.

Beantwoord

Kan ik gebruik maken van een betaalde sms dienst?

  • 20 September 2016
  • 10 reacties
  • 638 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Graag wil ik meedoen met "win met de zin" van 538. Maar mijn sms naar 5380 komt niet aan. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door franswon 20 September 2016, 16:50

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het SMS-sen naar zulke betaalnummers kan wel, maar je ontvangt geen (duur) antwoord terug https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94s het bellen naar 0906 en 0909 nummers is ook niet mogelijk bij Simyo.
Oke, maar speel je dan wel mee met de actie?
Reputatie 7
Badge +9
Nee, helaas voor jou, je zal ook geen dure SMS op je factuur vinden.
Dat is dan weer jammer. Aangezien het antwoord Frans Duits is 🙂
Ik had dezelfde vraag.... Het antwoord bevalt mij niet zo. "Je vindt ook geen dure sms op je factuur". Daar wil ik zelf voor kunnen kiezen en niet de keuze voor mij laten maken. Ik wil ook met die 538 actie meedoen. En trouwens, de link waarnaar verwezen wordt? Die werkt niet.
Reputatie 7
Badge +9
Hier is de juiste link https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94

per ongeluk stond er een s achter.

Over het beleid van Simyo, ik ben ook maar klant en ik heb er dus even veel of even weinig invloed op als jullie.
Ja daar ben ik het ook mee eens. Klanten moeten toch gewoon kunnen kiezen of zij naar een betaalde sms-dienst willen sms'en. Daar zou gewoon een aan en uit sms voor gemaakt moeten worden. Zij zijn toch de eindverantwoordelijke die moeten betalen. Of wordt nu iedereen over 1 kam geschoren, omdat er mensen zijn die zichzelf in de problemen hebben gebracht door betaal sms-diensten en hun factuur niet kunnen betalen?

Nu loop ik misschien wel de prijs mis. Kan ik Simyo daar ook aansprakelijk voor stellen?

Aangezien er bij het afsluiten van een abonnement niet wordt aangegeven dat je niet naar sms-diensten kan sms'en.
Reputatie 7
Badge +9
Zie ook de FAQ https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/faq-waarom-niet-smsen-naar-betaalde-sms-diensten-25375
Daar heb ik toch niets aan 😛
Reputatie 7
Badge +10
Hoi AvM, The Unexpected, Mary1970 en Franswon,

Welkom op het Simyo Forum, AvM en The Unexpected!

Ik snap dat het soms wat vervelend kan zijn! Je wilt dan graag meedoen aan een dergelijke winactie, dus ik kan me de onvrede goed voorstellen. Wat Franswon zegt, klopt helemaal. In het verleden is er een beslissing gemaakt om de betaalde sms-diensten af te schaffen. Je kunt dus wel een sms versturen naar een dergelijke dienst, maar je kunt niets van ze ontvangen. Dit is gedaan omdat het te vaak leidde tot torenhoge kosten.

Het idee dat deze beslissing overgelaten dient te worden aan de klant, is ook helder. Dat is een goed punt. Echter wordt er geen geheim van gemaakt dat je geen gebruik kunt maken van deze diensten. Het gaat niet om kleine lettertjes 😉 Dit feit is gemakkelijk terug te vinden op de website, bijvoorbeeld.

Het is dus simpelweg niet mogelijk om gebruik te maken van betaalde sms diensten. Toch stel ik het wel op prijs dat er feedback gedeeld wordt! Dat is immers het nut van een Forum 🙂

@ Franswon: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer