.

Wil graag mijn eSIM overzetten naar een nieuwe telefoon, hoe?

  • 22 July 2022
  • 1 reactie
  • 2743 Bekeken

Wil graag mijn eSim overzetten naar een nieuwe telefoon, hoe?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @Jirodica,

Bedankt voor je bericht. Zo lang je een toestel met eSIM heb dat wordt ondersteund kun je zelf makkelijk en gratis de eSIM activeren. Via deze link kun je controleren of je toestel geschikt is. Het is belangrijk om jouw eSIM op jouw 'oude' toestel NIET te verwijderen. Deze heb je namelijk nog nodig om de validatiecode te kunnen ontvangen.

Om een Simyo eSIM te activeren ga je in het toestel waarin je het Simyo nummer wil gebruiken naar de Mijn Simyo app. Daar ga je na het inloggen naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren. Wanneer je hier voor kiest ontvang je een sms met een validatiecode, vanaf het moment dat je de code hebt ingevuld gaat in iPhones en Android toestellen net even anders.

  • iPhone: Na het invullen van de validatiecode kun je aangeven of je naast de eSIM nog een fysieke simkaart in je toestel wil gebruiken of alleen de eSIM. Gebruik je alleen de eSIM? Dan hoef je geen voorkeuren in te stellen. Gebruik je naast de eSIM een fysieke simkaart? Dan moet je voor bellen, internetten en iMessage apart aangeven welke simkaart je wil gebruiken. Maak je hier een fout in, dan kun je de keuzes altijd nog wijzigen via de instellingen van je iPhone. Doe dit wel pas als je de eSIM volledig hebt geïnstalleerd, anders download de eSIM niet correct en loopt de aanvraag vast! Als je dit alles hebt aangegeven tik je op download de eSIM om de aanvraag af te ronden.
  •  Android: In Android toestellen hoef je dit niet per functie aan te geven maar kun je aangeven dat je eSIM de 'hoofdsimkaart' is of dat dit de fysieke simkaart is. Hierna hoef je alleen op download eSIM te tikken en dan is de aanvraag afgerond.

Na het doorlopen van deze stappen is de eSIM direct te gebruiken. Mocht je toch ergens vast lopen laat het mij dan vooral even weten. Dan kijken we samen naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Reageer