Skip to main content
Goedemiddag,



Ik zit met het volgende probleem: mijn telefoon is enkele weken geleden gestolen, waarop ik 'm uiteraard gelijk heb laten blokkeren. Hierop heb ik een vervangende simkaart aangevraagd, ontvangen en geactiveerd. Echter, zowel de telefoon die ik een tijdje gebruikt heb (de telefoon die ik had vóór die gestolen telefoon) als de nieuwe telefoon die ik afgelopen week binnengekregen heb herkent de SIM niet, met als gevolg dat ik zowel niet kan bellen, niet gebeld kan worden (enkel noodoproepen) en geen SMS versturen noch ontvangen kan alsmede WhatsApp niet installeren kan. Tevens heb ik op mijn telefoon geen 3/4G, waar ik dit op mijn vorige twee telefoons wel had.



Groet,



Niels
Hoi Nielsdej, welkom op ons forum :)



Gestolen telefoons is altijd zo erg... Niet alleen een vaak dure telefoon weg, ook je contacten, foto's, apps, et cetera :mad:

Ik zie dat je begin juni aan hebt gegeven dat je telefoon gestolen was en dat we toen je simkaart geblokkeerd hebben.

Op 17 juli heb je vervolgens je nieuwe simkaart geactiveerd en ik zie op 26 juli een telefoongesprek en op 4 augustus een verstuurde SMS.

Zat je simkaart toen in een andere telefoon misschien? Dat zou er op kunnen duiden dat het toestel dat je nu wilt gebruiken een simlock heeft of nog niet is geconfigureerd.

Kun je ons laten weten of je simkaart het misschien wél in een andere telefoon doet?
Hallo,



Toen zat mijn simkaart inderdaad in een andere telefoon. Ik denk niet dat het een simlock is, daar ik namelijk van iemand die er verstand van heeft gehoord heb dat uit China bestelde telefoons nooit een simlock hebben. Hoe moet ik er, als het daaraan ligt, voor zorgen dat mijn telefoon geconfigureerd is? Ik ga in ieder geval de tip van de simkaart in een andere telefoom even ter harte nemen. Bedankt voor de reactie.
Hoi Nielsdej,



Wanneer je simkaart het wel in een andere telefoon doet, zal er toch iets aan de hand zijn met je telefoon.



Wat je overigens ook nog zou kunnen proberen, is om een andere simkaart in de uit China bestelde telefoon te plaatsen en te kijken wat er dan gebeurt.

Werkt het dan ook niet, dan zou ik even contact opnemen met de partij waarbij je de telefoon hebt besteld of zij tips voor je hebben 🙂

Reageer