.

Beantwoord

Werkt mijn GPS minder goed door mijn simkaart?

  • 7 October 2016
  • 15 reacties
  • 715 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Hoi,

Ik gebruik al een hele tijd een LG G3 maar wat mij opviel is dat de GPS ontzettend slecht is vergeleken bij anderen. Soms loop ik in een uur wel tot 1,5 km meer dan in de werkelijkheid.

In mijn oude Lenovo de A6000 was het signaal altijd perfect en klopte helemaal. Nu heb ik gisteren mijn LG voor reparatie teruggestuurd en gebruik ik tijdelijk de Lenovo weer. Wat blijkt nu echter, dat de Lenovo ook ineens slechte ontvangst heeft.

Lg deelde mij toen mee dat dit kan komen door de simkaart en mijn vraag is dan ook of dit kan kloppen? En zo ja of jullie mij dan een vervangende simkaart kunnen toesturen.

Hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Sean 10 October 2016, 17:57

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Onnaj,

Wat vervelend dat je problemen hebt met je GPS functie. Heb je op deze momenten ook last van verminderd bereik?

Om erachter te komen of dit aan je simkaart ligt, wil ik je vragen om tijdelijk een andere simkaart in je telefoon te proberen. Als blijkt dat de GPS dan wel goed functioneert, dan zal ik zorgen dat er een nieuwe simkaart jouw kant opkomt :D

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi,

Ik zal het binnenkort eens proberen met de sim van mijn vriendin, kijken of dat scheelt! Dan kom ik er nog even op terug
Reputatie 7
GPS is toch werkzaam zonder simkaart? Hooguit is de positiebepaling sneller door gebruikmaking van het signaal van de masten, maar eenmaal verbonden met de satellieten zou de simkaart niet meer nodig zijn voor het navigeren.

Tijdens de laatste Avond4daagse vernam ik een soortgelijk verschijnsel, maar dat lag aan de gebruikte app. Twee medelopers schakelden gelijktijdig hun wandel-/loop app in, liepen de gehele route bij elkaar en schakelden hun app gelijktijdig weer uit. Het verschil over een gemiddelde afstand van 5 km per avond was zo'n 400 a 500 meter per avond!

Dus, welke app(s) gebruik je? En wat is 'de werkelijkheid' die je aanhaalt?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Onnaj,

Super! Ik ben benieuwd! In principe werkt je GPS onafhankelijk van je simkaart. Je GPS werkt namelijk ook prima (als het goed is) als je alleen een wifi-verbinding hebt. Het belangrijkste is een internetverbinding. Natuurlijk zou er, zoals Sean al zei, een verschilletje kunnen bestaan tussen verschillende masten. Maar dat zal enorm afhangen van een heleboel factoren, waaronder jouw locatie.

En net zoals RicoK ben ik benieuwd naar welke app je gebruikt voor je navigatie. Daar kan ook een verschil tussen zitten! Google Maps, Kaarten (van Apple) en 9292ov zijn nooit exact hetzelfde, voor mij.

Hou je ons op de hoogte?

@ RicoK, dankjewel voor je reactie en voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi, ik heb inmiddels een nieuwe telefoon de LG G5 en ook hier wijkt GPS erg veel af. Zouden jullie mij alsnog een nieuwe simkaart kunnen toesturen zodat hopelijk het probleem is getackeld?

Alvast hartelijk dank.
Hoe staat locatie ingesteld? Hoge precisie of.....
Badge
Dat maakt geen verschil en volgens LG kon het desondanks de simkaart zijn die voor problemen zorgt
De wijze waarop jouw locatie bepaling, dus GPS, is ingesteld maakt wel degelijk uit.

Als deze staat ingesteld op Accu besparing gebruikt hij WLAN, Bluetooth of mobiele netwerken om de locatie te bepalen.

Dit kan er dus voor zorgen dat je locatie bepaling afwijkt. Zet je hem op grote nauwkeurigheid dan gebruik hij naast WLAN, Bluetooth of mobiele netwerken ook GPS.

Kortom, even checken hoe het staat ingesteld voor je misschien voor niks een nieuwe simkaart krijgt / besteld.
Badge
Zoals gezegd heb ik dit gedaan en maakt geen verschil. Volgens LG kan de sim dan nog voor problemen zorgt. Hoe dat werkt snap ik ook niet, maar schijnbaar kan het.

Ik gebruik overigens Strava en zelfs bij een vriend van me op een China phone werkt die top en klopt exact met mijn GPS horloge. Ook bij andere vrienden werkt ie perfect. In enkele uren wandelen scheelt het soms kilometers en dat kan echt niet
Dat maakt geen verschil en volgens LG kon het desondanks de simkaart zijn die voor problemen zorgt

Ik las deze zin anders, excuus..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Onnaj,

Hm, laten we dan inderdaad eens een andere simkaart testen. Dan kunnen we dit in ieder geval uitsluiten en hopelijk lost dit het probleem voor je op. Ik heb voor deze keer kosteloos een simkaart opgestuurd. Binnen 3 werkdagen ontvang jij deze en kun je hem activeren volgens bijgeleverde instructies. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet
Reputatie 5
Badge +9
Super! En als je verder nog vragen hebt, weet je me te vinden.

Groetjes,
Caspar
Hoi Onnaj,

Ik ben benieuwd of het heeft gewerkt. Ik heb namelijk dezelfde problemen 😞

Groetjes,
Miranda
Reputatie 7
Badge +10
Hi Miranda,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Heb je exact hetzelfde probleem? Wil je me uitleggen wat er precies bij jou aan de hand is? Dan help ik je daarmee!

Groetjes,
Jihane

Reageer