Skip to main content
Mijn zoon heeft een prepaid kaart. Tot nog toe in een Nokia telefoontje gebruikt, was geen probleem om te bellen, te sms'en of gebeld te worden. Nu heeft hij een iPhone vier, bij het opstarten had hij even eenverbinding, maar na een tijdje was het 'geen service' en kon hij niet bellen of gebeld worden. Waar ligt dit aan?
Gekke vraag, maar is de simkaart wel overgeplaatst? Dit omdat in de iPhone4(S) een microkaart moet. Zat deze ook in de Nokia?



Daarna(ast), is de iPhone4 simlockvrij?
Hoi PuberVader, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat vervelend voor je zoon dat hij nu zonder telefoon zit! Volgens mijn gegevens is er niets veranderd op zijn Simyo simkaart, dus hij zou het nog even goed moeten doen als daarvoor. Toch heb ik de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld.



Wil je zijn telefoon uitzetten en de simkaart voor 15 minuten verwijderen? Hierna kun je 'm weer opstarten en handmatig zoeken naar het KPN netwerk.



Als dit niet helpt, wil je zijn simkaart dan in een andere telefoon testen?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je hulp RicoK! Hij heeft een 2-in-1 simkaart, dus ik verwacht niet dat het overzetten een probleem was 🙂.
Hi Rico en Tiury,



Overzetten was idd geen probleem, klopt dat het een 2in1 kaartje is.



Ander probleem is wel de simlock . Dat zal wel de reden zijn: de Simyo kaart doet het prima in mijn Samsung die ik al bijna twee jaar heb, ik kan het tel nr van mijn zoon gewoon gebruiken.

De iPhone die hij nu heeft is het toestel die zijn moeder net bij een nieuw abonnement heeft gekregen.



Volgende vraag is dan hoe we van het simlock afkomen?



Groet, PuberVader
Beste PuberVader,



Via de nette legale wijze zal een unlockcode moeten worden aangevraagd bij de provider die de iPhone heeft verstrekt bij het net aangegane abonnement heeft afgegeven. Echter, in de regel, zal zo'n dergelijke unlockcode pas worden verstrekt nadat de eerste contracttermijn is verstreken......



Via de 'minder nette' zul je op een zaterdag naar de markt moeten en moeten vragen aan de daar staande, vaak allochtone (niet discriminerend bedoeld, integendeel, maar wel vaak een feit), marktkoopman om de iPhone onder de toonbank te unlocken..........
Hoi Pubervader,



Het kan goed zijn dat de iPhone een simlock heeft. Je kunt bij jouw vorige provider (waar je hem hebt gekocht) een unlockcode aanvragen. Dit kun je in de meeste gevallen gewoon via de klantenservice aanvragen. Je krijgt dan vervolgens per brief of email toegestuurd een unlockcode toegestuurd, met daarbij een stappenplan om jouw iPhone te kunnen ontgrendelen. Als de telefoon ouder is dan één jaar, dan is het opvragen van een unlockcode gratis, is jouw toestel jonger dan kan de provider een vergoeding vragen.



Je kunt ook direct naar de fabrikant om de unlockcode aan te vragen. Nadat de telefoon geen simlock meer heeft, kun je de Simyo Simkaart probleemloos gebruiken. Heb je hier nog vragen over?



@RicoK, bedankt voor je heldere uitleg :)



Groetjes,

Angela
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik weet wat te doen en ga er mee aan de slag. Mocht er nog iets zijn, dan zal ik het wel laten weten via het forum. Hopelijk kan ik mijn puber nu blij maken! Groetjes, PuberVader
Goed om te lezen dat de missie duidelijk is 😉 Ik ga er vanuit dat jouw puber zijn geluk straks niet op kan. Houd je ons even op de hoogte over de vorderingen? Wij zijn erg nieuwsgierig aangelegd ;)



Groetjes,

Angela

Reageer