Skip to main content
Omdat ik mijn telefoon moet vervangen had ik alvast een vervangende simkaart aangevraagd, zodat ik ook naar nano of micro kan. Deze nieuwe simkaart heb ik zaterdag geactiveerd; nog in mijn oude android smartphone. Alles leek goed gegaan te zijn, kreeg ook sms van simyo dat activatie gelukt is.

Maar sinds dat moment is het pictogram van het netwerk (die verticale streepjes) opeens oranje van kleur, ipv lichtblauw.

Heeft dit een betekenis, wat wil dit zeggen?

Sim en accu verwjderen en opnieuw opstarten verandert niets.

Heb getest of ik mezelf kan bellen van mobiel naar vast en omgekeerd en dat lukt gewoon.

Ik heb prepaid zonder internetbundel (wel wifi en dat werkt gewoon en is lichtblauw).

Na activatie kreeg ik ook nog een sms van nr 1300 met het volgende bericht: "Welkom! U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik van internet op uw mobiel. Gelieve deze op te slaan en activeren."

Maar ik heb verder niets over instellingen ontvangen.

Heeft er misschien mee te maken?

Hopelijk weet iemand meer, en/of is het niet van belang.
Heb je toevallig een Dualsim telefoon en zit je nieuwe (de vervangende) in een ander slot? Vaak is het zo dat je dan andere kleuren ziet om de simkaarten van elkaar te onderscheiden. Voorbeeld hiervan is het hebben van een simkaart voor privé en een simkaart voor werk.
Bedankt voor het meedenken. Telefoon heeft wel optie dual-sim, maar heb er slechts 1 in gebruik. En sim zit ook echt in het juiste, 1e slot.( In de 2e pakt die helemaal geen netwerk)
Kan toch zijn dat de telefoon een andere kleur toebedeeld omdat er een andere simkaart in zit. Maar goed, het is gissen want ik ken het merk en model telefoon niet. En als het werkt dan werkt het, toch?
Orange is the new black 😄
Hoi Kjersti,



Welkom op 't Forum!



Ah, wat bijzonder! Goed dat je dit even na komt vragen. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie niets opmerkelijks. Je kunt bellen en sms'en zoals je gewend bent. Je hebt je internetoptie uitstaan op Mijn Simyo (Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen), dus internetten is niet iets dat jij doet met je simkaart. Dat is prima 🙂



Kortom dus: alles staat goed! Ik heb geen idee waarom de kleur veranderd is, hoewel ik de gok van Ray wel aannemelijk vind. Het zou kunnen dat je toestel een andere simkaart gewoon een andere kleur toekent. Maar ongeacht de reden: er is niets aan de hand. Je kunt gewoon vrolijk verder gebruik maken van je aansluiting.



Je kunt ervoor kiezen om contact op te nemen met de leverancier van je mobiele telefoon, als je echt graag wilt weten waarom die verandering plaatsvond. Mocht je dit doen, hou je ons dan op de hoogte?



Heb je nog verdere vragen?



@ Ray, dankjewel voor je reacties!

@ Franswon, hahaha, precies! 🙈 Kijk je dat ook?



Groetjes,

Jihane
Jihane, ik heb in het begin gekeken, maar het boeide me niet zo.
Bedankt voor de reacties en Jihane ook voor het nakijken. Ik vind het idee van Ray, dat mijn telefoon hem herkent als nieuwe simkaart en daarom er een ander kleurtje aangeeft, ook heel aannemelijk klinken!

Ik wilde even zeker weten dat het geen teken is dat er iets niet k!opt, en die geruststelling heb ik nu, en dan vind ik het best zolang alles werkt. Benieuwd wat die in mijn nieuwe telefoon gaat doen...

Het is wel vrolijk natuurlijk, zo'n oranje afwisseling tussen het lichtblauw van de rest😊
Oranje is de kleur van Simyo. Lekker toevallig maar ook toepasselijk 😃
Hoi Kjersti,



Ben blij dat je bent gerustgesteld! 😄



@ Ray, haha! Inderdaad erg toevallig! :P



Groetjes,

Asma

Reageer