Skip to main content
Mijn simkaart werkt nu niet in New York. Eerder dit jaar wel vanuit Oostenrijk. Dus buitenland zou moeten werken. Ik heb al de instellingen via jullie site gecontroleerd en dat klopt allemaal. Uiteraard heb ik ook al mijn toestel opnieuw opgestart. Ik hoor heel graag van jullie want ik weet het nu niet meer en doordat mijn kaart geen netwerk vindt, kan ik niet bellen en ook niet een sms versturen of ontvangen. Ik heb jullie ontvangst sms bericht voor het buitenland dan ook niet ontvangen en al mijn familieleden wel (die hebben ook Simyo).
Oudere toestellen werken soms niet in Noord Amerika, in verband met de andere frequenties die daar gebruikt worden dan in Europa. Om welk toestel gaat het?
Het gaat om een modern toestel: Huawei P9 Lite. Daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Hoi MenMNY,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat je simkaart niet werkt in de Verenigde Staten! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie nu wel dat je een sms hebt verstuurd vanuit de VS. Kan ik daaruit opmaken dat er verbeteringen hebben plaatsgevonden op dat vlak?



Als het nog niet werkt, wil ik je graag aanraden om handmatig een ander netwerk te selecteren. Je doet dat door op je toestel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je dan uitvinken dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij handmatig uit de lijst kunt kiezen. Je mag alle netwerken uittesten tot op een netwerk stuit dat werkt.



Ook heb ik een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee heb ik de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Als dat niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel proberen en andersom? Zo komen we er toch achter waar het probleem zich verstopt.



Let je er trouwens op dat er in de VS andere tarieven gelden dan in Nederland? Je vindt ze hier.



Hou je me op de hoogte?



@ Scotsman, dankjewel voor het meedenken!



Groetjes,

Jihane
Inmiddels hebben we inderdaad handmatig een netwerk geselecteerd en werkt het nu. Bedankt voor de hulp en ik ben opgelucht dat her nu weer werkt.
Hoi MenMNY,



Mooi dat het nu werkt! 😃 Veel plezier nog in New York!



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Caspar

Reageer