Skip to main content
Beantwoord

Waarom komt simkaart maar niet?

• March 6, 2026
  • 11 reacties
  • 97 Bekeken

Nu 5 dagen geleden SIMkaart gevraagd. Zou komen maar nog niet ontvangen.

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@WaarblijftmijnSIM,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je nog steeds geen simkaart hebt ontvangen! Onze oprechte excuses hiervoor. 

We zullen je feedback zeker meenemen en voorleggen bij de juiste afdeling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je een nieuwe simkaart op.

Groetjes,
Amy

11 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 7, 2026

Niet per ongeluk esim aangevraagd?

Niet per ongeluk esim aangevraagd?

Nee.

Mijn verbetersuggestie: Simyo pas uw webformulier, en zonodig andere formulieren, aan zodat bij het invullen van een ongeldige teken meteen de melding "ongeldige teken" verschijnt. Simpel toch? Het had een hoop schrik mijnerzijds voorkomen (over zgn. "risicoanalyse" ed.) en ook had het niet nog 2 dagen opgeteld gekost bij de levertijd van mijn SIMkaart, die overigens 6 dagen na aanvankelijke bestelling nog steeds niet gearriveerd is.

De forumregels vragen om details. Hier zijn de mijne. De website om te registreren als klant van Simyo heeft velden voor adresgegevens zoals velen. Daarin heb ik ingevuld mijn huisnummer en toevoegsel appartementnummer. Dit laatst voorafgegaan door een liggend streepje - een gebruikelijke aanduiding voor een Nederlandse appartementnummer. Er zijn andere manieren mogelijk om dit aan te duiden. Maar op de meeste websites zodra je een teken in probeert te voegen die het formulier niet "lust", komt een melding "Ongeldige teken" oid. Niet zo bij de website van Simyo. 2 dagen later een mailtje van Simyo dat mijn bestelling "afgewezen" is. Ik mocht Simyo bellen maar gezien ik geen SIMkaart heb was dag nogal moeilijk! Ik heb uiteindelijk gebeld met een geleende telefoon, met een buitenlandse nummer, en daarbij werd mij verteld dat het kwam door dat liggend streepje. In de mail was een hele uitleg dat Simyo een risicoanalyse had uitgevoerd en daarom besloten de aanvraag niet te accepteren, maar niets over een liggend streepje.

Mag ik voorstellen dat jullie opgestuurde SIMs voortaan aangetekend opsturen? De extra penningen daarvoor had ik graag betaald! Had ik kunnen volgen via Track & Trace! Nu zit ik meer dan een week te wachten op mijn SIM met geen notie van waar die blijft.

De gevolgen voor mij van het wegblijven van mijn SIM (waarvoor ik meer dan een week geleden volledig betaald heb) zijn:
- Omdat ik daardoor totaal afgesneden ben van telefonische contact kan ik ook geen SMS berichten ontvangen die nodig zijn om in contact te blijven met mijn huisarts: afgesneden van primaire gezondheidszorg;
- Omdat ik als freelancer afhankelijk ben van telefonische contacten, geen contact meer mogelijk waardoor verlies van werk;

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • March 9, 2026

Hoi ​@WaarblijftmijnSIM,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je nog steeds geen simkaart hebt ontvangen! Onze oprechte excuses hiervoor. 

We zullen je feedback zeker meenemen en voorleggen bij de juiste afdeling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je een nieuwe simkaart op.

Groetjes,
Amy

Uitgebreide discussie, verwijzen naar adresgegevens en postdiensten, maar geen SIM. Besloten andere provider te zoeken.

Voorstel: naam ipv simyo: SIMNO !

Friesian
  • Forum Expert
  • March 11, 2026

Beste ​@WaarblijftmijnSIM 

Ik begrijp echt wel dat het erg vervelend voor je is als de simkaart niet op het door jou gegeven afleveradres verschijnt maar het hoeft niet altijd perse aan de provider te liggen. Ook bij de post gebeuren helaas fouten.

Gisteren nog meegemaakt, straatnaam en woonplaats klopten niet, alleen de postcode gaf de doorslag na ff googlen en aanbellen en vragen. Het is 1 voorbeeld die ik je zo kan geven. 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 11, 2026

Hoi ​@WaarblijftmijnSIM,

Jammer dat je niet tevreden bent. Zoals in ons gesprek aangegeven was er bij postNL best een vertraging vanwege de verkiezingen, vanaf deze week moet alles weer op tijd geleverd worden. Jammer dat je dit niet geloofd. 

Verder hebben we alles al besproken in het privébericht dus weet ik eerlijk gezegd niet wat ik nog meer kan zeggen of doen om je tevreden te stellen. 

Bedankt voor je reactie ​@Friesian!

Groetjes,
Amy

Hi Amy, ik heb inmiddels bij een nieuwe provider een abonnement en SIM kaart aangevraagd en verkregen (per aangetekend opgestuurd). Nu zit ik met 2 SIMkaarten van jullie die inmiddels zijn aangekomen en die ik terug wil sturen en ook, uiteraard, mijn abonnement bij jullie opzeggen.

Graag hoor ik wat ik daarvoor moet doen.

Penny

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 13, 2026

Hoi ​@WaarblijftmijnSIM,

Bedankt voor je bericht.

De simkaarten kun je doorknippen en weggooien. Zoals in ons privégesprek aangegeven kan je de bestelling annuleren via simyo.nl/annuleren.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 13, 2026

en die ik terug wil sturen

Wel aangetekend toch?