.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'geen simkaart'?

  • 4 October 2017
  • 9 reacties
  • 5619 Bekeken

  • Beginner
  • 4 reacties
Goedemiddag,

Enkele uren geleden heb ik een nieuwe simkaart in mijn telefoon geplaatst (had een nano-sim nodig ipv een microsim zoals bij mijn oude toestel). Helaas herkent hij de simkaart (nog) niet... Zit al enige dagen zonder telefoon (oude telefoon doet het niet meer) en begin wat onrustig te worden...

Hoop dat een oplossing nabij is!
Mvg, Marjuka
icon

Beste antwoord door Els 4 October 2017, 16:41

Bekijk originele reactie

9 reacties

Nieuwe simkaart wel geactiveerd?
Jazeker. Nieuwe pincode en nieuwe pukcode zien staan...
Zet je telefoon even uit, wacht 10 minuten (haal bij voorkeur even de sim eruit) en zet daarna met sim de telefoon weer aan. Hopelijk brengt dit de oplossing.
Helaas... hij geeft aan: Geen simkaart geïnstalleerd. Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPhone te activeren...
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjuka,

Welkom op het Simyo Forum! Ai, daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Goed dat je ons hierover opzoekt!

Ik zie in ons systeem staan dat je de simkaart succesvol hebt geactiveerd, tot zo ver gaat het dus goed. Wel vreemd dat je iPhone die melding geeft. Voor de zekerheid heb ik de simkaart op het netwerk gereset. Hierbij wordt hij opnieuw aangemeld aan het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten en eventueel de simkaart opnieuw willen plaatsen? Controleer hierbij of er geen beschadigingen op de simkaart aanwezig zijn en of er geen stof in de simkaarthouder van je telefoon zit.

Lukt het hierna wel om je simkaart in de telefoon te gebruiken? Zo niet, dan wil ik je vragen om de simkaart in een andere telefoon te testen. Plaats ook een andere simkaart in jouw telefoon, zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies zit. Op deze manier kunnen we een betere oplossing bieden. :)

Houd je ons op de hoogte?

@ Ray, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els
Helaas in een andere telefoon werkt hij ook niet (de telefoon geeft dan aan dat de simkaart niet geldig is of ontbreekt...)
Reputatie 6
Badge +5
Hi MO1,

Onhandig dat de simkaart het maar niet lijkt te doen 😞 Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een nieuwe simkaart naar je opgestuurd, zou je kunnen laten weten of deze het wel doet? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
via de mail idd contact gehad. Ik verwacht dat de kaart morgen binnen zal zijn. Ik laat het weten als het is opgelost (of niet;-), maar ik verwacht dat de kaart de boosdoener was). Bedankt voor de follow-up
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MO1,

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat jij je simkaart al hebt geactiveerd. Ook heb je hier inmiddels gebruik van kunnen maken. Dat is goed nieuws! :D

Klopt het dat alles naar behoren werkt? Ben benieuwd!

Groetjes,
Asma

Reageer