.

Beantwoord

Welke simkaart gaat er in een Samsung Mega?

  • 5 January 2014
  • 17 reacties
  • 837 Bekeken

Badge +2
Een normale simkaart is die geschikt voor de     Samsung mega

Ik heb(durf het bijna niet te zeggen)ik heb nu  nu een nokia 3210 zit daar een standaart kaart in??????  Of moet ik nu een nieuwe kaart aan vragen voor de Samsung mega
groetjes
icon

Beste antwoord door MartijnR 5 January 2014, 13:03

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 3
Badge +9
In een Nokia 3210 (deze had ik ook ooit) zit een standaard simkaart in. Een type die bijna, misschien wel helemaal niet meer in de huidige generatie toestellen voorkomt.

De meeste toestellen zijn vanwege de ruimte voorzien van een micro simkaart slot. In smartphones zit veel aan hardware verborgen dat ieder miniscuul stukje ruimte benut moet worden. Zat het alleen al niet om de batterij groter te maken om zo meer capaciteit mee te geven.

De Samsung mega heeft ook een microslot, waar dus een micro simkaart in moet. Tegenwoordig zijn deze twee simkaarten in een gstopt. Het gaat dan om een dual simkaart. Een gewone simkaart en een micro simkaart in een.

Heb je de microsimkaart nodig dan kan je die eruit drukken, anders is het een gewone simkaart.

Als je naar "mijn simyo" gaat onder het tabblad "mijn instellingen&simkaart" dan kun je daar een nieuwe  micro simkaart aanvragen. Je zal dus een dual simkaart ontvangen. De kosten hiervoor zijn eenmalig €5,=

Na ontvangst dien je de simkaart te activeren waardoor je oude ook direct onbruikbaar is. Er kan namelijk maar een simkaart actief zijn.

Van een Nokia naar een Samsung mega is een wereld van verschil....welkom in de wereld van smartphones ;)

P.s. schroom je niet om het een en ander te vragen over Simyo of je samsung mega.

Lang verhaal voor ..... een micro simkaart 🙂
Badge +2
Wat een super duidelijk antwoord......heeft mij echt geholpen....heb ik nog een vraagje

Lange geleden ben ik een keer onder mijn beltegoed/pre pay uit gekomen en toen  zeiden ze dit ..........  Je aansluiting was enkelzijdig geblokkeerd wegens te weinig beltegoed.

Maar ik neem aan dat zoiets nu goed geregeld is en je op tijd een smsje ontvangt.....had ik toen niet ontvangen......nou ik hoop dat de wereld van smartphones gaat bevallen ;)

Groetjessss
Reputatie 3
Badge +9
Bij prepaid krijg je geen waarschuwings signaal.
Alleen bij een abonnement krijg je een waarschuwing wanneer te tegen het einde van je bundel aan loopt. Deze waarschuwing krijg je via een email en sms bij zowel 75% van je bundel als bij 100% van je bundel.

Bij prepaid zal je dus zelf heel goed je verbruik in de gaten moeten houden. Als je onder je beltegoed komt, dan kan je je gesprek afmaken. Hang je daarna op dan is je aansluiting voor het uitgaande verkeer geblokkeerd. Je kan dus nog wel oproepen ontvangen.

Met een smartphone kun je ook op het internet. Nu weet ik niet of je daar behoefte aan hebt, of een internetbundel hebt aangeschaft, maar dit is ook een tricky verhaal. Ik zal hier het een en ander over uitleggen.

Smartphone hebben een zeer complex operating systeem en allerlei ingewikkelde apps om leuke dingen mee te doen. De meeste apps en soms ook het operating systeem maken soms gebruik van het internet, om of informatie te verzenden of om een update van het programma te downloaden.  Als je alleen WiFi zit dan is dit geen probleem. Maar zit je niet op WiFi dan zal je telefoon al deze informatie via het 3G (mobiele) netwerk downloaden. En als je geen internetbundel met je prepaid smartphone hebt, dan kunnen de kosten heel snel oplopen. Soms sneller dan een dikke internetbundel.

Standaard staat internet aan op de persoonlijke simyo pagina en waarschijlijk ook op je telefoon. Op je telefoon heet dat mobiele gegevens. Deze opties kun je het beste uitzetten als je geen internet wilt. De beste optie is op het op je persoonlijke pagina uit te zetten, dan zit je voor 100% veilig.

Wil je wel internet maar wil je niet onder je bundel komen, dan raad ik je aan om een app te downloaden die dit verbruik in de gaten houdt en zonodig ook je internet verbreekt. Simyo heeft voor prepaid (nog) geen app, dus die zal je ergens anders moeten halen. Deze haal je in de Google Playstore. Er zijn meerdere apps die dit kunnen reguleren. Zelf gebruik ik watchdog 3g, maar KPN en Onavo hebben ook een app.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi strongwoman,

Hebben de antwoorden van Martijn® je tot zo ver goed geholpen?
Veel uitgebreider had ik ze in ieder geval niet kunnen maken 😉 Ik heb wel 1 aanvullinkje: de simkaart die Martijn® bedoelt noemen we een Combi Sim.


Martijn®: Bedankt voor de hulp!
Badge +2
Ja ik ga mijn prepaid omzetten naar sim only en met internet......dus gaat denk ik helemaal goed komen, en martijn legt het allemaal heel goed en duidelijk uit.....
heel erg bedankt voor de service top
Reputatie 5
Badge +11
Ja ik ga mijn prepaid omzetten naar sim only en met internet......dus gaat denk ik helemaal goed komen, en martijn legt het allemaal heel goed en duidelijk uit.....
heel erg bedankt voor de service top


@Martijn®: die kun je in je zak steken!
Badge +2
hey Martijn,

Morgen gaat mijn sim only in.....maar de smartfhone wereld is niet simpel......
Hoe zet je een app van simo op mijn smartphone daar snap ik helemaal niks van    blond he   hahahaha

groetjes
Badge +2
krijg ik net een mail dat mijn abb omgezet is.....van prepaid naar simonly
En ik heb mijn telefoon nog niet gebruikt want mijn hoesje is nog niet binnen.

en tot mijn verbazing  heb ik van de 100 nog maar 77bel/sms   en van de 200 mb 155 en ik had nog een tegoed van rond de 24euro    die is weg

Ik had begrepen dat wat er nog stond Verrekent zou worden   kan dit voor mij na gekeken worden ????????????
Reputatie 3
Badge +9
De Simyo app kan je vinden in de playstore, maar je moet wel een gmail account hebben op je smartphone. Dus eerst je gmail instellen op je smartphone.
Vervolgens open je de app PLAYSTORE op je smartphone, en wit gekleurde tas met een driehoekje erin. Als je deze geopend hebt zit je in de playstore en kan je alle apps voor Android vinden. Zoek op Simyo en kies de app "Mijn Simyo" Simyo Nederland en installeer deze.
Inloggen met je 06 nummer en Simyo wachtwoord en klaar is strongwoman ;)

Wat betreft deze verdwenen MB's en belminuten, dit heeft te maken met het feit dat de maand al deels begonnen is. Je krijgt je bundels naar rato. Dit wil zeggen als je bijvoorbeeld op de 15e van de maand je bundels ontvangt, je ook de helft van de bundel krijgt. Uiteraard zal je ook de helft van de bundel betalen. De eerstvolgend maand starten je bundels op de eerste en ontvang je de complete bundel.

Het prepaid tegoed wat nog open stond wordt verrekend met de eerste factuur. Dus deze ben je bij Simyo nooit kwijt.

Ik zal je ook iets uitleggen over de eerste factuur, want geheid komt daar ook een vraag over. Op je eerste factuur betaal je de bundels die nu lopen (en eventuele kosten buiten je bundel) en de bundels voor de komende maand. Je betaald bij een abonnement altijd vooruit. Dit is bij ieder abonnementsvorm zo.
Op deze factuur terf je dan ook je 24 euro korting aan van je resterende prepaid tegoed.

Hier kan je het e.e.a. terug vinden.

Waarom geen volledige bundel?
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-krijg-ik-niet-alle-minutenmbs-23853901
Waar is mijn prepaid beltegoed?
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-een-22389077
Waarom klopt mijn factuur niet?
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-eerste-factuur-klopt-niet-22352737

Graag hoor ik of het een en ander duidelijk is geworden.
Badge +2
Wederom hee duidelijk 😉 alleen de verhouding leek mij veel omdat mijn abb 8 jan. in ging dat zijn nog niet veel dagen van de nieuwe maan maar ik snap het

Maar kan dat alleen maar met Gmail of ook met live mail want dat heb ik al

🙂
Badge +6
Wederom hee duidelijk 😉 alleen de verhouding leek mij veel omdat mijn abb 8 jan. in ging dat zijn nog niet veel dagen van de nieuwe maan maar ik snap het

Maar kan dat alleen maar met Gmail of ook met live mail want dat heb ik al

:)


Hoi Strongwoman,

Dat is fijn om te lezen dat het antwoord van Martijn® je heeft geholpen.

@ Martijn® bedankt voor antwoord.
Reputatie 3
Badge +9
Nee, je kunt niet met een Live mail apps installeren. Een gmail account is een link naar Google Play.
Alles is Google. Je Android bestuuring systeem is ook van Google. En Live mail is Windows...totaal anders.
Maak een gmail account aan, en installeer de live mail app op je Galaxy mega.
Je hoeft die gmail niet te gebruiken als mail, maar puur om in de playstore te komen.
Badge +2
Ok is weer helemaal gelukt dank zij jou uitleg...................... nog een vraagje dan.....een Abonnement loopt toch gewoon van de eerste van de maand.tot de laaste dag van de maand...ik ben begonnen op de 8ste.
omdat ik op mijn smart keek en toen stond er dat het tegod nog voor de komende twee dagen was ????? maar dat klopt natuurlijk niet want het was gister pas de 11de

groetjessssss
Badge +2
heeeee martijn ...vergeet deze vraag ....had ff niet goed opgelet  er ston 21 inplaats van 2   sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyy   
Reputatie 7
Badge +9


@ Martijn® bedankt voor antwoord.

 
Yep...tis bijna een soortement van privéconsult geworden hierow..http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/sarcastic_hand.gif
Reputatie 3
Badge +9
Martijnmetheterretje gaat nog net geen consult kosten vragen 😃
Badge +6
Hahah! Wederom is onze dank groot, Martijn®! 😉

Reageer