Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn PUK code niet?

Ik heb een E-sim. Ik heb 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd. De PUK code heb ik ingevoerd. Vervolgens moet ik een nieuwe pincode kiezen. Maar daarna kom ik weer bij het PUK code scherm uit. En zegt ie dat ik nog maar 9 pogingen hebben voor het invoeren van mijn PUK code. Dit blijft zich herhalen. Hoe dit op te lossen? ik heb een Samsung telefoon. SIM kaart eruit halen gaat dus niet omdat ik een E-sim heb.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Ron H,

Goede vraag. Ik heb dit even gecheckt maar via de website versie kan ik wel de pukcode inzien maar via de Mijn Simyo app niet. 

Ik heb hierover navraag gedaan maar voor de eSIM heb je geen pin en/of pukcode nodig. 

​@floorcoremans Gebruik je wellicht nog een fysieke simkaart in de telefoon? Misschien dat de fysieke simkaart vraagt om de pin en pukcode. 

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

6 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2436 reacties
  • 14 april 2025

Hoi ​@floorcoremans,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat de PUK code niet werkt!

De PIN en PUK code kan je altijd terugvinden in jouw Mijn Simyo account via Instellingen > Simkaart. Heb je wellicht zelf een pincode ingesteld ooit via de instellingen van jouw telefoon? Hier hebben wij helaas geen invloed op. 

Ik hoor graag of het lukt met de pin en pukcode die in jouw account staan.

Groetjes,
Amy

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1285 reacties
  • 15 april 2025

Hoi Amy je schreef:

De PIN en PUK code kan je altijd terugvinden in jouw Mijn Simyo account via Instellingen > Simkaart. Heb je wellicht zelf een pincode ingesteld ooit via de instellingen van jouw telefoon? Hier hebben wij helaas geen invloed op.

geldt dit ook voor jullie app want daar kan ik het namelijk niet terugvinden.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2436 reacties
  • antwoord
  • 15 april 2025

Hoi ​@Ron H,

Goede vraag. Ik heb dit even gecheckt maar via de website versie kan ik wel de pukcode inzien maar via de Mijn Simyo app niet. 

Ik heb hierover navraag gedaan maar voor de eSIM heb je geen pin en/of pukcode nodig. 

​@floorcoremans Gebruik je wellicht nog een fysieke simkaart in de telefoon? Misschien dat de fysieke simkaart vraagt om de pin en pukcode. 

Groetjes,
Amy

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1285 reacties
  • 15 april 2025

is die puk code die jij beschrijft op de website niet bedoeld voor als je toch een sim pincode hebt ingesteld en deze vergeten bent want op mijn iPhone kun je dit eventueel instellen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2436 reacties
  • 16 april 2025

Hoi ​@Ron H,

Ik vermoed dat dit dan inderdaad te maken heeft met een zelf ingestelde pincode. Ondertussen ben ik dit intern wel even aan het uitzoeken omdat ik het toch wel wat verwarrend vind eerlijk gezegd. 

​@floorcoremans Heb je zelf wellicht ooit een pincode ingesteld voor de telefoon?

Groetjes,
Amy

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1285 reacties
  • 16 april 2025

Dank voor je reactie Ben benieuwd!