.

Beantwoord

Wat betekent: Enter network lock control key?

  • 17 April 2015
  • 4 reacties
  • 1492 Bekeken

Ik heb voor de Samsung van mijn dochter een prepaid simkaart gekocht. Nadat ik de pincode heb ingevoerd, vraagt hij nog code. "Enter network lock control key." Wat moet ik hiermee doen?
icon

Beste antwoord door Ray 17 April 2015, 15:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dit houd in dat dat er een simlock op het toestel zit.

Werd dit toestel eerst bij een andere provider gebruikt? Dan kunt daar een unlock code aanvragen.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Daphnevw,

Als aanvulling op wat forum genoot "Raytje" al schreef, wordt er letterlijk gevraagd om een "netwerk unlock code", om zo gebruik te kunnen maken van de provider naar keuze, zoals in jouw geval Simyo.
Deze code kun je opvragen bij de provider, alwaar je de Samsung in het verleden hebt gekocht.
Dus ga even na welke provider dat is geweest, en bel dan de klantenservice van je vorige provider waar je deze Samsung hebt gekocht met prepaid of abonnement.

Bij alle providers is deze code "gratis", mits het toestel 1 jaar oud is.
Is jouw Samsung jonger dan een jaar, dan kan een provider om een vergoeding vragen.

Je vorige provider zal je dan de "unlockcode" toesturen via de email of per brief.
In deze email of brief staat dan een stappenplan, van hoe je dan deze vergrendeling tezamen met de unlockcode kunt verwijderen.

Dus zolang je die unlockcode nog niet hebt, kan je dochter (nog) geen gebruik maken van de Samsung.

Fijn weekend!
Hartelijk bedankt beiden, voor jullie antwoorden. Ik dacht dat er geen simlock op zat, maar ik ga er achter aan.
Fijn weekend!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Daphnevw, welkom op ons forum!

Wat fijn dat Raytje en MichD je zo goed hebben kunnen helpen. En ook al zo snel :)
Laat je nog even weten of het je lukt om de unlock code te achterhalen?


Raytje en MichD; dank voor de antwoorden!

Reageer