Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.
Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.
zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.
Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.
graag een oplossing voor het probleem!
Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.
Beste antwoord door Amy
Goedemorgen!
We kunnen ons voorstellen dat dit een erg onhandige situatie is en zijn daarom nog in volle gang bezig met het onderzoek. Hiervoor hebben wij alleen wel voorbeelden nodig.
Voor in de tussentijd hebben we een tijdelijke oplossing gevonden. Onderaan dit topic zal ik de screenshots delen voor hoe de instellingen er dan uit moeten zien. Hiermee zou het moeten lukken om tijdelijk de verbinding van de eSIM terug te krijgen. Belangrijk is dat het internet aanstaat op de eSIM. Dit kan je inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen.
Ik kan mij voorstellen dat het een spannende gedachten is om het internet in Mijn Simyo in te schakelen. Ik zal daarom als uitzondering voor jullie aansluiting gratis 1000 mb klaarzetten. Mocht er dan een kleine internetsessie plaatsvinden op de eSIM dan zal dit niet in rekening worden gebracht maar van de gratis 1000 mb worden afgehaald. Dit kunnen jullie dan activeren via Mijn Simyo > Overzicht.
Ik zie graag jullie voorbeelden tegemoet @Joop E-sim, @Aard, @ckmvdz en @Murcielaygo!
In navolging van kennelijk vele anderen, mijn esim als 2e nummer valt na een bepaalde tijd uit. Geen streepjes op foon en niet bereikbaar. Ik heb de boel conform de tips ingesteld en toch blijft het euvel zich voordoen. @Amy volgende week zit ik in Frankrijk en met de oplossing vrees ik dat de data(bundel) van Simyo wordt aangesproken (die ik overigens niet heb). Heb je voor mij nog tips? 😔
Beste allemaal, Hier nog een probleemhouder. had deze zelfde vraag als jullie allemaal in een ander topic gesteld, maar werd verwezen naar hier. Ik wacht in spanning op de oplossingen @Amy. Het is best lastig namelijk dat je vaker niet dan wel bereikbaar bent. Fysieke simkaart gaat niet helpen, omdat ik dan zakelijk niet meer te bereiken ben, was juist voor de esim naar Simyo overgestapt.
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart!
Ik heb zojuist 1000 MB voor je klaargezet op je account. Dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht zodat je gebruik kunt maken van onze tijdelijke oplossing :).
Als het zo lang moet duren voordat jullie een oplossing vinden? waarom dan niet alle klanten met esim/Iphone gratis een kleine bundel van 500 mb geven tot het probleem is opgelost?
ik ben blij dat ik eind deze week het nummer even kan uitschakelen vanwege vakantie en ik dus niet elke 10 minuten hoef te checken of ik nog wel verbinding met het netwerk heb….
Meestal valt hij weg als je met de fysieke simkaart hebt gebeld (in mijn geval Youfone), maar de laatste tijd ook wel ‘spontaan’
door vliegtuigstand in en uit te schakelen, kan je het probleem vaak wel weer verhelpen, maar goed dat kan toch niet de bedoeling zijn.
ik verwacht ondertussen wel een beetje pro-activiteit van Simyo!
Bedankt voor je bericht. Ik kan het me goed voorstellen dat dit lastig is! Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
De technische dienst is momenteel hard aan het werk om de oorzaak te achterhalen en dit zo snel mogelijk op te lossen voor jullie. Ik heb zojuist 1000 MB aan je account toegevoegd, dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht. Als je de bundel hebt geactiveerd is deze geldig tot eind van de maand.
Ik ervaar exact hetzelfde probleem als hier door meerdere gebruikers wordt beschreven. Ik heb de tijdelijke oplossing geprobeerd en dat lijkt te werken. Is het ook mogelijk dat ik de MB’s krijg zodat ik niet onverwacht extra kosten krijg? Blijft bijzonder dat dit probleem al maanden speelt bij vele klanten, zoals te lezen via dit topic
Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.
Jammer om te zien dat je hier ook last van hebt! Ik heb gratis 1000 MB voor je klaargezet. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit!
Helaas is er nog geen update wat betreft deze issue. Excuses voor het ongemak!
Ik heb helaas ook al maanden last van dit probleem. Kun je mij ook 1000mb geven zodat ik de oplossing kan testen? Daarnaast wil ik vragen of mijn telefoonnummer ook op de lijst kan die dit probleem ervaren. Alvast bedankt.
Is er al uitzicht wanneer de problemen worden opgelost? Inmiddels weer een maand voorbij en er zijn alweer de nodige MB’s afgeschreven. Moet in elke maand gaan zeuren om nieuwe gratis MB’s omdat ik nu elke keer extra kosten heb? Het probleem speelt al maanden en anders kosteloos abonnement op zeggen lijkt me redelijk? Of gaan jullie iedereen elke maand gratis MB’s geven. Dit werkt gewoon niet zo.
Bedankt voor je reactie. Ik ben het inderdaad met je eens dat de tijdelijke oplossing niet ideaal is. Helaas is er nog geen duidelijke oorzaak bekend. Echter is dit ook lastig te achterhalen aangezien de Netwerk Specialist geen foutmeldingen of instelling ziet die niet goed zou staan. Achter de schermen zijn we een aantal opties aan het testen en aan het uitsluiten maar jammer genoeg duurt dit langer dan we hadden verwacht. Voor nu heb ik weer gratis 1000 mb voor je klaargezet.
Zodra er meer duidelijkheid is geen ik een update!
En weer is een maand voorbij. Vorige maand bijna 50MB afgeschreven vanuit de bundel. Is er al een oplossing? Dit is niet werkbaar en het speelt al maanden. Inmiddels ga ik ook juridisch uitzoeken of ik van mijn abonnement af kan komen. De problemen worden gewoon niet opgelost en is het de bedoeling dat ik de resterende anderhalf jaar om MB’s ga zeuren?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.