Skip to main content
Hallo. Ik heb een Lumia 640 LTE (Windows 10). Kwam tot de ontdekking, dat ik de pincode van Symyo kan omzeilen door gewoon op het windows logo te klikken. M.a.w. ik heb dus geen pincode nodig om toegang tot mijn telefoon te krijgen. Heb nu een pincode via de instellingen van de telefoon ingevoerd en die werkt wel. Irritant vind ik echter, dat ik na het aanzetten van de telefoon eerst het Symyo pincode invoerscherm te zien krijgt en vervolgens het pincode invoerscherm van de telefoon. Het gaat mij er in de eerste plaats om, dat onbevoegden geen toegang tot mijn telefoon hebben, maar heb daarbij natuurlijk aan één pincode invoerscherm genoeg. Weet iemand een oplossing?
De keuze is aan jou..uiteraard.



App verwijderen en een snelkoppeling naar mijn simyo.
Friesian, dank voor uw reactie. Alleen welke app moet ik verwijderen? En een snelkoppeling naar mijn simyo heb ik. Het gaat erom, dat ik dacht, dat met de pincode van simyo mijn telefoon vergrendeld was. Wanneer ik mijn telefoon nl aanzette, verscheen het invoerscherm van die pincode. Nadat ik de pincode had ingevoerd, kwam ik in het hoofdscherm met de snelkoppelingen. Vervolgens kwam ik erachter, dat ik die pincode helemaal niet hoefde in te voeren en door op het windows icoontje te klikken gewoon in het hoofdscherm kon komen. Ik heb nu via instellingen van mijn telefoon een pincode ingevoerd, maar krijg dus nu na het aanzetten van de telefoon met 2 invoerschermen te maken, eerst met het invoerscherm van de Simyo pincode en vervolgens met het invoerscherm van de telefoon. Je kan nu in ieder geval niet zomaar in mijn telefoon, maar ik zou eigenlijk het Simyo pincode invoerscherm willen verwijderen. Uiteraard is het ook goed, wanneer de Simyo pincode inderdaad de toegang tot mijn telefoon blokkeert. Dan kan ik de via mijn telefoon ingestelde pincode laten vervallen, maar vooralsnog lukt mij dat niet.
Beste avant.



Persoonlijk ben ik meer voor Android telefonie dan Windows maar Windows heeft met zekerheid (weet ik, lumia 630) zeer grote pluspunten maar dat terzijde. :)

Bij Android 4.X.X zijn vanwege het beveiligingssysteem dat ook op jouw telefoon eentje zit enkele troubleshooters, om het zo te zeggen. Dan kan het zijn dat via bepaalde instellingen die je dan moet doen die obstakels verwijderd worden.

De Simyo app is qua functies sterk uitgebreid om het gebruiksgemak te verhogen. Daarmee samenhangende heeft de app ook enkele beveiliging opties erbij (moeten) gekregen.



Lezend je verhaal is mijn methode bij dergelijke troubleshooter, en ik ben van dezelfde mening als jij qua inzage door anderen, een back-up maken van de voor jou belangrijke items en daarna een factory reset. Dat doe ik ook wanneer ik voor mezelf zeg, nou staan er teveel apps op, te traag. Maakt me dus niet uit wat dat betreft of het een WP is IOS of Android, da's mijn methode mijnpakkiean. :D



Ik raad je aan voordat je mijn advies wilt gebruiken nog ff te wachten op de moderator wat zijn of haar advies aan jou is, maar ik heb de indruk dat er wel een deel van de app is blijven hangen en een factory reset..daarna schone lei als gevolg zal i.i.g. de job doen.



Suuk 6 !
Beste Friesian. Wederom dank voor uw reactie. De simyo app had ik niet geinstalleerd, dus daar zat het probleem niet. Heb inmiddels wel de app geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil. Het is natuurlijk geen echt probleem, moet alleen eerst het simyo pincode invoerscherm wegklikken en dan de echte pincode van de telefoon invoeren. Maar het hoort niet. Wacht een evt reactie van de moderator af.
Hoi Abvant,



Welkom op het Simyo forum.



Wat onhandig dat er twee keer om een code wordt gevraagd, terwijl jij aan één code genoeg hebt.



De Simyo code is bedoeld om jouw simkaart te ontgrendelen. Je kunt er inderdaad voor kiezen om deze code niet in te voeren, maar dan heb je geen toegang tot het mobiele netwerk.



Als je deze code invoert zul je zien dat jouw telefoon in het vervolg alleen om de toegangscode van je telefoon vraagt, tenzij het toestel heeft uitgestaan.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Sean



@Friesian, bedankt voor het meedenken 🙂
Hallo Sean,



Ook u bedankt voor uw reactie. Zie nu inderdaad, dat wanneer ik de Simyo code niet invul, ik niet kan bellen. Jammer dat ik de Simyo code niet kan gebruiken om de toegang tot mijn telefoon te vergrendelen en dat ik dus genoodzaakt ben om 2 codes (invoerschermen) te gebruiken. Ik zal ermee moeten leren leven 🙂 Er zijn natuurlijk veel ergere dingen, maar het intrigeerde me.
Hoi Abvant,



Ik kan me voorstellen dat je dit makkelijk had gevonden!



Op het moment dat jij jouw telefoon niet volledig uitzet, hoef je de code voor de simkaart niet constant in te voeren gelukkig. Als je dan jouw telefoon vergrendelt, zal je alleen de pincode van je telefoon in hoeven te voeren en niet opnieuw de pincode van de simkaart.



Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Angela
Dat je 2 codes dient in te voeren is vrij simpel uitgelegd. De ene is van je simkaart en de andere is om je telefoon te behoeden voor gebruik door derden. Vind jij als gebruiker het voldoende om alleen die 2e code in te voeren, dan kun je er voor kiezen om de pincode vraag voor je simkaart uit te zetten. Dit doe je als volgt;



1. pak je telefoon en ga naar Instellingen



2. Ga naar Netwerk en Draadloos



3. Ga naar Mobiel netwerk en Simkaart



4. Scrol helemaal naar beneden en kies "instellingen voor simkaart"



5. Scrol helemaal naar beneden en kies "Sim pincode verwijderen"



6. Toets je pincode ****



7. Je pincode is "verwijderd" en zal niet meer worden gevraagd als je jouw toestel aan zet.



Wil je de pincode van Simyo er weer opzetten volg dan dezelfde stappen. Je Simyo pincode vind je op je Mijn Simyo - instellingen - simkaart.



Deze uitleg is gebaseerd op gebruik van Windows Mobile 10.





Het is natuurlijk geen echt probleem, moet alleen eerst het simyo pincode invoerscherm wegklikken en dan de echte pincode van de telefoon invoeren. Maar het hoort niet. Wacht een evt reactie van de moderator af.




Zou niet weten waarom het niet hoort, dit zal bij elke telefoon zo zijn (Windows, Apple Android etc.). Het zijn namelijk 2 aparte beveiligingsmaatregelen waarvan de ene enkel de simkaart beveiligd.
Dat is een hele mooie aanvulling, Raytje 😃 Heel erg bedankt voor de tips en uitleg!



Groetjes,

Angela
Hallo iedereen,



Raytje "harstikke" bedankt voor uw duidelijke uitleg en advies. Probleem 🙂 opgelost.



Gr. Ab
Graag gedaan.. Dat s de kracht van dit forum... Elkaar helpen 🙂
Hoi Abvant,



Super dat het is gelukt! Laat je het weten als we je nog ergens anders mee kunnen helpen?



Groetjes,

Sean



@Raytje ook namens mij bedankt! Perfect uitgelegd 😃

Reageer