Skip to main content
Goeiemorgen,



Op 8 juni ben ik mijn dualsim telefoon verloren, daarop het ik beide sims geblokkeerd en nieuwe laten opsturen. Op 10 juni heb ik beide ontvangen en geactiveerd en in twee aparte telefoons in gebruik genomen. De ene telefoon heb ik daarbij naar de andere geschakeld om toch op één telefoon bereikbaar te zijn.



Gister heb ik mijn nieuwe dualsim telefoon ontvangen en de sims uit het gewone formaat geduwd naar het nano-formaat en beide in de nieuwe telefoon gedaan. Nu doet één van de sim (de doorgeschakelde) het niet meer, ook niet in twee andere telefoons (getest). Het lijkt erop, hoewel ik extreem voorzichtig heb gedaan, dat de ene sim toch zomaar kapot is gegaan?



Dat is wel lastig want die heeft mijn databundel, die andere gebruik ik zakelijk en heeft geen databundel.



Nu kan ik de sim volgens mij alleen blokkeren om een nieuwe te bestellen maar dat wil ik niet want volgens mij ben ik dan niet bereikbaar? Hoe ik zo snel mogelijk een nieuwe krijgen zonder te blokkeren want zit nu weer zonder telefoon op mijn privé nummer.



Hopelijk kan dit zonder kosten aangezien de sim net twee weken oud is.



In afwachting van jullie reactie, bedankt alvast.



Met vriendelijke groet,



Harry
Hoi,



Het is niet nodig om een simkaart te blokkeren alvorens een vervangende te bestellen. Dit is wel handig om te doen als je bijvoorbeeld je telefoon verloren bent, maar hoeft dus niet standaard. Zodra je de nieuwe hebt ontvangen, deze hebt geactiveerd, zal de oude vanzelf buiten gebruik worden gesteld.



Soms is een reset van Simyo voldoende. Simyo is in het weekend echter gesloten maar soms is er wel een moderator actief in het weekend. Ik zou daar eerst even op wachten vandaag. Want een nieuwe bestellen duurt toch 2 a 3 werkdagen.
Hoi Raytje, bedankt voor je reactie, weer wat geleerd.



O, als een reset zou kunnen werken zou ik al heel blij zijn! Hopelijk is een moderator die me vandaag of morgen zou kunnen helpen.



M.vr.gr,



Harry
Ik hoop het ook voor je 🙂
Hoi psychotic,



Welkom op 't Simyo Forum!



Ta-da! Hier is de moderator die je gaat verder helpen met het probleem!



Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van de simkaart. Kun je jouw toestel uitschakelen en over tien minuten weer inschakelen? Ik hoop dat dit het probleem oplost.



Als dit het probleem niet oplost, geef het dan aan. We kunnen dan namelijk gratis een simkaart opsturen!



Dankjewel voor je hulp, Raytje!



Groetjes,

Ilias
Hi Ilias,



Net gedaan, helaas sim wordt niet herkent. Sims nog omgewisseld maar ziet de sim nog steeds niet. Andere sim wel steeds.



Zucht, erg jammer, snap niet waarom mij privesim nou zo moeilijk doet. Nou, dan maar een nieuwe denk ik, hopelijk snel binnen want ondertussen is mijn andere sim over zijn beltegoed heen...



Anyway, nog bedankt voor het proberen. Neem aan dat de nieuwe nu opgestuurd wordt?



Greetz, Harry
Hoi psychotic,



Vervelend zeg! Zoals beloofd wilde ik een gratis simkaart opsturen, maar ik zie dat mijn collega van de afdeling telefonie dit al heeft opgepakt!



Laat je weten als je de simkaart hebt ontvangen en het hebt getest?



Groetjes,

Ilias

Reageer