.

Beantwoord

Waarom werk mijn vervangende simkaart niet in Italië?


Ik heb zojuist een nieuwe simcard geïnstalleerd in Italië. Ik heb de ontvangen nieuwe pincode ingevoerd in mijn gsm. Ik heb telefoon meerdere keren aan en uit gezet. Krijg nog steeds als melding: geen service. Kan dit zsm verholpen worden?
icon

Beste antwoord door Ilias 13 June 2016, 13:21

Bekijk originele reactie

14 reacties

Even de volgende zaken checken;

- Staat internet op in het buitenland aan?

- staat (data) roaming aan?

Ik ga er overigens vanuit dat je een abonnement hebt bij Simyo en geen Prepaid. In dat laatste geval kun je geen gebruik van 3G internet in het buitenland.
Ik heb een prepaid simcard waarop ik voor 250 mb data heb gekocht. Als ik roaming internationaal aanvink blijft het daar niet opgeslagen maar springt het meteen weer op nationaal. Ik heb nu al meerdere kerenmijn nieuw gekregen 4 cijferige pincode ingevoerd. Alles met reactie: geen service. Ook heb ik het 8 cijferige nummer van de nieuwe simcard ingevoerd. Zelfde resultaat: geen service.
Reputatie 7
Badge +9
Met een prepaid simkaart is mobiel internet in Italië niet mogelijk. Helaas. Bellen en sms'sen kan wel natuurlijk. Mits bellen in het buitenland aan staat op Mijn Simyo.
Nogmaals, je kunt alleen bellen / smsen in het buitenland. Dus aan die 250MB heb je daar niks, die kun je enkel in Nederland gebruiken.

Je zou wel een verbinding moeten krijgen om te kunnen bellen / smsen. Controleer daarvoor ook even op je Mijn Simyo - instellingen - netwerkinstellingen of "Bellen in en naar het buitenland" aan staat. Daarna kun je denk ik wel je (data) roaming aanzetten. Dat moet namelijk anders kun je geen verbinding maken met een buitenlands netwerk waar je te gast bent (roamt.
Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik geef het op en leg me er maar bij neer. Ik vind het vreemd dat ik mijn nieuwe simcard niet kan gebruiken terwijl ik de nieuw gekregen pincode heb ingevoerd. Ik kan helemaal niets met die nieuwe simcard. Die 250 mb had ik per ongeluk aangevinkt. Die wilde ik hier als reservegebruiken. Daar heb ik dus ook niets aan. Ik heb het probleem ook per mail aan Simyo voorgelegd. Ik wacht af. Ik kan ook niet bellen of sms en met de zojuist geactiveerde kaart.
Je hebt wel de adviezen opgevolgd? Want enkel je pincode is onvoldoende gezien je in het buitenland bent.
Controleer daarvoor ook even op je Mijn Simyo - instellingen - netwerkinstellingen of "Bellen in en naar het buitenland" aan staat. Daarna kun je denk ik wel je (data) roaming aanzetten.
Probeer hierna eens vliegtuigstand aan en weer uit.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Labici,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je simkaart in Italië! Laten we kijken wat we hieraan kunnen doen.

Ik zie dat de instellingen voor het bellen in/naar het buitenland aanstaat. Daar is dus gelukkig niets mis mee. Ik zal voor de zekerheid deze optie nog wel voor je resetten. Kun je over jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en vervolgens weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost. Controleer dan ook meteen of roaming ingeschakeld is.

Het kan handig zijn om handmatig naar een netwerk te zoeken en diverse netwerken uit te proberen. Wellicht dat je met een ander netwerk wel bereik zult hebben.

Als je het bovenstaande hebt gedaan en roaming ingeschakeld is, maar het probleem nog niet is opgelost, dan kun je het best je simkaart in een ander toestel plaatsen en het liefst ook een andere simkaart in jouw toestel. Aan de hand hiervan kunnen we weten of het ligt aan je simkaart of aan je toestel.

Gaat dat lukken?

Friesian, Raytje en Scotsman (de grote drie), enorm bedankt voor jullie reactie en prima hulp!

Groetjes,
Ilias
Ik heb alles net weer geprobeerd en gecheckt. Alles zonder gewenst resultaat. Ik weet dat ik met de prepaid kaart niet kan internetten in Italië. Maar ik wil deze nieuwe kaart waar ik 5€ voor heb betaald en waar nog 27,70 € tegoed opstaat hier en nu kunnen gebruiken.
Bedoel je met roaming Nationaal of Internationaal? Dat heb ik ook al meerdere keren aangevinkt maar het blijft niet staan in de gekozen optie Internationaal. Het wordt niet opgeslagen. Nogmaals met mijn toestel is niets mis. Een andere simkaart werkt perfect en in Nederland werkte alles ook prima.
Heb ook al andere netwerken geprobeerd. Maar heb daarbij wel mobile data uitgeschakeld. Ik wil alleen kunnen bellen en sms'en want internetten gaat niet met deze kaart in het buitenland.
Als ik geen toegang tot mijn apparaat krijg met de nieuwe simkaart kan ik ook niets in en of uitzetten.
Dat heb ik wel gedaan met de simkaart die wel werkt.
Ik heb alle adviezen opgevolgd maar nog steeds blijft de simkaart vergrendeld en heb ik geen toegang.
Reputatie 7
Badge +9
Je zegt: in Nederland werkte alles prima. Was dat met een Simyo simkaart of eentje van een andere provider? Indien dat laatste, dan bestaat de mogelijkheid dat je toestel niet simlockvrij is. Dat zou kunnen verklaren waarom de Simyo simkaart niet werkt in jouw toestel.
Dat zou kunnen want de Simyo kaart blijft vergrendeld. Maar hoe krijg i k. Mijn toestel simlock vrij? En waar kan ik dat zien en of veranderen? Thuis gebruikte ik een vodafonesimkaart die perfect werkte en hier ook goed werkt, behalve internetten omdat de vodafonekaart ook prepaid is.
Ik heb een Sony experia M C1904/C1905. Op het internet gezien dat dit een simlock rij toestel is. Dus dat zou toch het probleem niet kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Of een mobiel simlockvrij is hangt meestal af waar hij is gekocht. Er zijn providers die ook telefoons verkopen, en soms zijn die toestellen alleen op hun netwerk te gebruiken, oftewel ze hebben een simlock. In dat soort gevallen kun je het beste contact opnemen met de winkel waar het toestel is gekocht. Ik ben niet bekend met de procedure in Nederland om een toestel simlockvrij te maken, een ander forumlid (of moderator) zal ongetwijfeld kunnen adviseren.
Hartelijk bedankt voor de reactie en hulp
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Labici,

Je kunt altijd eens een andere simkaart dan Vodafone proberen om te kijken of je toestel nou echt ge-simlocked is. Probeer eens een KPN kaartje bijvoorbeeld of één van T-Mobile. Is je toestel ge-simlocked? Ga dan eens langs de Vodafone winkel. Ze kunnen de simlock er voor je af halen als het toestel al een jaar oud is. Er zijn ook alternatieve methoden. Zo kunnen vrijwel alle telefoonwinkeltjes een toestel simlockvrij maken.

Verder zou het hele probleem ook kunnen liggen aan je simkaart. Probeer je simkaart eens in een ander toestel. Wat gebeurt er dan? Het kan zijn dat je simkaart stuk is doordat hij in het buitenland is geactiveerd. Het beste is om je simkaart in Nederland te activeren. Daarna kan je 'm gebruiken in het buitenland.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer