Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

MMS worden niet verzonden, ook na instellingen op KPN site

  • 3 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 2750 Bekeken

Hallo,

Ik heb een HTC One S en internet werkt prima. De instellingen staan op de site aan en ook heb ik een APN toegevoegd al volgens de instructies en instellingen van KPN. Echter na heropstarten en een mms versturen naar mn eigen nummer krijg ik berichtgevingen dat ik ze niet kan verzenden.

Graag hulp hiervoor, bedankt! Mvg Jerome

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum JVerbeek,

Lukt het wel om een mms naar een ander nummer te sturen?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum JVerbeek,

Lukt het wel om een mms naar een ander nummer te sturen?

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Dankje voor de reactie. Ook dat lukt helaas natuurlijk niet.. Groetjes Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JVerbeek,

Zou je kunnen controleren welke toegangspunten je hebt ingesteld? Je kunt dit controleren door naar instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten.

Groetjes,

Alex
Ik heb Mobiel Internet als APN die actief is, met alle standaardinstellingen van de website hier en daaronder een APN die ik nu SIMYO MMS heb genoemd, maar daar heb ik al meerdere namen en instellingen voor gebruikt waaronder ook die van de KPN website.. niks heeft geholpen tot nu toe, ook niet na herstarten ook niet naar verschillende nummers. Groet Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JVerbeek,

Dan lijkt het er op dat je nog niet het juiste toegangspunt in je toestel hebt staan. Om dit in te stellen moet je het volgende doen:

Startscherm.
Ga naar het Hoofdmenu.
Scroll naar rechts.
Kies Instellingen
Kies Mobiel netwerk.
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN’s (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor Menu, APN verwijderen.
Kies Menu en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer KPN MMS in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in.
Bij MMS Proxy, voer 10.10.100.20 in.
Bij MMS Poort, voer 5080 in.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters).
Kies Menu.
Kies Opslaan.
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm.
Zet de HTC One X uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Kan je aangeven wat het resultaat is?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Helaas krijg ik opnieuw hetzelfde resultaat; mms bericht kan niet worden verzonden via diverse wegen. Ze komen niet aan, niet naar mezelf en niet naar anderen.

Ik heb de instellingen natuurlijk precies gecontroleerd en zelfs nogmaals ingevoerd maar het wil niet lukken..

Groetjes Jerome
Hallo, ik zit nu een week bij Simyo na een overstap van T-Mobile en ik moet zeggen dat me dat nog niet erg bevalt om de volgende redenen.
1) de signaalsterkte bij mij thuis (gewoon midden in een stad als Zoetermeer) was altijd uitstekend en varieert nu tussen de -93 dBm (3 signaalstrepen) en -111 dBm ( geen of 1 streepje) waarbij de laatste waarde vaker voorkomt dan de eerste. Als ik mijn nummer bel via de vaste telefoon is het nummer vaak niet bereikbaar. Elders heb ik meestal bereik. Het toestel staat in de 3G/HSDPA stand, in 2G lijkt de signaalsterkte wel voldoende. Dit was dus absoluut niet wat ik verwachtte bij overstap naar het KPN netwerk.
2) instellen van de internetvebinding op mijn Android (versie 2.2.2)  HTC Desire lukte uiteindelijk wel na diverse keren het KPN MMS APN profiel handmatig te hebben aangepast. Ook dit was bij de vorige provider echt niet nodig.
3) Bij het ontvangen van een MMS krijg ik de melding "Bericht niet gedownload. Voorbijgaande storing." En dat verschijnt nu al dagenlang.
4) Het zelf versturen van een MMS gaat ook al niet ondanks alle voorgestelde handmatige instellingen op dit forum. Het verzenden gaat zowel niet naar het eigen nummer als naar een ander toestel. De foutboodschap luidt "Kan bericht niet verzenden. Niet gespecificeerd."
Graag reactie van Simyo
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

Helaas krijg ik opnieuw hetzelfde resultaat; mms bericht kan niet worden verzonden via diverse wegen. Ze komen niet aan, niet naar mezelf en niet naar anderen.

Ik heb de instellingen natuurlijk precies gecontroleerd en zelfs nogmaals ingevoerd maar het wil niet lukken..

Groetjes Jerome


Hoi JVerbeek,

Ik heb zojuist contact gehad met de technische dienst. Zij geven aan dat je alleen het toegangspunt 'internet' gebruikt en dus niet het toegangspunt 'portalmmm.nl

Dit toegangspunt is nodig om een mms te verzenden. In mijn eerdere post staat uitgelegd hoe je dit toegangspunt in kan stellen. Als dit niet lukt raad ik je aan de handleiding te gebruiken of contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Je kunt ook nog proberen om eerst je internet instellingen te herstellen en vervolgens mijn bovengenoemde instructies te volgen. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Hallo, ik zit nu een week bij Simyo na een overstap van T-Mobile en ik moet zeggen dat me dat nog niet erg bevalt om de volgende redenen.
1) de signaalsterkte bij mij thuis (gewoon midden in een stad als Zoetermeer) was altijd uitstekend en varieert nu tussen de -93 dBm (3 signaalstrepen) en -111 dBm ( geen of 1 streepje) waarbij de laatste waarde vaker voorkomt dan de eerste. Als ik mijn nummer bel via de vaste telefoon is het nummer vaak niet bereikbaar. Elders heb ik meestal bereik. Het toestel staat in de 3G/HSDPA stand, in 2G lijkt de signaalsterkte wel voldoende. Dit was dus absoluut niet wat ik verwachtte bij overstap naar het KPN netwerk.
2) instellen van de internetvebinding op mijn Android (versie 2.2.2) HTC Desire lukte uiteindelijk wel na diverse keren het KPN MMS APN profiel handmatig te hebben aangepast. Ook dit was bij de vorige provider echt niet nodig.
3) Bij het ontvangen van een MMS krijg ik de melding "Bericht niet gedownload. Voorbijgaande storing." En dat verschijnt nu al dagenlang.
4) Het zelf versturen van een MMS gaat ook al niet ondanks alle voorgestelde handmatige instellingen op dit forum. Het verzenden gaat zowel niet naar het eigen nummer als naar een ander toestel. De foutboodschap luidt "Kan bericht niet verzenden. Niet gespecificeerd."
Graag reactie van Simyo


Welkom op het forum RobinHTC,

Ik zal je per vraag proberen te helpen.

1) Je geeft aan dat de signaalsterkte bij jouw thuis minder is. Ik zou graag een postcodecheck willen uitvoeren. Daarom wil ik je vragen de postcode van de betreffende plek door te geven.
2) Het besturingssysteem Android (ook weer afhankelijk van de versie) slaat de instellingen soms niet automatisch op. Waarschijnlijk was je toestel ook afkomstig van de provider waar je deze instellingen niet handmatig hoefde in te stellen.
3 en 4) Ook in jouw geval wordt er gebruik gemaakt van het verkeerde toegangspunt. Ik zou je willen vragen dit toch goed te controleren en correct in te stellen. Wij kunnen dit helaas niet op afstand voor je doen.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Nog altijd heb ik geen succes. Ik ga er vanuit dat de technische dienst zegt dat ik het toegangspunt portalmmm.nl niet gebruik; anders zou het mmsen waarschijnlijk wel werken. Ik heb nogmaals de instellingen overnieuw ingevoerd, de internet hersteld en daarna nogmaals de tweede portal ingevoerd maar nog steeds hetzelfde resultaat.
De handleiding zegt niets meer over het verzenden van MMS berichten behalve waar je instellingen kan invoeren. Ik zal nu de stap ondernemen om HTC hiervoor te bellen, maar als ze me terugrefereren naar mijn provideren en we hebben alle opties geprobeerd, rest mij geen andere keus als over te stappen naar een andere.

Ik wil je toch in ieder geval bedanken voor de ondersteuning en het proberen. Het is jammer dat het in mijn geval niet lijkt te lukken.

Met vriendelijke groet,

Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jerome,

Vanuit Simyo kan ik helaas niets meer voor je doen. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen. Op dit moment zou je de foto's ook gewoon kunnen via email of Whatsapp. Dit is in jouw geval gratis (je hebt immers een internet bundel). Of hebben de ontvangers niet de mogelijkheid om de foto's dan te bekijken?

Groetjes,

Alex

Reageer