Skip to main content

.

Ik probeer sinds woensdag 13 sept een Esim te installeren op mijn iphone. Ik had een android met  geactiveerde esim.

Omzetten lukt niet. Op donderdag 14 sept en vandaag heb ik verschillende medewerkers van Simyo op de whatsapp gehad en op beide dagen 1x aan de telefoon. Het contact stockt als ik de fysieke andere sim uit de iphone moet halen. Opnieuw contact leggen nadat het installeren niet lukt is daarna weer erg tijdrovend. vrijdagochtend bericht dat de technische dienst binnen drie werkdagen met een oplossing komt. vandaag bericht dat ik het nog eens mocht proberen. uren zoet mee geweest met geen resultaat. mevrouw van de klantenservice zou me terugbellen na haar volgende klant. niks meer van gehoord. weer met app laten weten dat het nog niet werkt. daar geen reactie op gekregen.

morgen ben ik jarig. ik ben telefonisch niet bereikbaar. wat een ballentent. 

ik zie graag met SPOED een oplossing tegemoet (fysieke sim met koerier, doorschakelen nummer, aanpassen voicemail). allemaal vragen die eerder niet mogelijk waren. mijn geduld is op. 

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @M_nk,

Bedankt voor je bericht. Oei, wat balen dat het niet lukt om je eSIM te activeren! Wat jammer om te zien dat je niet bent teruggebeld, onze oprechte excuses hiervoor! 

Zojuist heb ik dit voorgelegd bij de technische afdeling op hoge urgentie zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgepakt. Welke foutmelding krijg je precies te zien op het moment dat je de eSIM wilt downloaden op de iPhone? 

Zodra ik een terugkoppeling krijg geef ik je een update in dit topic. 

Ondanks deze obstakel wil ik je toch van harte feliciteren met je verjaardag 🎈

Groetjes,
Amy

@Amy Amy dank je wel.

NB. De technische afdeling was ook vrijdag al met spoed gevraagd er naar te kijken. Mijn account leek niet goed in het systeem te staan. Gisteren kreeg ik daar via de SIMyo chat een bericht dat ik het nog eens mocht proberen. Dat lukte dus opnieuw niet. Ik heb een hele lange whatsapp chat met alle foutmeldingen er dergelijke. Daar kan je niet bij? Je kan mijn (niet werkende) SIMyo nummer zien aan mijn login op het forum toch? 

In het kort: 

• werkende fysiek sim is per woensdag gedeactiveerd
  • werkdende esim op android is per woensdag geactiveerd
  • bij overzetten van esim naar iphone gaat het fout: Bij aanvragen esim ging download goed. Maar bij activeren eSIM kreeg ik de melding Esim kan niet worden geactiveerd. Je kunt het opnieuw proberen of voor hulp contact opnemen met de aanbieder.
  • Daarna heb ik de esim op zowel android als iphone verwijderd en ben ik niet meer bereikbaar geweest. 
  • Op donderdag en gisteren meerdere keren met jullie hulp onderstaande route gevolgd. De foutmelding is wel anders: het downloaden gaat nu telkens fout (Oeps. daar ging iets mis. We konden eSIM niet dowloanden en installeren. Probeer het opnieuw.) 

de route:

• mijn simyo app/ inloggen/instellingen/simkaart/esim/overstappen naar esim. 

In mijn simyo app/simkaart scherm staat trouwens nog steeds foutief:

• SIM kaart nummer: xxxxx
  • simkaarttype: ESIM android
  • Simkaartstatus: actief. ← dit klopt dus niet
  •  

Moet ik wellicht eens de alternatieve route kiezen:

• mijn simyo app/ inloggen/instellingen/simkaart/vervangende simkaart/ bestel hier een vervangende simkaart met je eigen nummer/vervangende simkaart aanvragen?

Heel graag je advies. 

Hoi @M_nk,

Bedankt voor de toelichting. Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de technische dienst en kan je de eSIM opnieuw downloaden. Hiervoor dien je wel eerst het profiel te verwijderen door via de inlogpagina rechtsboven op '’Aanpassen'’ te klikken en vervolgens op het kruisje die bij je naam tevoorschijn komt. Hierna kan je weer inloggen en de eSIM instaleren via Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM.

Mocht dit weer niet lukken dan kan ik gratis een fysieke simkaart voor je aanvragen. 

Groetjes,
Amy

@Amy amy Vorige keer was het advies om de fysieke simkaart van een andere provider te verwijderen voordat er wordt gedownload. Is dat nu ook nog relevant? 

Hoi @M_nk, dat klopt! De fysieke simkaart dient tijdens het installeren van de eSIM altijd uit het toestel gehaald te worden 😊.

Groetjes,
Amy

hoi @Amy 

helaas. ondanks opvolgen van alle instructies (profiel verwijderen en opnieuw inloggen, andere sim er uit) nog steeds de oeps foutmelding. 

in de simkaarten is nu de optie/vervangende sim aanvragen verdwenen.  

vertel maar hoe nu verder

stuur je me een fysieke sim, en dat we vanaf een werkend nummer weer verder proberen? 

Hoi @M_nk,

Bedankt voor je reactie. Jeetje, dat is toch wel vreemd! 

Het lijkt me inderdaad een goed idee om een fysieke simkaart op te sturen. Hierna kunnen we dan eventueel proberen om er een eSIM van te maken. Stuur je mij een privébericht met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de fysieke simkaart naar je op! 

Groetjes,
Amy

Amy schreef:

Het lijkt me inderdaad een goed idee om een fysieke simkaart op te sturen. Hierna kunnen we dan eventueel proberen om er een eSIM van te maken.

HoiHoi @Amy  

Hoe denk je dat dat werkt Amy van een fysieke sim proberen, een Esim / embedded sim / ingebouwde simkaart te maken? 😎

(Amy wordt de opvolger van Tom Cruise… Mission Impossible,,,😉)

@Amy Ik kreeg vanochtend via de chat het verzoek om het nog eens te proberen. Keurig alle profielen verijwderd, alle eerdere esims, de fysieke andere SIM kaart. Maar alles is exact hetzelfde verlopen; ik zie nog de esim als actief, ik klik door en krijg de oeps melding, etc. etc. 

Gezien de reactie van @Friesian  heb ik ook geen hoge verwachtingen van de route route via een fysieke sim. Die zou ik soweiso wel willen starten. 

Ook hoor ik natuurlijk graag welke alternatieven er wel zijn. De technische dienst heeft nu 3 x groen licht gegeven, maar 3x was helaas geen scheeprsrecht. 

Graag jullie reactie/oplossing! 

Ik heb ook nog even bij mijn werkgever gepolst of zij wellicht als beheerder van de telefoon het downloaden van esims blokken. Het antwoord is: Nee. 

bij Simkaarten blijft in mijn simyo staan: 

• simkaart nummer xxxx
  • simkaarttype ESIM android
  • Simkaartstatus actief. 

Ik had verwacht dat de acties van de technische dienst zou zijn om specifiek dit te verwijderen of deactiveren. Dit lijkt me iig een deel van het probleem. 

Daarna kan ik wellicht doen als een nieuwe klant die een (e)sim wil met nummerbehoud?

Of zal ik dat verzoek gewoon maar bij een andere provider gaan doen….

Als ik je een tip mag geven @M_nk en ook aan @Amy  . Laat gewoon de Esim vervallen (idd) en hou het bij de oude vertrouwde methode van een fysieke simkaart. Je hebt zoveel meer des te grotere voordelen dan met deze poespas met een Esim. (buitenland)

Dan speelt bij Simyo ook niet het nummerbehoud verhaal. Vergeet de Esim. 👍

Hi @M_nk,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer om te horen dat de installatie van je eSIM niet lukt!

Je kunt mij gerust een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens zodat ik de fysieke simkaart voor je aan kan vragen. Deze ligt dan binnen 2-3 werkdagen in je brievenbus. Je kunt daarna altijd nog achteraf overstappen op eSIM mocht je dit willen.

Bedankt voor je hulp! @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Amy @Roeqajja

daar ben ik weer. Ik heb de nieuwe SIM kaart ontvangen. Fijn. Ik heb hem geactiveerd, en krijg dan een scherm: uw pincode is X. SIM kaart in telefoon gestopt en bij pincode X ingevoerd. Ik ontvang de opmerking: pincode moet 4 tot 8 cijfers zijn. Toen XXXX ingevuld. Foutmelding: Deze pincode is niet juist. U heeft nog 2 pogingen over.

Wat blijkt: onder instellingen/SIMkaart staat een 4 digit-PIN code, Daarmee lukte het inloggen wel. Misschien iets om naar te kijken?  

Hoi @M_nk,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het is gelukt om de nieuwe simkaart te activeren! 

Je kan de juiste pin en pukcode altijd terugvinden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Heb je wellicht ooit zelf een pincode ingesteld via de instellingen van het toestel? Hier hebben wij namelijk geen invloed op.

Groetjes,
Amy

Reageer