Skip to main content
Ik heb tot heden een simpele nokia mobiele telefoon gebruikt. Van mijn dochter kreeg ik een oude i-phone 4 S. Ik lees, dat je voor € 5.- een passende simkaart kan kopen. Ook, dat Simyo alle instellingen van de oude simkaart kan overhevelen naar de nieuwe simkaart. Ik heb vele telefoonnummers + naam op mijn oude simkaart staan. Worden deze gegevens ook op mijn nieuw bestelde simkaart geïnstalleerd? Misschien een domme vraag. Maar voor een tachtig jarige wel weer een enorme klus om dat opnieuw te installeren. Graag uw advies. Nij voorbaat mijn dank!!
Hoi antonie,



Wat leuk dat je een iPhone 4S hebt gekregen van je dochter.



De telefoonnummers gaan niet automatisch over op de vervangende simkaart. Dit zul je zelf moeten doen. Hier zijn meerdere opties voor. Ik zal er hieronder één uitleggen.



1. Zorg ervoor dat je 'contacten' in de Nokia staan. Dit doe je door ze van de simkaart te kopiëren naar het toestel. Dit kun je doen in het menu van 'contacten'.

2. Doe je vervangende simkaart in de Nokia. Kopieer nu de telefoonnummers van het toestel naar de simkaart.

3. Klik nu het gewenste formaat simkaart uit, en stop deze in de iPhone.



Gaat dat zo lukken?



Groetjes,

Caspar
Beste Caspar,

Bedankt voor je reactie en advies. Ik heb hierbij wel een vraag. Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart besteld. Ik ga er vanuit dat ik de "3 in 1" simkaart zal ontvangen. Als ik de telefoonnummers copieer naar de nieuw simkaart, zal ik de simkaart moeten gebruiken, die in het I-phone toestel past. Deze simkaart is kleiner. Lukt het copieren van mijn telefoonlijst naar deze kleinere simkaart? Of heb ik uw advies verkeerd begrepen? Graag uw reactie.

Groeten,

Ton
antonie,



Ik zal het je even uitleggen, nu weet ik niet of er op je NOKIA de mogelijkheid is de contacten te kopiëren naar dat toestel want dat is lang niet zeker. Controleer dat eerst.



Contacten staan op de oude sim - kopieer die naar de Nokia indien mogelijk.

Toestel uit, nieuwe sim in Nokia.

Contacten kopiëren naar nieuwe sim.



En daarna nieuwe sim uit Nokia, de micro er uit drukken, je hebt dan de micro en nano (2 de kleinste maten) bij elkaar.

En die doe je in de Iphone. En klaar is Sjakie. :)



Maar het allerbelangrijkste is dus kijk of het mogelijk is de contacten te kopiëren naar de Nokia en vanaf de Nokia de contacten kopiëren naar de sim !

Een moderator kan dat zo niet zien en ik evenmin.



Je gebruikt dus eerst de (nieuwe) standaard sim in de Nokia voor het kopiëren zoals omschreven en daarna als dat is gelukt druk je de de micro sim er uit en die gaat in de Iphone.

Klus geklaard....



Suuk 6

Friesian.
Lees dit deel extra goed......



Je gebruikt dus eerst de (nieuwe) standaard sim in de Nokia voor het kopiëren zoals omschreven en daarna als dat is gelukt druk je de de micro sim er uit en die gaat in de Iphone.


Klus geklaard....



Suuk 6

Friesian.
Hoi Antonie,



Je hebt het niet verkeerd begrepen hoor. De 3-1 simkaart heeft het hetzelfde formaat als een ouderwetse simkaart, de kleinere formaten (micro en nano) kun je, hier indien nodig, uitdrukken. Je kunt de simkaart dus na ontvangst in de Nokia plaatsten, de contacten kopiëren, het juiste formaat eruit klikken en vervolgens de simkaart in de iPhone plaatsen.



Als je hier nog vragen over hebt, laat het ons weten!



Groetjes,

Sean



@Friesian, bedankt voor je heldere uitleg!

Reageer