopt.
De activatiesms-jes worden alleen verstuurd als je beide functies steeds uit- en weer aanzet of als je je iPhone hersteld hebt. NIET als je je iPhone zelf gewoon uit- en aanzet. 
dat denk ik niet.
het is al de 3e keer dat dit gebeurd.
zowel facetime als imassage staan uit. toch worden er sms-jes gestuurd.
simyo is hiervan op de hoogte. helaas blijft een gerichte oplossing uit. het probleem ligt bij apple wordt aangegeven, maar zie daar maar een contact mee te krijgen :-(
blokkeren van het sms nummer lijkt het simpelste maar ook dat kan blijkbaar niet.
blijft er maar 1 oplossing over en dat is een provider die de kosten niet in rekening brengt.
daarnaast wordt er bij prepaid meer dan het dubbele afgeschreven per sms ipv de standaard 21 ct wat volgens mij nog minder moet zijn met het nieuwe tariefstelsel. ik vraag me ook we af of de 51 ct per sms wel 'legaal' is?
Reputatie 6
Badge +9

blijft er maar 1 oplossing over en dat is een provider die de kosten niet in rekening brengt.


Providers als t-Mobile en KPN hebben zelf connecties met Apple. Zij hebben ook iPhones in hun abonnementen. En daar verdienen ze big bucks mee / aan, dus dan mogen die activatie sms-jes er wel vanaf. Simyo niet. Vandaar.
Als ik u was, zette ik iMessage en FaceTime gewoon aan. En liet het het ook aanstaan.  Misschien worden er dan niet steeds meer activatie SMS-jes verstuurd. Valt te proberen toch.
ik probeer het 1 dag.( voor de 3e keer.
dat zegt simyo ook, maar het probleem is dat die dan juist de sms gaat versturen.
het beste is een manier te vinden om dat nummer te blokkeren aangezien hij facetime en imassage toch niet gebruikt.
maar hoe?
Reputatie 6
Badge +9

dat zegt simyo ook, maar het probleem is dat die dan juist de sms gaat versturen.


Maar u zegt eerder dat ze toch verstuurd worden, ondanks dat het UITstaat.
Als u het aanzet, wordt er dan tijdens het activeringsproces aangegeven dat de activatie geslaagd is??

Hebt u de iPhone bij Apple zelf vandaan? 

Het probleem is dat Simyo geen invloed kan uitoefenen op het verzenden van die SMS-jes. Dit heeft met de iPhone zelf te maken.

Een herstel van de telefoon valt ook nog te overwegen.
Badge +8
afgelopen week weer 21 sms-jes naar 00447786205094 op het toestel van mijn zoon met prepaid kaartje.
keer 0,51 ct per sms. soms wel 7 op 1 dag zonder dat je het in de gaten hebt.
inmiddels al de 3e keer. simyo heeft me al 1 keer 10 euro terug gegeven uit coulance.
maar is natuurlijk geen oplossing facetime en imassage staan uit.
graag een mailadres of telefoonnummer waar ik mijn klacht kwijt kan.
een andere optie is Een andere provider die deze kosten niet in rekening brengt, want ik ben er een beetje klaar mee.
maar het mooiste is als ik dit nummer op zijn toestel kan blokkeren voor uitgaande sms.


Providers als t-Mobile en KPN hebben zelf connecties met Apple. Zij hebben ook iPhones in hun abonnementen. En daar verdienen ze big bucks mee / aan, dus dan mogen die activatie sms-jes er wel vanaf. Simyo niet. Vandaar.


Maar u zegt eerder dat ze toch verstuurd worden, ondanks dat het UITstaat.
Als u het aanzet, wordt er dan tijdens het activeringsproces aangegeven dat de activatie geslaagd is??

Hebt u de iPhone bij Apple zelf vandaan? 

Het probleem is dat Simyo geen invloed kan uitoefenen op het verzenden van die SMS-jes. Dit heeft met de iPhone zelf te maken.

Een herstel van de telefoon valt ook nog te overwegen.


Hoi hansp,

Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Één betalend berichtje voor een dienst, ok. Maar ik zie ook dat de telefoon van je zoon ze blijft versturen. Het spijt me dat wij daar als Simyo geen verantwoordelijkheid voor kunnen nemen, maar ik wil je wel helpen om er vanaf te komen. Het lijkt echt alsof dat toestel blijft hangen, of dat er in ieder geval nu iets niet goed staat ingesteld.
Wat je kunt proberen is een handmatige reset:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.
Je raakt hierbij niks kwijt.

Als dit niets oplost, zou ik hiermee toch echt aan de bel trekken bij Apple. Want ook al zou je bij een andere provider niets betalen voor die smsjes. Het kost je toestel toch batterij en het kan niet goed zijn als het toestel dit maar blijft uitvoeren.

Ik hoor graag van je hoe dit verder verloopt.

Groetjes,
Charlene

Reageer