.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet?

  • 22 September 2016
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Overgestapt van een HTC One S met Micro Sim naar Microsoft Lumia 950 XL die een nano Sim nodig heeft.
Heb hiervoor een nieuwe simkaart bij Simyo besteld, deze na aankomst geactiveerd, maar hij werkt nog niet;
-Heb al een tijdje gewacht, ''misschien duurt het even'', maar geen resultaat
-Heb de telefoon meermaals opnieuwe opgestart en zelf een harde reset gedaan, ook geen resultaat

De nieuwe simkaart werkt ook niet in de oude telefoon, of enige andere telefoon. Ik ben echter niet in staat geweest een andere simkaart in mijn nieuwe telefoon te proberen, aangezien ik geen andere heb.
Maar aangezien de nieuwe simkaart invier verschillende telefoon als ongeldig word beschouwd, ben ik er vrij zeker van dat het niet aan mijn Lumia 950 XL ligt, maar aan de kaart.

Hoe lang moet ik wachten voordat ik mag constateren dat het niet meer gaat werken?
En wat te doen zodra ik dat inderdaad mag constateren?
icon

Beste antwoord door Caspar 23 September 2016, 13:57

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Je kunt een aantal zaken proberen.

Welke simkaart staat in je Mijn Simo actief (welk simkaartnummer)?

Heb je je telefoon al eens uit en weer aangezet? Dit om de sim opnieuw aan te melden op het netwerk.

En ja, het kan helaas wel eens mis gaan bij het activeren.... Maar voor het zover is eerst even bovengenoemde stappen checken.
Het zou niet mogen maar werkt de oude simkaart nog? Dan is er namelijk iets fout gegaan bij het activeren.

Check ook even op je Mijn Simyo bij instellingen - simkaart of het simkaart nummer al is aangepast (+ nieuwe pin en puk code).

Anders is er denk ik een reset nodig vanuit Simyo, maar die zijn nu gesloten.
Edit: weer tegelijk RicoK 😃
Reputatie 7
Ja, Raytje, komt wel eens vaker voor 😃
Je kunt een aantal zaken proberen.

Welke simkaart staat in je Mijn Simo actief (welk simkaartnummer)?

Heb je je telefoon al eens uit en weer aangezet? Dit om de sim opnieuw aan te melden op het netwerk.

En ja, het kan helaas wel eens mis gaan bij het activeren.... Maar voor het zover is eerst even bovengenoemde stappen checken.


Bij mijn simyo staat de nieuwe simkaart vermeld.
Heb de telefoon meermaals uit en weer aan gezet, zojuist zelfs nog, nog steeds geenresultaat helaas.

Toch bedankt voor de hulp!
Het zou niet mogen maar werkt de oude simkaart nog? Dan is er namelijk iets fout gegaan bij het activeren.

Check ook even op je Mijn Simyo bij instellingen - simkaart of het simkaart nummer al is aangepast (+ nieuwe pin en puk code).

Anders is er denk ik een reset nodig vanuit Simyo, maar die zijn nu gesloten.
Edit: weer tegelijk RicoK :D


Oude simkaart werkt niet meer en de gegevens bij Mijn Simyo komen overeen met de nieuwe simkaart.
Zal dan inderdaad morgen contact met Simyo opnemen om het te regelen.

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bram-ongebruiktegebruikersnaam,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je simkaart niet werkt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Doe even je toestel helemaal uit en aan. Doet hij 't nu wel?

Zo niet, stuur ik je een andere simkaart op. Het kan namelijk zijn dat de simkaart stuk is gegaan bij de post of iets dergelijks.

Ik hoor graag van je!

@RicoK en Raytje bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer