.

Vraag

Waarom werkt het activeren van de eSIM niet?

  • 7 January 2024
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Vanwege aanschaf van een nieuwe samsung  Z flip 5 stap ik over van fysieke simkaart naar e sim. De e sim van Simyo is mijn tweede simkaart naast de fysieke kaart van een andere provider. Deze werkt goed.

Als ik de e sim wil downloaden en installeren  krijg ik een foutmelding.

Vervolgens ziet de telefoon de e sim kaart wel. Ik heb ook wel streepjes van bereik boven in staan. 

De e sim geeft onbekend nummer aan e ik ben ook niet bereikbaar.

Contact gehad met klantenservice die heeft mijn account en e sim meerdere keren verwijderd l, opnieuw aangemeld, telefoon opnieuw opgestart maar ik wordt niet geregistreerd. De fysieke simkaart van simyo op mijn oude telefoon werkt nog wel.

Ben er al een aantal uren mee bezig geweest maar het werkt nog steeds niet 😨

 

Hoe kan ik dit oplossen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Carla4,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je de eSIM niet aan de praat krijgt! Zit er tijdens het installeren van de eSIM nog een fysieke simkaart in het toestel? Zo ja, dan mag deze tijdelijk uit het toestel worden gehaald. Zodra de eSIM is geïnstalleerd kan je de fysieke simkaart weer terug in het toestel plaatsen. Dit kan namelijk de installatie van de eSIM verstoren. 

Ik hoor graag of het hiermee lukt! 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Ja dat heb ik ook gedaan helaas zonder resultaat.

De foutmelding blijft en de e sim kaart wordt niet geregistreerd.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Carla4,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de aanvraag van de eSIM verwijderd. Je kan het nogmaals proberen, hopelijk gaat het nu wel goed! 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Reageer