Skip to main content

.

Heb een vreemd issue met mijn Simyo prepaid sim kaart.

Ik heb drie Simyo prepaid sim kaarten en deze zaten in drie verschillende mobiele telefoons.

Mijn Sim kaart en die van mijn zoon zaten een een wat nieuwer type mobiel en kregen een sms van Simyo dat 5G beschikbaar is. De sim kaart van mijn vrouw zat in een wat ouder type mobiel (Samsung A3) en die heeft deze sms niet ontvangen op haar sim kaart.

 

Wij liepen nu tegen onderstaand issue aan:

Wanneer de simyo simkaart van mijn vrouw in de Samsung A3 zat, kon ik haar wel bellen van alle andere telefoons maar zij kon ons niet bellen. Ze kon wel een sms sturen.

Wanneer de sim kaart van mijn vrouw in een andere mobiel werd gestopt kon ze er wel mee bellen en als ik mijn simyo sim kaart in de Samsung A3 stopt kan ik er ook gewoon mee bellen, alles werkt gewoon.

Op basis hiervan heb ik van Simyo een nieuwe sim kaart gekregen voor mijn vrouw, bovenstaande was dus allemaal nog met de oude simyo sim kaart van mijn vrouw getest.

Nu heb ik een nieuwe simyo sim kaart voor mijn vrouw, deze in de Samsung A3 gestopt en het probleem is min of meer hetzelfde echter nu kan ik wel naar de simyo kaart van mijn zoon bellen maar naar mijn eigen simyo niet en ook niet naar mijn vodaphone sim van mijn werk of mijn huis telefoon.

Daarnaast is het nu zo dat als ik de simyo sim kaart van mijn vrouw in een andere mobiel stopt dat daar nu hetzelfde probleem speelt, ze kan alleen bellen naar de simyo kaart van mijn zoon, de rest werkt niet, wat dus met de oude simyo sim kaart nog wel lukte.

Een nieuwe simyo kaart heeft het probleem dus niet verholpen, zelfs eigenlijk wat slechter gemaakt.

Wat kan er mis zijn met de sim kaart (o6 nummer) van mijn vrouw. De issues zijn begonnen nadat wij de sms hebben gehad dat 5G beschikbaar werd, behalve dus op de sim kaart van mijn vrouw. Geen idee of dit een relatie kan hebben met elkaar maar ik vermeld het maar.

Bij voorbaat dank voor de support.

Hoi ​@Bgodscha,

Bedankt voor je bericht. Wat een vreemde situatie! 

Wat krijgt je vrouw precies te horen als ze naar jou probeert te bellen? Blijft de lijn dood of gaat het wel over? Heel bijzonder dat de simkaart eerst wel in een andere telefoon werkte en nu ook niet meer! Kan ze enkel naar jou nummer niet bellen of naar meerdere nummers niet?

Ik wil de simkaart voor nu graag even resetten omdat de simkaart ook niet werkt in een andere telefoon wat betreft het bellen. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met het juiste 06-nummer en de bijbehorende persoonlijke gegevens?

Ik zie je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Amy


Ik heb de nieuwe sim kaart mogen ontvangen, heb deze via de simyo app op mijn mobiel kunnen activeren, tot zover geen probleem.

In eerste instantie heb ik deze nieuwe simyo sim kaart (sim kaart dus van mijn vrouw) in mijn MotoG mobiel gestopt. Kreeg netjes een sms bericht binnen dat de sim kaart was geactiveerd.

Hierna kon ik zonder problemen bellen naar mijn werk sim (vodaphone sim) die in de Sansum A54 zat.

 

Hierna de simyo sim van mijn vrouw in de Samsung A54 gestopt en mijn vodaphone sim in de MotoG en helaas, als ik bel met de Samsung A54 naar de MotoG krijg ik gelijk "Lijn bezet", idem wanneer ik in de MotoG mijn prive Simyo sim stop en daar naar bel vanaf de Samsung A54.

Hetzelfde probleem speelt ook wanneer ik de Simyo sim van mijn vrouw in de Samsung A3 stop, ook dan krijg ik gelijk "lijn bezet" wanneer ik bel naar de vodaphone sim (of mijn prive simyo sim, dat maakt niet uit) die dan in de MotoG mobiel zit.

Wanneer ik mijn eigen prive Simyo sim kaart in de Samsung A54 stopt kan ik wel gewoon bellen naar de MotoG waar dan de Vodaphone sim in zit.

Idem wanneer ik mijn eigen prive Simyo kaart in de Samsung A3 stopt, werkt ook alles gewoon.

Simyo sim kaart van mijn vrouw zit nu in de Samsung A3, dan kan ik haar wel bellen vanaf al mijn andere sim kaarten, maar zij kan dus niet terugbellen helaas. SMS sturen lukt dan weer wel. Wat dan wel weer vreemd is, dat ik wel kan bellen naar de vodaphone sim kaart van mijn collega, die in een Apple IPhone 13 heeft.

Al met al, het probleem/vreemd gedrag blijft dus hetzelfde met de nieuw sim kaart, heb echt geen idee waar ik de oorzaak in moet zoeken.

Ik weet alleen dat het mis is gegaan nadat mijn andere sim kaarten netjes een berichtje hadden ontvangen dat de simyo sim kaart geschikt was gemaakt voor 5G, dat heeft de sim kaart van mijn vrouw nooit ontvangen. Of dit een relatie heeft met dit geen idee, kan er natuurlijk helemaal los van staan.


Hoi ​@Bgodscha,

Bedankt voor je reactie. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat we nog kunnen doen om dit op te lossen. Hebben jullie toevallig ook al contact opgenomen met Samsung? Die kunnen wellicht meekijken in de telefoons. Onze Netwerkspecialist ziet namelijk ook geen reden waarom dit niet zo werken, alles staat goed ingesteld. 

Ik hoor graag van je. 

Groetjes,
Amy


Is het mogelijk om het bel tegoed van deze sim kaart over te zetten naar een van mijn andere simyo sim kaarten, dan kan ik deze maar beter opzeggen en een nieuwe aanvragen met een geheel nieuwe aansluiting.


Hoi ​@Bgodscha,

Dat kan zeker! Je kan mij in ons privégesprek het nummer sturen waar je het beltegoed naar overgezet wilt hebben, ik maak het dan voor je in orde.

Groetjes.
Amy


Reageer