Skip to main content

.

Goedemorgen,

Ik heb twee toestellen: op toestel 1 heb ik een e-simkaart van Simyo en toestel 2 een e-sim van KPN. 

nu wilde ik de e-sim van Simyo op hetzelfde toestel zetten als waar ik de esim van kpn in heb zitten. Maar toestel 2 geeft aan dat ik de e-simkaart van Simyo niet kan overzetten. 

Hoe kan ik dit oplossen? 

Wat maakt dat ik geen reactie krijg vanuit Simyo? 

ik heb de oplossingen, die al op het forum stonden, al uitgeprobeerd, maar dit werkt niet. 

Hoi ​@Grasspriet_84,

Bedankt voor je bericht. Mijn excuses voor deze late antwoord, op een of andere manier is je berichtje niet in ons overzicht gekomen. Uiteraard willen we je graag helpen met een oplossing, hiervoor heb ik wel wat meer informatie nodig. Om welk toestel gaat het? Niet alle toestellen ondersteunen twee eSIM's tegelijkertijd. Dit kan een reden zijn waarom dit niet lukt. Kun je ook laten weten welke foutmelding je krijgt? 

Groetjes,
Seren 

Goedemorgen Seren,

ik heb geen idee wat er met de app van Simyo aan de hand is, maar op mijn nieuwe toestel kan ik niet meer inloggen op Simyo, terwijl ik dit wel kan op oude toestel. Dit heb ik al eens eerder gehad. Toen is er een reset van account geweest en dit werkte, maar nu dus niet meer. 

anyway, mijn nieuwe toestel is een iPhone 15. Deze ondersteunt maximaal twee e-Sims. Dus dit kan het probleem niet zijn. Ik krijg de volgende melding:

Maar…in het oude toestel (iPhone 12) zit sim-kaart in. Hier zit de e-sim van Simyo in. 

Mijn vermoeden is dat de Simyo app op het nieuwe toestel in de war raakt door de aanwezigheid van de eSIM van KPN. Want het zijn immers beide eSIM nummers die uitgegeven worden door KPN.

Je zou kunnen proberen om de eSIM van KPN tijdelijk uit te schakelen.

Mijn vermoeden is dat de Simyo app op het nieuwe toestel in de war raakt door de aanwezigheid van de eSIM van KPN. Want het zijn immers beide eSIM nummers die uitgegeven worden door KPN.

Dat kan niet. Ik kan alleen een e-sim uitzetten wanneer er twee e-Sims in een toestel zitten. Met één e-sim kan ik alleen de e-sim verwijderen. 

Goedemorgen Seren,

ik heb geen idee wat er met de app van Simyo aan de hand is, maar op mijn nieuwe toestel kan ik niet meer inloggen op Simyo, terwijl ik dit wel kan op oude toestel. Dit heb ik al eens eerder gehad. Toen is er een reset van account geweest en dit werkte, maar nu dus niet meer. 

anyway, mijn nieuwe toestel is een iPhone 15. Deze ondersteunt maximaal twee e-Sims. Dus dit kan het probleem niet zijn. Ik krijg de volgende melding:

Maar…in het oude toestel (iPhone 12) zit sim-kaart in. Hier zit de e-sim van Simyo in. 

Ik bedoel dat in het oude toestel GEEN simkaart in zit en wel de e-sim van Simyo 

Oeps, ik kon de lijn wel uitschakelen. Excuses!

heb dit geprobeerd maar ik krijg dezelfde melding zoals op de foto. 

Heb inmiddels het probleem gevonden. KPN kan blijkbaar geen twee e-sims naast elkaar hebben in een toestel. 

dus ik krijg van KPN weer de fysieke simkaart terug en laat Simyo dan als e-sim in mijn toestel. 

Hoe bijzonder:  dual-sim, e-sim, plastic sim. Er is zoveel mogelijk maar twee e-sims op hetzelfde toestel kan KPN dan weer niet 😂

Hi ​@Grasspriet_84,

Bedankt voor je reactie. 

Fijn om te horen dat je achter de oorzaak bent gekomen! :)

Groetjes,
Roeqajja

Reageer