Skip to main content
antwoord

Waarom lukt het niet om de eSIM van andere aanbieder te installeren op iPhone 13?

• July 8, 2025
  • 9 reacties
  • 74 Bekeken

Vanwege vakantieplannen wil ik graag een (data) e-sim van een andere aanbieder downloaden/installeren op mijn iPhone 13 zodat ik in het buitenland van mobiele data kan genieten. Dit lukt echter niet en bij de poging de esim te downloaden geeft mijn iPhone een foutmelding. Na contact met de aanbieder geeft deze aan dat het wellicht kan liggen aan de provider, Simyo dus. Zou dit kunnen kloppen?!

Eerder heb ik wel al e-sims gebruikt op mijn iPhone, dat was echter met de vorige provider. 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@MeneerPilko,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te installeren van de andere provider! 

Het zou zeker mogelijk moeten zijn om naast een fysieke simkaart een eSIM te kunnen gebruiken van een andere aanbieder en wij blokkeren dit dan ook niet. Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom de andere aanbieder dat zegt 😅.

Als je een foutmelding krijgt tijdens het installeren van hun eSIM lijkt het me dat zij dat wellicht voor je kunnen oplossen. Welke foutmelding krijg je precies te zien?

Bedankt voor jullie reacties ​@wimj12 en ​@JanD!

Groetjes,
Amy

9 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 8, 2025

Beste ​@MeneerPilko voor buiten de EU heeft Simyo sinds kort ook speciale bundels voor bepaalde landen,  dus een aparte e sim zou misschien niet nodig hoeven te zijn.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Dat hangt er maar net vanaf waar TS heen gaat.

Als zhij bijvoorbeeld naar China, Japan of Zuid Amerika gaat heeft Simyo geen bundels.

JanD
  • Forum Expert
  • July 9, 2025

Dat hangt er maar net vanaf waar TS heen gaat.

Als zhij bijvoorbeeld naar China, Japan of Zuid Amerika gaat heeft Simyo geen bundels.

Je hebt gelijk ​@wimj12 ik heb mijn tekst aangepast. Bedankt voor de aanvulling.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Nadeel van je oorspronkelijk bericht aanpassen is als iemand nu de berichten doorleest denkt dat ik een nieuwe leesbril nodig heb, omdat mijn bericht foutief is/lijkt.

• auteur
  • Beginner
  • July 9, 2025

Ik snap dat Simyo zijn eigen bundels probeert aan te bieden, maar klant moet natuurlijk kunnen kiezen om e-sims te kunnen installeren van andere aanbieders. Dat vanwege kosten en/of vanwege bestemming (Japan bijv.). De vraag blijft dus staan: blockt Simyo op een of andere wijze het downloaden/installeren van e-sims van andere aanbieders??

JanD
  • Forum Expert
  • July 9, 2025

Nadeel van je oorspronkelijk bericht aanpassen is als iemand nu de berichten doorleest denkt dat ik een nieuwe leesbril nodig heb, omdat mijn bericht foutief is/lijkt.

Beste ​@wimj12 wat is in dezen je advies voor een volgende keer, dat jij je reactie weer aanpast?😎

Of dat ik geen correcties meer in een bestaande reactie doie, maar een losse reactie geef?

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Ik zou mijn oorspronkelijke reactie in stand houden, en onder jouw reactie iets zeggen van “sorry, je hebt gelijk”.

Maar ieder zijn eigen smaak in deze.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 9, 2025

Hoi ​@MeneerPilko,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te installeren van de andere provider! 

Het zou zeker mogelijk moeten zijn om naast een fysieke simkaart een eSIM te kunnen gebruiken van een andere aanbieder en wij blokkeren dit dan ook niet. Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom de andere aanbieder dat zegt 😅.

Als je een foutmelding krijgt tijdens het installeren van hun eSIM lijkt het me dat zij dat wellicht voor je kunnen oplossen. Welke foutmelding krijg je precies te zien?

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 10, 2025

Hoi ​@MeneerPilko,

Groetjes,
Amy

OK, dan weet ik genoeg. En kan ik uitsluiten dat hier een oorzaak zou kunnen liggen ;-)
Dan zoeken we weer verder bij de andere aanbieder!