.

Beantwoord

Waarom werkt mijn nieuwe simkaart niet in een alarmsysteem?


Hallo, Ik heb vorig jaar een alarminstallatie (Eminent EM8610) geïnstalleerd en daar een Simyo simkaart in gebruikt. Dat werkt prima. Nu probeer ik weer een alarminstallatie aan te leggen, weer hetzelfde type alarm en weer een (nieuwe) Simyo simkaart. Nu pakt het alarmsysteem de simkaart niet. De simkaart werkt wel in een telefoon, dus op zich is de simkaart prima, maar hij werkt niet in het alarm.
Is er de laatste tijd wat veranderd aan de simkaarten, bij voorbeeld voor RFID? Zo ja, zou ik dan een oud type simkaart kunnen bestellen?
icon

Beste antwoord door Sean 4 April 2016, 16:05

Bekijk originele reactie

13 reacties

Hoi,

Simyo heeft sinds kort de oude 3in1 vervangen door de 3in1 met NFC, wellicht is dat het probleem. Of het probleem ligt in de kaartlezer van het alarmsysteem. Misschien is dit te testen voordat er onnodige kosten gemaakt worden, zou toch zonde zijn.
Raytje, bedankt voor de info. Ik denk dat het apparaat inderdaad niet werkt met de NFC simkaart.
@Simyo, kan ik een oude simkaart krijgen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi BenB,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat jouw simkaart niet werkt in het alarm.

Wij hebben nog een aantal oude simkaarten, maar dit zijn geen 3-1 kaarten. Kan je mij vertellen welke maat simkaart je nodig hebt voor jouw alarmsysteem?

Groetjes,
Sean
Hoi Sean, Fijn dat ik nog een oude simkaart kan krijgen. Ik heb een grote simkaart nodig.
Voor alle zekerheid, het is voor het 06 nummer dat eindigt op 855.
Ik weet niet zeker of het forum account dat ik heb aangemaakt is gekoppeld aan dat telefoonnr. Zonodig stuur ik in een PB het telefoonnummer en de naam op wie het nummer staat
Groetjes, Ben
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BenB,

Het forumaccount is inderdaad gekoppeld aan een andere aansluiting! Ook kan ik op adres en e-mail adres geen ander nummer vinden van je, dus ik ontvang graag een privéberichtje met daarin het juiste nummer, postcode en huisnummer van die aansluiting 🙂. Ik stuur je dan (na een korte check of het activeren van die simkaart wel goed is gegaan) meteen een nieuwe simkaart toe.

Groetjes, Tiury
Hoi Ben (en Simyo),

Ik zou graag weten of jouw probleem inmiddels is opgelost met de oude simkaart zonder NFC.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb namelijk ook twee dezelfde alarmsystemen maar dan beiden van Blaupunkt. De 1 heb ik hier in Nederland met een oude Simyo prepaid kaart zonder NFC geinstalleerd en die werkt perfect. De andere heb ik in hetzelde type alarmsysteem in Spanje geïnstalleerd met een nieuwe NFC prepaid kaart.

In Spanje werkt de simkaart wel in mijn telefoon (SMS én spraak) maar niet in het alarmsysteem. De pincode heb ik uiteraard uitgeschakeld.

Andere Nederlandse simkaarten zoals die van Telfort en Vodafone werken wel in het alarmsysteem in Spanje. Ik dacht dus ook dat het aan de nieuwe NFC kaart lag maar nu ik in Nederland ben werkt dezelfde nieuwe NFC simkaart wél in datzelfde alarmsysteem.

Bij Simyo heb ik inmiddels een oude simkaart besteld maar die kan ik dus nu niet testen in Spanje. Maar aangezien de nieuwe NFC simkaart niet in Spanje werkte maar wel in Nederland denk ik niet dat mijn probleem opgelost zal zijn.

Wie denkt er met mij mee en komt met een mogelijke oplossing?

Groet,
Anette
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Meerheknie, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat het niet lukte om de Simyo simkaart in gebruik te nemen in Spanje. Omdat ik geen respons meer heb gekregen op de vraag of alles naar behoren werkte van BenB, kan ik niet bevestigen dat het werkt. Alhoewel ik wel het vermoeden heb dat het werk, gezien er meestal aan de bel wordt getrokken als ook dit niet had gewerkt 😉.

Zo te zien stond de aansluiting open voor verbinding in het buitenland, dus het is opmerkelijk dat het nu plotseling wel werkt. Waar heb je de Simyo simkaart geactiveerd? Was dat toevallig in Spanje? Sommige simkaart lijken het nodig te vinden om eerst contact te hebben met het KPN netwerk, voordat ze in het buitenland functioneren.

Zou dat het kunnen zijn?

Groetjes, Tiury
Hallo, Ik was met vakantie en kon niet eerder testen of het werkt. Ik weet het nog niet zeker. Het alarm heeft heel even gewerkt met een oud model simkaart, maar werkt nu weer niet. Ik stuur dan ook de hele set terug naar de leverancier.

Ik vermoed dat sommige alarmsystemen niet om kunnen gaan met de NFC simkaarten. Het is dan ook voor Anette de moeite waard om het met een oude simkaart eens te proberen.

Groet, Ben
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BenB,

Wat vervelend dat jouw alarmsysteem het nog steeds niet goed doet. Goed van je dat je deze terugstuurt. Ik hoop dan ook dat de leverancier het probleem kan oplossen. Laat je het weten of ze het opgelost hebben?

Groetjes,
Caspar
Het heeft even geduurd, maar het werkt nu. Als je een Eminent alarm hebt en de Simyo 3-in-1 simkaart met NFC niet werkt, dan kan het helpen als je een oud type simkaart in groot (2FF) formaat aanvraagt. Die pakt het alarm wel. Ik weet niet zeker of dit de oorzaak bij mij was, maar ik heb nu ten minste een werkend alarm met simkaart. Bedankt Simyo helpdesk en webmoderators voor de hulp.
Groetjes, Ben
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BenB,

Wat goed om alsnog te horen dat je het alarm aan de praat hebt gekregen 🙂. Dat een NFC chip zo'n invloed kan hebben. Bedankt voor het compliment en natuurlijk dat je laat weten dat het met een nieuwe simkaart is opgelost.

Mocht er nog iets zijn, ben je natuurlijk altijd welkom op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury
Bedankt Ben voor je reactie.

Ik heb inmiddels een oud model simkaart zonder NFC in bezit en geactiveerd. Helaas kan ik het pas uittesten in het Blaupunkt SA2700 alarmsysteem zodra ik weer in Spanje ben. Hier in Nederland werkt het wel. Maar dat deed de vorige sim met NFC ook.

Zodra ik meer weet, zal ik mijn bevindingen op dit forum plaatsen.

Groetjes,
Anette
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Meerheknie,

Het is natuurlijk wel de perfecte reden voor een 'snoepreisje', nietwaar? Natuurlijk alvast bedankt dat je ons op de hoogte wil houden 🙂. Denk je er wel aan dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan staat?

Groetjes, Tiury

Reageer