.

Beantwoord

Onterechte afboeking voor verstuurde sms

  • 15 December 2012
  • 15 reacties
  • 781 Bekeken

Net nieuw prepaid abonnement en nummerbehoud en nano activatie geregeld..... En gelijk 1 verbruik (sms) naar buitenland, die niet van mij is! Het is slechts 51cent, maar dit voelt niet goed! hoe kan mijn abonnement door een ander gebruikt zijn? Ik heb nog niets gedaan behalve een dagbundel genomen
icon

Beste antwoord door de leon 15 December 2012, 12:11

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +1
Heb je whatsup of een ander dergelijk programma op je telefoon staan en deze ingesteld met je nieuwe nummer? Als je dat gedaan hebt word er een sms gestuurd om je nummer te controleren
Reputatie 7
Badge +9
Net nieuw prepaid abonnement en nummerbehoud en nano activatie geregeld..... En gelijk 1 verbruik (sms) naar buitenland, die niet van mij is! Het is slechts 51cent, maar dit voelt niet goed! hoe kan mijn abonnement door een ander gebruikt zijn? Ik heb nog niets gedaan behalve een dagbundel genomen

Dat is een activatie sms voor iMessage en FaceTime. No worries ;)
De afboeking is dus terecht. Ook al zijn er mensen die vinden dat de provider dat moet betalen.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan, Corinne...;)
Reputatie 4
Badge +8
Corrinne is verdwinne.
Reputatie 7
Badge +9
Yep, en daar heppie weer 'zo inne'. :p


Ook hier hoor je nooit meer wat van...
Reputatie 4
Badge +8
zit lekker binne met d'r vriendinne,
of staat ergens te pinne.


😉
Reputatie 7
Badge +9
Yep, maar je mot toch ergens beginne.
Zit hier zomaar een rijm te verzinne.

😉
Reputatie 4
Badge +8
ik zit maar te gapginne
kan geen rijm meer vinne.
Reputatie 7
Badge +9
Of ze legt tussen het klamme linne
helemaal buiten zinne, die Corinne 

😃
Reputatie 5
Badge +10
Net nieuw prepaid abonnement en nummerbehoud en nano activatie geregeld..... En gelijk 1 verbruik (sms) naar buitenland, die niet van mij is! Het is slechts 51cent, maar dit voelt niet goed! hoe kan mijn abonnement door een ander gebruikt zijn? Ik heb nog niets gedaan behalve een dagbundel genomen

Hoi Corinne,

Zoals de leon aangeeft is dit een sms n.a.v. iMessage of Facetime. Wij kunnen hier als provider niets aan doen. In dit topic kun je meer informatie hierover vinden.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,

Gisteren is mijn 1-jarige abonnement ingegaan. Echter zie ik bij mijn verbruik extra kosten van sms naar Verenigd Koninkrijk?? Op datum 10-12, 19-12 en 20-12 is er een sms gestuurd naar een nummer in Verenigd Koninkrijk? Dit ben ik niet geweest en kan ook niet met mijn telefoon gebeurt zijn.

Graag reactie en oplossing zodat ik niet met extra kosten kom te zitten.

Groeten,

Niek
Badge +1
Heb je FaceTime of whatsup aangemaakt? Zo ja dan wordt er door je telefoon een sms gestuurd om te je nummer te controleren dit is idd naar de UK
Nee ik heb gewoon mijn oude iPhone gebruikt waarop whatsapp en FaceTime al staan geïnstalleerd. Welke extra kosten kan ik nog meer verwachten? Elke keer 0,25 euro als ik whatsapp of FaceTime gebruik?

Alvast bedankt voor de reactie
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Corinne,



Hoor je nooit meer wat van, Alex..

http://www.kolobok.us/smiles/standart/nea.gif

Elke keer 0,25 euro als ik whatsapp of FaceTime gebruik?



Nee, niet elke keer dat je dat gebruikt. Het zou een eenmalige activatie moeten zijn.
iMessage, heb je dat? SMS-en allemaal naar zelfde nummer? Houd het even in de gaten. Blijft 'ie het doen, kan je een hard reset doen. Of een herstel via iTunes bijvoorbeeld. Of raadpleeg de Apple helpdesk. Ik denk namelijk ook dat Simyo daar niets aan kan doen. Het lijkt me een 'issue' van je telefoon zelf.

Of leg je probleem eens hier voor. Op dit forum is er vast wel iemand die je kan helpen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/
Reputatie 5
Badge +10
Hoi niekschoot,

De reactie van de leon hierboven bevat een aantal handige tips. Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op het wel/niet versturen van deze sms.

Groetjes,

Alex

Reageer