Gisteren heb ik een Iphone 5s gekregen en ik had al paar dagen van te voren een nano simkaart besteld.
Simkaart heb ik geactiveerd, maar de iphone geeft linksboven geen simkaart aan geen simkaart geinstalleerd. Plaats een simkaart zonder pincode.
De Iphone aan en uitzetten helpt ook niet. Wat is het probleem?
Zonder er bij na te denken deed ik de simkaart al in de telefoon zonder dat de simkaart geactiveerd was. Misschien ligt het wel hier aan?
Bladzijde 1 / 1
Andere provider nemen. Heb al mijn 3e simcard ontvangen en werkt nog steeds niet. Het is een ramp bij Simyo.
Simkaart heb ik geactiveerd, maar de iphone geeft linksboven geen simkaart aan geen simkaart geinstalleerd. Plaats een simkaart zonder pincode.
De Iphone aan en uitzetten helpt ook niet. Wat is het probleem?
Zonder er bij na te denken deed ik de simkaart al in de telefoon zonder dat de simkaart geactiveerd was. Misschien ligt het wel hier aan?
Had je de simkaart nou wel of niet geactiveerd? Het maakt trouwens niet uit of je simkaart in je telefoon zit of niet op het moment van activeren, maar het is wel belangrijk om de telefoon helemaal opnieuw op te starten nadat de sim is geactiveerd. Is het een nieuwe iPhone of een gebruikte? En weet je zeker dat er geen simlock op zit?
Gisteren heb ik een Iphone 5s gekregen en ik had al paar dagen van te voren een nano simkaart besteld.
Simkaart heb ik geactiveerd, maar de iphone geeft linksboven geen simkaart aan geen simkaart geinstalleerd. Plaats een simkaart zonder pincode.
De Iphone aan en uitzetten helpt ook niet. Wat is het probleem?
Zonder er bij na te denken deed ik de simkaart al in de telefoon zonder dat de simkaart geactiveerd was. Misschien ligt het wel hier aan?
Had je de simkaart nou wel of niet geactiveerd? Het maakt trouwens niet uit of je simkaart in je telefoon zit of niet op het moment van activeren, maar het is wel belangrijk om de telefoon helemaal opnieuw op te starten nadat de sim is geactiveerd. Is het een nieuwe iPhone of een gebruikte? En weet je zeker dat er geen simlock op zit?
simkaart wel geactiveerd. Het is een gebruikte Iphone, heb ik gekregen van een vriend van me,het is een simlockvrije telefoon en was helemaal opnieuw gestart
Er zijn twee dingen die je kunt doen.
Ten eerste laat je telefoon even nakijken door een Apple specialist (bijvoorbeeld de Genius Bar in een Apple Store) want ik heb het vermoeden dat het laatje waar de nanosim in gaat niet goed werkt, ik heb namelijk het vermoeden dat het simkaartje niet goed contact maakt met de contacten in de iPhone (wellicht omdat de contacten vuil zijn of verbogen).
Ten tweede zou het handig zijn als je iemand anders kent met een iPhone 5 of 6 (simlockvrij) (of een ander toestel dat een nanosim gebruikt) om daarin je nanosim te testen. Als de sim het gewoon doet, dan weten we dat we het probleem niet bij de nanosim moeten zoeken.
Ten eerste laat je telefoon even nakijken door een Apple specialist (bijvoorbeeld de Genius Bar in een Apple Store) want ik heb het vermoeden dat het laatje waar de nanosim in gaat niet goed werkt, ik heb namelijk het vermoeden dat het simkaartje niet goed contact maakt met de contacten in de iPhone (wellicht omdat de contacten vuil zijn of verbogen).
Ten tweede zou het handig zijn als je iemand anders kent met een iPhone 5 of 6 (simlockvrij) (of een ander toestel dat een nanosim gebruikt) om daarin je nanosim te testen. Als de sim het gewoon doet, dan weten we dat we het probleem niet bij de nanosim moeten zoeken.
Hoi MarwinvanOfferen,
Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Simkaart. Dat maakt het wat overzichtelijker voor andere forumgebruikers.
Jij hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er inmiddels een reactie op gegeven.
Nicole.Jr,
Onze nieuwste type simkaart werkt geloof ik niet in jouw toestel. In je gegevens zie ik dat sinds je laatste op de 11e geactiveerd is er verbruik is. Klopt dat dan niet?
Scotsman, dank je voor het geduldige meedenken!
Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Simkaart. Dat maakt het wat overzichtelijker voor andere forumgebruikers.
Jij hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er inmiddels een reactie op gegeven.
Nicole.Jr,
Onze nieuwste type simkaart werkt geloof ik niet in jouw toestel. In je gegevens zie ik dat sinds je laatste op de 11e geactiveerd is er verbruik is. Klopt dat dan niet?
Scotsman, dank je voor het geduldige meedenken!
Hoi MarwinvanOfferen,
Jij hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er inmiddels een reactie op gegeven.
Nicole.Jr,
Onze nieuwste type simkaart werkt geloof ik niet in jouw toestel. In je gegevens zie ik dat sinds je laatste op de 11e geactiveerd is er verbruik is. Klopt dat dan niet?
Scotsman, dank je voor het geduldig meedenken!
Telefoon uit en aan gedaan, maar er staat nog steeds geen simkaart.
Hoi MarwinvanOfferen,
Jammer dat het niet gelukt is.
Ik zag dat je gistermiddag nog telefonisch contact met ons hebt gehad over je simkaart. Mijn collega heeft toen een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Helaas was deze nog niet afgerond. 😞 De reset heb ik alsnog voor je afgerond.
Zou je je toestel opnieuw willen opstarten om te kijken of je simkaart nu wel werkt?
Jammer dat het niet gelukt is.
Ik zag dat je gistermiddag nog telefonisch contact met ons hebt gehad over je simkaart. Mijn collega heeft toen een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Helaas was deze nog niet afgerond. 😞 De reset heb ik alsnog voor je afgerond.
Zou je je toestel opnieuw willen opstarten om te kijken of je simkaart nu wel werkt?
Hallo,
Ik heb onlangs een iPhone 5s gekocht en ik had daarvoor al een simyo nano-simkaart aangevraagd en ontvangen.
Op mijn eigen Simyo account staat dat deze simkaart wel geactiveerd is maar als ik hem in mijn telefoon stop dan geeft hij aan dat er geen simkaart aanwezig is.
Als ik hem in andere telefoons stop dan geeft hij hetzelfde aan.
Is mijn simkaart kapot? Zo ja, kan ik dan een vervangende simkaart krijgen?
Ik heb onlangs een iPhone 5s gekocht en ik had daarvoor al een simyo nano-simkaart aangevraagd en ontvangen.
Op mijn eigen Simyo account staat dat deze simkaart wel geactiveerd is maar als ik hem in mijn telefoon stop dan geeft hij aan dat er geen simkaart aanwezig is.
Als ik hem in andere telefoons stop dan geeft hij hetzelfde aan.
Is mijn simkaart kapot? Zo ja, kan ik dan een vervangende simkaart krijgen?
Hoi Saapje1999, welkom op het Simyo forum!
Jammer dat je simkaart het nog niet doet. Goed dat je al gecontroleerd hebt op Mijn Simyo > Mijn gegevens naar de simkaart status. Onder dit tabblad kun je ook je simkaartnummer controleren :)
Ik zie dat we je al een paar tips hebben gegeven. Mijn collega Angelique heeft je aangeraden je iPhone te synchroniseren met iTunes. Ook is je simkaart gereset. Je simkaart wordt door zo'n reset opnieuw op het netwerk aangemeld.
Als het testen van je simkaart in een andere telefoon geen andere melding geeft, dan lijkt het erop dat die defect is.
Er is nu een nieuwe simkaart naar je gestuurd. Wil je mij laten weten of deze werkt? :)
Wil je ook aangeven in welke type telefoons je je simkaart hebt getest?
Jammer dat je simkaart het nog niet doet. Goed dat je al gecontroleerd hebt op Mijn Simyo > Mijn gegevens naar de simkaart status. Onder dit tabblad kun je ook je simkaartnummer controleren :)
Ik zie dat we je al een paar tips hebben gegeven. Mijn collega Angelique heeft je aangeraden je iPhone te synchroniseren met iTunes. Ook is je simkaart gereset. Je simkaart wordt door zo'n reset opnieuw op het netwerk aangemeld.
Als het testen van je simkaart in een andere telefoon geen andere melding geeft, dan lijkt het erop dat die defect is.
Er is nu een nieuwe simkaart naar je gestuurd. Wil je mij laten weten of deze werkt? :)
Wil je ook aangeven in welke type telefoons je je simkaart hebt getest?
Goedemorgen,
Gisteren heb ik dan eindelijk een nieuwe telefoon (iPhone 5). De (nieuwe) simkaart had ik al een tijdje in huis en heb ik dus gisteren braaf geactiveerd. Helaas gebeurd er hetzelfde als wat ik op meerdere plekken op het forum ook heb gelezen. Mijn iPhone laat op geen enkele manier merken dat hij door heeft dat er een simkaart in 'm zit en mijn simkaart in mijn oude telefoon doet het ook niet meer. Ik ben dus op geen enkele manier bereikbaar.
De tips die aan andere mensen gegeven zijn, zoals in een andere telefoon proberen, opnieuw opstarten en eruit halen voor 15 minuten werkt helaas ook niet.
Ik krijg het vermoeden dat de simkaart kapot is helaas. Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen? Aangezien ik nu helemaal niet bereikbaar zou het wel fijn zijn als hij het snel weer doet. Of wellicht een nieuwe simkaart proberen? Maar dat laat ik aan jullie deskundige visie over 😉...
Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Anne
Gisteren heb ik dan eindelijk een nieuwe telefoon (iPhone 5). De (nieuwe) simkaart had ik al een tijdje in huis en heb ik dus gisteren braaf geactiveerd. Helaas gebeurd er hetzelfde als wat ik op meerdere plekken op het forum ook heb gelezen. Mijn iPhone laat op geen enkele manier merken dat hij door heeft dat er een simkaart in 'm zit en mijn simkaart in mijn oude telefoon doet het ook niet meer. Ik ben dus op geen enkele manier bereikbaar.
De tips die aan andere mensen gegeven zijn, zoals in een andere telefoon proberen, opnieuw opstarten en eruit halen voor 15 minuten werkt helaas ook niet.
Ik krijg het vermoeden dat de simkaart kapot is helaas. Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen? Aangezien ik nu helemaal niet bereikbaar zou het wel fijn zijn als hij het snel weer doet. Of wellicht een nieuwe simkaart proberen? Maar dat laat ik aan jullie deskundige visie over 😉...
Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Anne
Hoi AnneDG,
Wat vervelend dat je simkaart het niet lijkt te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat 'ie niet helemaal goed meer is.
Hij is namelijk 10 maanden geleden al verstuurd. Volgens onze IT mensen is je simkaart goed aangemeld op het netwerk, maar is de kans groot dat hij iets gecorrodeerd is.
Het zou kunnen helpen door met een schuursponsje voorzichtig de chip iets op te poetsen. Dit is ook de reden dat we adviseren je simkaart binnen 2 maanden te activeren.
Als dat niet helpt, zit er helaas niets anders op dan nog een keer een vervangende simkaart te bestellen.
Wat vervelend dat je simkaart het niet lijkt te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat 'ie niet helemaal goed meer is.
Hij is namelijk 10 maanden geleden al verstuurd. Volgens onze IT mensen is je simkaart goed aangemeld op het netwerk, maar is de kans groot dat hij iets gecorrodeerd is.
Het zou kunnen helpen door met een schuursponsje voorzichtig de chip iets op te poetsen. Dit is ook de reden dat we adviseren je simkaart binnen 2 maanden te activeren.
Als dat niet helpt, zit er helaas niets anders op dan nog een keer een vervangende simkaart te bestellen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.