.

Beantwoord

Wel GSM geen GPS met mijn tracker. Hoe kan dit?


Goeie morgen, ik heb abonnement afgesloten met data t.b.v. een tracker, kaartje geactiveerd en in de tracker geplaatst. GSM wordt herkend, GPRS evenwel niet. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?
icon

Beste antwoord door RicoK 22 March 2017, 14:57

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp wat je nu bedoelt. Wellicht dat meerderen hier ook mee te kampen hebben.

Kun je je vraag iets verduidelijken, met zoiets als: Welke tracker heb je? Wat is het doel van jouw tracker? Bedoel je GPRS of misschien GPS?
Weet wel dat de simkaarten van Simyo in principe zijn bedoelt in een mobiele telefoon. Alleen dan kunnen zij garanderen dat het gaat werken in een ander mobiel draagbaar apparaat is deze garantie er niet.

Daarbij ben ik net als RicoK erg benieuwd naar het merk en model tracker. Alleen dan kan er gericht antwoord worden gegeven.
Bedankt voor je reactie. Het gaat om eenTKStar. Een GPS tracker voor bv hond, auto, caravan
Reputatie 7
Oke, maar welk model/type? En kan het misschien ook een TKStar zijn?

Ik ben niet bekend met dergelijke trackers, maar jij haalt GPRS aan, moet dit niet GPS, Global Positioning System, zijn? GPS staat los van de simkaart. Dus mocht GSM wel worden herkend (Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee?), maar GPS niet, dan zul de handleiding van de tracker erop na moeten slaan.
Sorry TKStar !! Hij zoek beide signalen !!
Reputatie 7
Oke, dan nogmaals, als hij GSM wel vindt, dan werkt de SIM-kaart van Simyo dus wel. Als de tracker geen GPS ontvangt dan zul je hiertoe de handleiding moeten raadplegen of contact opnemen met de leverancier, want, omdat dit los staat van de SIM-kaart, hier kan Simyo verder niets aan doen.

Ik kan kan je hiermee verder ook niet helpen.
Ok Thx !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mpl1953,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat jij je GPS tracker niet naar behoren kunt gebruiken. :(

Ik zie dat RicoK en Ray je hier goed bij hebben geholpen. GPS staat inderdaad los van je simkaart. Als je problemen ondervindt met je GPS, dan kun je het beste de handleiding van je tracker raadplegen. Gaat het lukken zo?

@ Ray en RicoK, erg bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma
Yes is gelukt dank voor de geïnvesteerde tijd !
Reputatie 7
Yes is gelukt dank voor de geïnvesteerde tijd !

Wil je de oplossing met ons delen, zodat anderen met een soortgelijke issue met behulp van de zoekfunctie er ook iets aan kunnen hebben?
RtFM (Read the fokking manuel) !! Mijn fout dus, door blijven lezen !!! en je komt het vanzelf tegen
Reputatie 7
Hahaha, wel herkenbaar......:8
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mpl1953,

Hahaha, dankjewel voor je terugkoppeling 😃 Ik ben blij dat alles nu gewoon werkt. Geniet ervan!

Groetjes,
Jihane

Reageer