Skip to main content
LS,



Enkele weken geleden heb ik voor mijn Peugeot 308 uit 2007 een prepaid kaartje gekocht, deze lijkt 't echter niet te doen. Het apparaat zelf werkt wel omdat de vorige eigenaar in het verleden wel gebeld heeft in de auto met een werkende simkaart;



Normaliter zou ik de SIM-kaart testen in een andere telefoon maar ik heb er geen waar een normale SIM-kaart in kan...



Enfin, de handleiding van mijn auto meldt het volgende:



SIM-kaart wordt niet herkend.

??De RT4 is alleen geschikt voor 3,3 V SIM-kaarten. De oude 5 V en 1,8 V SIM-kaarten worden niet herkend.



Weet iemand wellicht of de Simyo kaartjes hier compatible mee zijn en/of wat ik eventueel nog kan proberen?



Alvast bedankt!
Misschien kun je die vraag beter op het forum van deze club stellen:

(Zie overigens net dat die club op sterven na dood is, dus dat heeft ook geen zin)



http://peugeot308club.nl/viewforum.php?f=16
Mocht je niet slagen in het vinden van het antwoord op je vraag, heb ik misschien een optie om te overwegen.

Je zou een telefoon kunnen kopen met bluetooth connectiviteit.

En bijvoorbeeld een bluetooth headset met ruisonderdrukking of een plug-in bluetooth carkit welke eenvoudig aan de zonneklep kan worden bevestigd.

(gebruik het zelf naar volle tevredenheid)



Is de auto in reparatie / apk-controle en je hebt een vervangende auto, kun je toch eenvoudig verder en bereikbaar zijn.



Groet,

Friesian
Hoi Bladiebla, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je topic even in het subforum Simkaart gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumbezoekers met eenzelfde vraag.



De moderne simkaarten werken met alle voltages die er gebruikt worden in de verschillende telefoons.

Het lijkt me dus niet dat het daaraan ligt. Wat ik wél weet is dat een UMTS simkaart zoals jij hebt niet werkt in sommige oude telefoons, de technologie is simpelweg te geavanceerd. (Bij telefoons is 2007 al antiek;))

Denk je dat dit het misschien kan zijn?



Anders kun je misschien in je omgeving vragen of er iemand een telefoon heeft waar jouw simkaart in past.



Wie weet heb je iets aan de tips van koorelle en Friesian?







Als laatste toevoeging wil ik aangeven dat het gebruik van een simkaart in een ander apparaat dan een telefoon/smartphone geheel voor eigen risico is.

Reageer