Skip to main content
Goedemiddag,

Ik hab een nieuwe simyo prepaid simkaart voor het eerst vandaag mét nummerbehoud van de vorige. Mijn mobiel herket de simkaart maar ik kan niet bellen. De boodschap is: Deze toepassing is niet geïnstalleerd op uw telefoon.

Wie weet raad?



Met vriendelijke groet
Hoi Eustatius,



Welkom op het Simyo forum.



Is het bellen icoon verdwenen van je startscherm, kijk dan eens bij je applicaties of die daar staat, vandaar kan je deze weer terugplaatsen op je startscherm.
Hoi Eustatius,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat onhandig dat je nu niet kunt bellen! Ik snap dat je dit graag opgelost ziet.



Franswon geeft je al een aantal tips die je kunt uitproberen. Helaas heb ik niet zoveel tips om te geven. Dit komt omdat het hier duidelijk gaat om een toestelprobleem. Hoe lastig het ook is, ik kan hier helaas geen ondersteuning in bieden.



Ik kan je wel aanraden om de handleiding van jouw telefoon er eens bij te pakken. Die zijn tegenwoordig heel gemakkelijk online te vinden. Hier kun je wellicht adviezen vinden over dit probleem of een uitleg over een reset. Houd je ons wel even op de hoogte?



@Franswon, bedankt voor het meedenken hierin :)



Groetjes,

Angela
Dag Frans en Angela,

Dank voor jullie reacties. Het icoon op mijn mobiel was niet verdwenen Frans,, en Angela, ik heb de simkaart in een ander toestel gedaan daar werkte de simkaart ook niet.

Ja heel vervelend ben onbereikbaar. Weet echt niet wat te doen. Ben tot zaterdag nu even in Spanje. Bij de service op twitter vroegen ze of bellen in en naar buitenland wel aan stond. Dat stond uit inderdaad. Weer aangezet maar hij werkt nog steeds niet. Helaas... Kan het aan de simkaart zelf liggen? Deze wordt echter wel herkend door de mobiel. Allleen bellen.... dat gaat niet.
Hoi Eustatius,



Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. Via de mail heeft er ook een collega gereageerd. Heb je dit al gezien? Heeft je simkaart ook verbinding gemaakt met een Nederlands netwerk?



Groetjes, Angelica
In het buitenland moet (data)roaming ook aan staan op de telefoon. Ook voor bellen..
Dat is niet helemaal waar Raytje. In sommige telefoons kan het helpen om de dataroaming aan te zetten als je wilt bellen. Maar dit is in de meeste gevallen niet nodig. Dataroaming in wel standaard nodig voor het gebruik van internet maar niet altijd voor bellen :)



Groetjes,

Angela

Reageer