Skip to main content
Ik heb een nieuw mobiel + abonnement + nummerbehoud en opzegging van een maand. Nu heb ik geen nano-sim en kan voor € 5,- een vervangende sim vragen. Maar verstoor ik dan het al geregelde proces rond nummerbehoud?
Beste Jan P.



Leuk dat je op dit forum je vraag stelt.

Het nummer dat je op dit moment gebruikt behoud je gewoon wanneer je een nieuwe Simkaart aanvraagt.

Je kan hem na activatie dus gewoon gebruiken net zoals je op dit moment al doet.



Vriendelijke groet.
Klopt, de kaart heb dan ik in een paar dagen. Maar het proces van nummerbehoud is al geactiveerd. Hangt dat niet aan een simkaart-nummer.

Eigenlijk wil ik dus voor die laatste maand - voor overstap naar een andere provider - nu even voor € 5 al wel de nieuwe mobiel kunnen gebruiken. Omdat nummerbehoud al loopt ben ik bang dat een - voor mij tijdelijk - nieuwe simkaart de boel in de war stuurt door een uniek simkaart-nummer. Dan ben ik verder van huis.
Gewoon een nieuwe simkaart aanvragen nu je nog bij Simyo zit.

Daarna bij je volgende provider nummerbehoud aanvragen bij de overstap.

Het nummer dat nu bij Simyo bekend is komt op je nieuwe aangevraagde simkaart (van Simyo).

Dat is de informatie die ik op deze site lees.

Hoe het verder met je volgende provider zit weet ik niet.

Vraag het anders daar na.



Je nieuwe simkaart nummer koppel je zelf aan je eigen telefoonnummer.

De uitleg daarvan staat in de brief die je bij je nieuwe simkaart.
Beste Jan P,



Jammer dat je weggaat bij Simyo :(



Wanneer je nummerbehoud proces al is aangevraagd en bij de andere provider al loopt, is het handig om daar even na te vragen hoe het precies zit als je nu een andere simkaart bij ons krijgt.



Meestal is dit geen probleem, al zou het nummerbehoud wel in eerste instantie afgewezen kunnen worden. Daarna hoef je alleen het nieuwe simkaartnummer door te geven en zal het alsnog goed komen.



Je hoeft je dus geen zorgen te maken, maar ik hoor graag van je wat de andere provider hierover heeft gezegd.



Bedankt voor je hulp Niels te Grotenhuis :D



Groetjes, Caspar.

Reageer