Ik heb vandaag de nieuwe simkaart ontvangen en helaas is het misgegaan met de pincode waardoor er stond dat de pukcode ingevoerd moest worden deze wordt echter niet herkend. Wat nu? Ik hoor het graag...
Bladzijde 1 / 1
Hey Dewi,
Deze vraag is al gesteld op dit forum door Luud, zie https://forum.simyo.nl/simkaart-86/moet-invullen-pincode-35481 voor de info.
Zie anders hieronder
als het goed is zit dit bij het kaartje waar de SIM-kaart in zat.
Zo niet log dan in op Simyo ga naar instellingen, dan naar het tab Simkaart, scroll naar beneden naar pincode, druk op tonen er naast.
Nu zie ik dat je het dus te vaak geprobeerd hebt nou de PUK-code staat onder de pincode.
gebruik die om het probleem op te lossen.
Laat maar weten of het is gelukt.
En voor als je de volgende keer je vraag/reactie fout typt dan kan je hem aanpassen door rechtsboven op het potloodje te drukken dan kan je hem bewerken.
Dan hoef je niet te reageren op je eigen vraag.
Groet Paul
Deze vraag is al gesteld op dit forum door Luud, zie https://forum.simyo.nl/simkaart-86/moet-invullen-pincode-35481 voor de info.
Zie anders hieronder
als het goed is zit dit bij het kaartje waar de SIM-kaart in zat.
Zo niet log dan in op Simyo ga naar instellingen, dan naar het tab Simkaart, scroll naar beneden naar pincode, druk op tonen er naast.
Nu zie ik dat je het dus te vaak geprobeerd hebt nou de PUK-code staat onder de pincode.
gebruik die om het probleem op te lossen.
Laat maar weten of het is gelukt.
En voor als je de volgende keer je vraag/reactie fout typt dan kan je hem aanpassen door rechtsboven op het potloodje te drukken dan kan je hem bewerken.
Dan hoef je niet te reageren op je eigen vraag.
Groet Paul
Hoi Paul dank voor je reactie. Ik heb de pukcode al meerdere malen ingevoerd maar deze wordt niet herkend. Dit was ook mijn vraag hoe nu verder? Ik kan namelijk niets doen met de simkaart omdat ik de pukcode wel juist invoer maar ik kom er niet in... Ik hoop dat je een oplossing weet. Groetjes
Nou dan weet ik het zo ook niet maar ik denk dat een simyo operator de sim kaart zal resetten dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Groet Paul
Groet Paul
@Dewi ceelen.
Kijk eens op mijn simyo, instellingen, simkaart.
Klopt het simkaart nummer?
Deze moet identiek zijn met het nummer op je sim.
Kijk eens op mijn simyo, instellingen, simkaart.
Klopt het simkaart nummer?
Deze moet identiek zijn met het nummer op je sim.
Hoi Dewi ceelen,
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat vervelend dat je problemen ervaart met het ontgrendelen van de simkaart. Samen komen we er vast wel uit! Enorm goed dat PaulH en Friesian je al enkele tips hebben gegeven. We komen zo steeds dichterbij de oplossing.
Je hebt aangegeven dat je de pincode driemaal verkeerd hebt ingevoerd en nu de pukcode moet invoeren, maar dat deze niet wordt geaccepteerd. Een goede tip van Friesian hierin is het controleren of het simkaartnummer wel overeenkomt met de simkaart die in je toestel staat. Het komt ook weleens voor dat men de pukcode verward met het simkaartnummer en andersom. Je kunt de pukcode vinden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Pukcode (tonen).
Kan het zijn dat je gebruik maakt van een Samsung? Deze kan nog wel eens een pukcode die bestaat uit acht cijfers weigeren. De oplossing hiervoor is dat je de simkaart in een ander toestel plaatst en de pukcode daar invoert en een nieuwe pincode ingeeft. Vervolgens de simkaart terug in je eigen toestel te plaatsen en dan kun je de simkaart ontgrendelen met de door jou ingegeven pincode.
Laat je weten of het is gelukt?
Friesian en PaulH, ik zie een tagteam in wording!
Groetjes,
Ilias
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat vervelend dat je problemen ervaart met het ontgrendelen van de simkaart. Samen komen we er vast wel uit! Enorm goed dat PaulH en Friesian je al enkele tips hebben gegeven. We komen zo steeds dichterbij de oplossing.
Je hebt aangegeven dat je de pincode driemaal verkeerd hebt ingevoerd en nu de pukcode moet invoeren, maar dat deze niet wordt geaccepteerd. Een goede tip van Friesian hierin is het controleren of het simkaartnummer wel overeenkomt met de simkaart die in je toestel staat. Het komt ook weleens voor dat men de pukcode verward met het simkaartnummer en andersom. Je kunt de pukcode vinden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Pukcode (tonen).
Kan het zijn dat je gebruik maakt van een Samsung? Deze kan nog wel eens een pukcode die bestaat uit acht cijfers weigeren. De oplossing hiervoor is dat je de simkaart in een ander toestel plaatst en de pukcode daar invoert en een nieuwe pincode ingeeft. Vervolgens de simkaart terug in je eigen toestel te plaatsen en dan kun je de simkaart ontgrendelen met de door jou ingegeven pincode.
Laat je weten of het is gelukt?
Friesian en PaulH, ik zie een tagteam in wording!
Groetjes,
Ilias
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.