.

Beantwoord

Wat is het verschil tussen dikke en dunne simkaarten?

  • 27 July 2016
  • 3 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 7
Ik lees op het forum diverse posts over dikke en dunne simkaarten, waarbij je dikke simkaarten schijnbaar niet zelf kunt activeren, maar dat dit via een moderator/de servicedesk moet.

Wat is dit nu? Waarom zijn er dikke en dunne simkaarten? Kan iemand mij hier eens uitleg verschaffen?
icon

Beste antwoord door Jihane 28 July 2016, 13:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Goede vraag! Scherp! De simkaarten die wij verstrekken zijn normale simkaarten. Deze simkaarten kun je zelf activeren en die worden door het gros van de telefoons geaccepteerd en herkend. Prima, dus! Het probleem komt pas op de voorgrond op het moment dat een telefoon de simkaart niet herkent. Dit gebeurt relatief heel, heel weinig. Maar die gevallen zijn er toch! In dat geval kan het zo zijn dat het simkaartje te dun is voor het toestel. Dan sturen we een dikkere simkaart toe. Omdat deze dikkere simkaarten handmatig verstuurd worden, dienen zij ook handmatig (door ons) geactiveerd te worden.

Dit klinkt misschien wat ingewikkeld, maar dat is het helemaal niet. Zodra je zo'n dikkere simkaart ontvangt, laat je ons dit weten. Dit kun je doen per telefoon, via e-mail, via één van onze social media kanalen, of gewoon via het forum. Als je mij bijvoorbeeld een privéberichtje stuurt hierover, dan activeer ik het kaartje per direct voor je.

Simpel zat!

Heb je hier nog andere vragen over, Rico?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Is bekend of er bepaalde toestellen zijn die het niet doen met de reguliere dunne kaarten? Of is de noodzaak van een dikke simkaart onafhankelijk van een bepaald merk/type/model? Heeft het te maken met ouderdom?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Het kan in principe bij allerlei telefoons voorkomen, maar we merken dat het vooral bij S4 modellen van Samsung mis gaat. Ouderdom zal ook wel een factor kunnen zijn. Daarom hebben we een heleboel dikkere simkaarten paraat staan!

Wij zijn er in ieder geval klaar voor!

Groetjes,
Jihane

Reageer