Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik heb een nieuw telefoon en daarbij moet ik een nano sim hebben, maar de manier hoe ik een vervangende simkaart hebben bestellen, staat mij niet aan.

Ik moet eerst mijn huidige sim blokkeren, dan simkaart aanvragen. daarbij heb ik deze weer gedeblokkeerd want ik moet wel bereikbaar blijven. Krijg ik dan nog wel mijn vervangende simkaart?
Hoi,



Je hoeft je huidige simkaart helemaal niet te blokkeren als je een nieuwe / vervangende simkaart besteld. Want dat zou betekenen dat je, wachtend op je bestelde simkaart, niet bereikbaar bent en ook geen gebruik kan maken van je bundels. Dus kun je aangeven waar staat dat je eerst moet blokkeren want dat slaat helemaal nergens op natuurlijk :D



Zodra je nieuwe simkaart binnen is en je deze hebt geactiveerd stopt de werking van je oude simkaart, maar dat is dan weer logisch. Ook krijg je per mail je nieuwe pin en puk codes en word je MijnSimyo aangepast met deze nieuwe codes.
Jullie zijn mijn helden, ik begon het al te knijpen.

Ik heb dus bij deze een nieuwe simkaart aangevraagd

Dank je wel voor jullie respons
wat ik dan zie, bij instellingen en simkaart, zag ik enkel simkaart blokkeren.

er staat geen optie om een vervangende simkaart aan te vragen.

Zou deze optie alsnog gefixed kunnen worden?
Hoi MrRiseBlack,



Welkom op het Simyo forum:)



Ik kan me voorstellen dat je niet eerst je simkaart wilt blokkeren om een nieuwe te kunnen bestellen. Gelukkig is dat helemaal niet nodig. Je kunt een nieuwe simkaart bestellen op Mijn Simyo, onder Instellingen > Simkaart > Nieuwe simkaart aanvragen en activeren. Pas als je je nieuwe simkaart op dezelfde pagina activeert, wordt je huidige simkaart geblokkeerd.



Ik zie dat je gisteravond al een nieuwe simkaart hebt besteld. Het was dus al gelukt om een nieuwe simkaart aan te vragen. Daarom staat deze optie er nu niet meer bij. Of bedoelde je iets anders met je vraag? In dat geval: kun je uitleggen wat je precies bedoeld hiermee?



Ik hoor het graag van je :)



Groetjes,

Samantha



@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hi Samantha,



Ik moest eerst mijn simkaart blokkeren voordat ik een vervangende simkaart kon aanvragen. Nadat ik de aanvraag heb ingediend, heb ik deze weer gedeblokkeerd., maar ik zag geen optie staan dat ik een vervangende simkaart kon aanvragen zonder dat ik mijn huidige sim hoeft te blokkeren.

Ik had dit nog een dubbel check gedaan, maar toen moest ik dat op deze manier doen.
Hoi MrRiseBlack,



Ooh wat vreemd! Dit is niet de normale werkwijze, want je hoort het gewoon te kunnen zonder je simkaart te blokkeren. Helaas kan ik dit nu niet meer voor je controleren, omdat je simkaart al is besteld. Mocht je dit weer een keer tegenkomen, wil je hiervan dan een printscreen sturen en deze mailen naar klantenservice@simyo.nl? Dan laat ik dit uitzoeken door onze technische afdeling.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha
Dat ga ik zeker doen, mocht ik tegenkomen, dan krijg je van mij een mail met printscreen.
Hoi MrRiseBlack,



Super! Gelukkig is het voor jou nu opgelost. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Angela

Reageer