Skip to main content
Beantwoord

Waarom lukt het niet om mijn contacten over te zetten van simkaart naar de iPhone?

• April 13, 2026
  • 6 reacties
  • 20 Bekeken

Graag hulp voor het volgende. Bij voorbaat dank.

Ik wil mijn contacten overzetten van mijn simkaart naar mijn Iphone 12.
Op https://support.apple.com/nl-nl/109325 geeft Apple instructie, maar dat werkt niet. Daarbij zegt Apple: "* Welke contactgegevens vanaf een simkaart worden geïmporteerd, is afhankelijk van hoe gegevens op de simkaart werden bewaard op je vorige telefoon. Voor meer hulp bij het importeren van contacten van een telefoon die niet van Apple is, raadpleeg je de website of appstore van de fabrikant of neem je contact op met je aanbieder."

Moderator: Titel aangepast voor beter vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@robsimyo,

Bedankt voor je reactie. Heb je de mogelijkheid om de simkaart nog in de Nokia 225 te doen en dan de contacten op te slaan op de simkaart?

Hierna kan je de simkaart in de iPhone plaatsen en zou je de contacten kunnen importeren via de instellingen van de iPhone. Hoe je dat doet op de iPhone vind je hier

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het werkt. Dit heb ik kunnen uitzoeken op het web maar heeft niet zozeer iets te maken met de provider voor zover ik weet 😊.

Groetjes,
Amy

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 13, 2026

Welke telefoon had je hiervoor?

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • April 13, 2026

Hoi ​@robsimyo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Ook ik ben net als ​@XTF wel benieuwd welke telefoon je hiervoor gebruikte. Ik heb het even opgezocht maar ik zie namelijk dat je contacten niet van een simkaart (die werd gebruikt in een andere iPhone) kan overzetten naar een iPhone omdat de iPhone contacten niet opslaat op een simkaart maar in het geheugen of de cloud.

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • April 13, 2026

Beste XTF en Amy SIMYO,

Dank voor jullie reacties, en sorry voor het niet vermelden van de telefoon waarmee ik destijds de contacten op de Simkaart (niet op de telefoon!) heb gezet. Dat was nog een z.g. dumbphone; een Nokia 225.

(Overigens een waardeloze telefoon die ik kocht omdat mijn oude Nokia zo geweldig lang en goed had gewerkt)

Groet!

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 13, 2026

Hoi ​@robsimyo,

Bedankt voor je reactie. Heb je de mogelijkheid om de simkaart nog in de Nokia 225 te doen en dan de contacten op te slaan op de simkaart?

Hierna kan je de simkaart in de iPhone plaatsen en zou je de contacten kunnen importeren via de instellingen van de iPhone. Hoe je dat doet op de iPhone vind je hier

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het werkt. Dit heb ik kunnen uitzoeken op het web maar heeft niet zozeer iets te maken met de provider voor zover ik weet 😊.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • April 13, 2026

Beste Amy,

1. de contacten staan op de simkaart
  2. voordat ik hier in het forum mijn probleem neerlegde, heb ik al datgene gedaan wat jij in de 2e alinea aangeeft, maar dat werkt dus niet…
  3. op de pagina waar jij naartoe linkt zegt Apple (vrij vertaald): “als het niet werkt, moet je bij de provider aankloppen”. Begrijp ik nu, dat Simyo mij niet kan helpen?

Alvast een fijne avond!

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • April 13, 2026

Hoi ​@robsimyo,

Dat klopt helaas. Wij hebben geen invloed op de contacten die ooit zijn opgeslagen op de simkaart. 

Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. 

Groetjes,
Amy