Skip to main content
Hallo allemaal,



Vanochtend had ik mijn mobiel uitgezet, zoals ik vaak doe als ik een tentamen heb en mijn mobiel in moet leveren bij de leraar. Na afloop zet ik mijn mobiel weer aan. Echter liep ik vanmorgen tegen het probleem dat mijn simkaart zich niet activeerde. Normaal als ik mijn mobiel opnieuw aan zet, moet ik de code invullen en dan werkt hij, maar nu kwam dat scherm waarin ik mijn code moet invullen niet op en de simkaart deed het niet.



Ik heb al verschillende malen geprobeerd om mijn mobiel opnieuw op te starten, tevergeefs. Ook heb ik de simkaart uit het toestel gehaald en weer erin gedaan, maar dit hielp ook niet. Ik heb een dual-sim telefoon, dus er kunnen 2 simkaarten in. Ik heb de simkaart in het andere vakje gedaan, maar ook dan doet hij het niet.



Het gekke is dat er bij de instellingen van mijn simkaarten geen van beide vakjes (Sim1 en Sim2) staat aangekruisd als geactiveerd. Toch als ik druk op de Sim2 om het kruisje aan te zetten, zegt ie "Deactiveren". Op een gegeven moment stond wel dat Sim1 was geactiveerd. Toen ik de simkaart van Sim2 naar Sim1 had gedaan, stond weer dat beide niet geactiveerd waren, waarna ik drukte op Sim1 activeren. Toen zei hij weer "Deactiveren", waarna na een tijdje het vakje bij Sim2 weer geactiveerd stond. Toen heb ik hem weer omgewisseld van Sim1 naar Sim2, waarna beide vakjes weer niet aangekruisd waren. Nadat ik op Sim1 aanzetten drukte, stond er vervolgens ineens een kruisje bij Sim2, waar dus mijn simkaart in zit, maar die doet het nog steeds niet.



Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Ik had vandaag al eerder mijn mobiel aan en uitgezet, toen deed hij het prima, maar de 2e keer aan en uitzetten zorgde voor deze problemen.



Met vriendelijke groeten,

Robbert
Ik heb zojuist geprobeerd of de simkaart in een ander mobieltje wel werkt, en dat was inderdaad wel het geval. Het ligt dus aan mijn mobieltje... Heb nog steeds geen idee hoe het te verhelpen is, maar ik denk dat er niets anders op zit dan om even bij een telefoonzaak langs te gaan.
Ik heb zojuist geprobeerd of de simkaart in een ander mobieltje wel werkt, en dat was inderdaad wel het geval. Het ligt dus aan mijn mobieltje... Heb nog steeds geen idee hoe het te verhelpen is, maar ik denk dat er niets anders op zit dan om even bij een telefoonzaak langs te gaan.



Ik heb al vaker meegemaakt wat jij nu meldt, en later op de dag herstelde dat weer.

Sim laten zitten in de foon waarin die wel werkt, kan zijn dat wanneer je een andere sim in de dual doet dat die het wel doet..

Dat zou ik dus eerst eens proberen.
Ik heb zojuist geprobeerd of de simkaart in een ander mobieltje wel werkt, en dat was inderdaad wel het geval. Het ligt dus aan mijn mobieltje... Heb nog steeds geen idee hoe het te verhelpen is, maar ik denk dat er niets anders op zit dan om even bij een telefoonzaak langs te gaan.



Ik heb al vaker meegemaakt wat jij nu meldt, en later op de dag herstelde dat weer.

Sim laten zitten in de foon waarin die wel werkt, kan zijn dat wanneer je een andere sim in de dual doet dat die het wel doet..

Dat zou ik dus eerst eens proberen.





Okee ga ik proberen, dankjewel! Ik laat mijn sim in dat andere mobieltje zitten. Maar ik moet dus proberen om een andere simkaart in mijn dual te doen?


Okee ga ik proberen, dankjewel! Ik laat mijn sim in dat andere mobieltje zitten. Maar ik moet dus proberen om een andere simkaart in mijn dual te doen?



Laat ik voorop stellen dat je niets moet.

Even ter verduidelijking. Zette ik 's morgens een kwartier de foon uit loop ik de kans dat hij daarna aangeeft bij het inschakelen, geen service.

Liet ik de sim dan overdag in een andere foon waarin hij wel direkt werkt, net als in jouw verhaal.

later op de dag terug gezet ongeveer 17.00 uur in de oorspronkelijke foon werkte hij weer wel.

Heel vreemd en heel waar.

Met een andere sim in je dualtelefoon krijg je een beeld of er iets met de foon mis is.

Aangezien dat je naar school gaat lijkt het me verstandig om de sim te laten waarin die wel werkt.

Met een reserve sim (prepaid, jouw keuze!) heb je i.i.g. een redmiddel.



Groet.

Friesian
Aha okee ik ga het proberen.



Bedankt voor je hulp! 🙂 Ik zal je hier op de hoogte houden.



Gr. Robbert
Anyplace anywhere anytime. 🆒

(Met dank aan Nena & Kim Wilde)



Suuk 6 met je studie!



Groet,

Friesian
Hoi RobbertT,



Welkom op het forum.



Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met je simkaart. Goed dat je sim hebt getest in een ander toestel. Zo kom je inderdaad achter of het aan je mobieltje of toch de simkaart ligt.



Komt het vaak voor dat je van toestel/simkaart wisselt? Dit kan ervoor zorgen dat je simkaart sneller slijt of je toestel beschadigd raakt. Ik hoop dat de 'schade' aan je telefoon meevalt.



Heb je al gekeken of andere simkaarten wel werken in je toestel?





@Friesian, bedankt voor het meedenken 🙂
Hoi RobbertT,



Welkom op het forum.



Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met je simkaart. Goed dat je sim hebt getest op een andere toestel. Zo kom je inderdaad achter of het aan je mobieltje of toch de simkaart ligt.



Komt het vaak voor dat je van toestel/simkaart wisselt? Dit is kan ervoor zorgen dat je simkaart sneller slijt of je toestel beschadigd raakt. Ik hoop dat de 'schade' aan je telefoon meevalt.



Heb je al gekeken of andere simkaarten wel werken in je toestel?





@Friesian, bedankt voor het meedenken :)





@Friesian nog bedankt voor de succeswensen en je hulp! Heb de tentamenweek overleefd :)



Ik heb nog nooit eerder van toestel/simkaart gewisseld. Het was gewoon ineens dat het niet werkte.



Heb ook een andere simkaart geprobeerd in mijn mobiel, maar die werkte ook niet. Ben donderdagavond naar de telefoonzaak geweest, en die zei dat hij er niet veel aan kon doen en dat ik terug moet naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Kan zijn dat de kaartlezer kapot is.



Het laatste wat ik nog ga proberen voordat ik naar de winkel ga is terugzetten naar fabrieksinstellingen nadat ik een backup heb gemaakt.



Heb dit weekend geen tijd om naar de winkel te gaan, zal jullie op de hoogte houden. In ieder geval bedankt voor de hulp!! :)



Robbert
Hoi RobbertT,



Fijn om te lezen dat je je tentamens overleefd hebt! Het kan inderdaad aan de kaartlezer van het toestel liggen. Maar het zou heel goed kunnen dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen al gaat helpen:D



Heb je al wel tijd gehad voor de back-up en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Reageer