Skip to main content
antwoord

Waarom krijg ik eSIM foutcode 012?

  • November 20, 2025
  • 4 reacties
  • 31 Bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn eSIM te activeren, maar ik krijg telkens foutmelding 012. Het is de 2e esim die er bij moet komen. 


Ik heb al het volgende geprobeerd:

Mijn Xiaomi 12T Pro opnieuw opgestart

De Simyo-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Via WiFi geïnstalleerd met mobiele data uit

Fysieke SIM verwijderd

VPN uitgeschakeld

Regio veranderd (NL → DE → NL)

Verschillende netwerken geprobeerd


Niets werkt. De eSIM verschijnt ook niet in mijn toestel.

Willen jullie mijn huidige eSIM-aanvraag resetten / annuleren, zodat ik een nieuwe aanvraag kan starten?
Volgens het Simyo-forum lost dit fout 012 vaak op.

Bedankt!

(Ik zit op dit moment in Canada, ik weet niet of dat een probleem moet zijn)  

Beste antwoord door Annechristel

Het is uiteindelijk via handmatig toevoegen gelukt. Dit is dus niet meer nodig.

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hoi ​@Annechristel,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te installeren! 

Ik zie dat je ook contact hebt met ons via Whatsapp. Ik begrijp dat je al een Esim hebt op de telefoon klopt dat? Is dit ook een Esim van Simyo of een andere provider? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Helper
  • November 21, 2025

Ja dat klopt maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb op dit moment een andere esim op mijn telefoon van een andere provider. 


  • auteur
  • Helper
  • antwoord
  • November 21, 2025

Het is uiteindelijk via handmatig toevoegen gelukt. Dit is dus niet meer nodig.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Annechristel,

Fijn dat het is opgelost! 

Prettige dat toegewenst 😊.

Groetjes,
Amy