Skip to main content
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



APN

Account

Password



De servicedesk verwijst mij naar dit form



Hartelijke groet,
Hi Hunter,



Welkom op het Simyo Forum!



Gaaf zeg, zo'n cameraval 🙂 Voordat je dit topic opende, wist ik niet wat het was. Ik heb er zojuist het een en ander over opgezocht. Zou ik mogen vragen wat de simkaart precies doet in een fototoestel als deze? De standaard APN instellingen zijn ieder geval als volgt:



APN: internet

Account: KPN

Password: gprs



Ik zie dat je vanochtend al met een collega van me hebt gebeld en dat hij instructies heeft gegeven. Ik wil hier nog wel even bij zeggen dat Simyo simkaarten gemaakt zijn voor mobiele telefoons. Correct gebruik in andere apparaten kunnen we dan ook niet garanderen. Laat je weten of het allemaal goed gaat met de cameraval? Ik hoor het graag!



Groetjes,

Niels
Dag Niels,



Met een simkaart kan ik opnames direct naar mijn mailadres sturen. Immers ik zet de camera in het bos/buitengebied en kom daar niet elke dag. Nu krijg ik de afbeeldingen/videos direct doorgestuurd en weet ik dus meteen wat er gebeurt en wat de batterijstatus is.



Overigens heb ik hem eindelijk werkend 😊.

De APN moet zijn: portalmmm.nl

Account idd KPN

en wachtwoord gprs met kleine letters



Daarnaast heb ik de sim in een telefoon gedaan en daarin ingesteld dat ik geen gebruik wilde maken van de pincode. Het lijkt me echter sterk dat dat veel heeft uitgemaakt.

Dat de simkaart hiervoor niet was bedoeld, mogen jullie wellicht wat duidelijker aangeven bij de verkoop...



Enfin hij werkt en daar ben ik blij mee (kan ik zien wat voor wild er gebruik maakt van de strook die we samen met de boer speciaal geschikt hebben gemaakt.



Hartelijke groet.
Dat de simkaart hiervoor niet was bedoeld, mogen jullie wellicht wat duidelijker aangeven bij de verkoop..




Staat in de voorwaarden. Blz. 7 bij 4.1.



4.1 Wettelijke regels Voor het gebruik van telefoonnummers gelden wettelijke regels. Die regels staan in het Nummerplan telefoon- en ISDN-diensten op overheid.nl. In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen of dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels. Wilt u uw aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken? Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld uw 06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.




U wordt geacht op de hoogte te zijn van de voorwaarden en bent automatisch akkoord gegaan toen u klant werd.
Hoi Hunter,



Mooi dat het gelukt is nu om je APN goed in te stellen. 🙂



Als je inderdaad op zoek gaat naar informatie over het gebruik van simkaarten in andere apparaten dan mobiele telefoons, dan kom je uit bij het stuk uit onze voorwaarden dat Ray hierboven plaatste.



Je hebt mij - en wellicht anderen hier - nu wel erg benieuwd gemaakt. Als je een foto-vangt, misschien kun je ons dan wat laten zien in het foto topic dat we op het forum hebben. Het topic is eigenlijk alleen op smartphone-foto's afgestemd. Aangezien er een simkaart in je camera zit kunnen we dat wel door de vingers zien als je een foto gemaakt door je fotoval deelt. ;)



Bedankt voor het meedenken Ray :D



Groetjes,

Thomas

Reageer