.

Vraag

Waarom kan ik via mijn Simyo simkaart niet inloggen op het spelletje Wurdian?

  • 26 October 2021
  • 14 reacties
  • 219 Bekeken

Hoi, ik heb sinds kort een heel vreemd probleem. Ik heb een Xiaomi mi8 telefoon met 2 simkaarten (privé en werk). Internet gaat altijd via de privé simkaart van Simyo, en gaf nooit problemen. Maar nu speel ik sinds kort het woordspelletje Wurdian, en lukt het me niet om in te loggen via de Simyo simkaart. Netwerk Error, check your connection krijg ik dan te zien. Schakel ik dan over naar de data van m'n werk simkaart van Vodafone lukt het wel. Rara hoe kan dit? Alle het andere dataverkeer via de Simyo simkaart gaat dus wel zonder problemen. 


14 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Franxxxter,

Goed dat je even een bericht stuurt en welkom op het Forum!

Wat gek dat je via die andere simkaart wel toegang hebt tot dit spelletje. Ik ben eigenlijk direct naar de technische afdeling gestapt om te vragen of zij enig idee hadden wat dit zou kunnen zijn en of dit wel met Simyo te maken zou kunnen hebben. Zij vertelde mij dat de app/spel het Simyo netwerk als vreemd netwerk ziet misschien? Ze denken dat het toch aan die app of het spel zou liggen, want wij maken namelijk geen onderscheid in dataverkeer. Misschien kan je de app een keer verwijderen en opnieuw downloaden? Ik kan ook een eventuele reset proberen, maar ik gok dat dit niet veel gaat oplossen. 

Als je dit toch wil, dan vraag ik je om een privé bericht te sturen via deze chat. Hier kan ik je verder proberen te helpen!

Groetjes,

Veerle

We zijn inmiddels 4 maanden verder, en het probleem is nog steeds aanwezig. Ik had het er vanavond over met m'n broer, die heeft dezelfde telefoon, ook een Xiaomi mi8 met 2 simkaarten (youfone en t-mobile) . Ik heb hem gevraagd ook het spelletje eens te installeren om te kijken of hij het bij hem wel zou werken. En wat blijkt, exact hetzelfde probleem. De gemeenschappelijke factor is dus dat Simyo en Youfone beide op het KPN netwerk zitten, daar zit dus ergens het probleem. Ook de simkaarten een keertje omgewisseld (van simslot) maar het probleem bleef. Inmiddels heb ik met een andere app ook problemen. Ik heb een bewakingscamera, en buitenshuis kan ik de beelden met de Simyo kaart niet bekijken en met de Vodafone kaart wel. 

Met vriendelijke groet Frank

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Franxxxter,

 

Bedankt voor je bericht. Ik lees terug dat het gaat om een woordspelletje waarop je niet kunt inloggen met onze simkaart. Als ik het goed begrijp ervaart jouw broer hetzelfde probleem met dezelfde telefoon. Had je mijn collega hier destijds al een privé bericht over gestuurd? (meer om te weten wat er al is nagevraagd zodat dit niet door elkaar loopt). Ik hoor graag van je. 

 

Groetjes,

 

Nihad

Al geprobeerd om via instellingen van de telefoon, app beheer, Wurdian app, opslag, alle gegevens wissen en dan opnieuw inloggen?

Nee, geen privébericht verder gestuurd, en ja, alle bovenstaande al geprobeerd. Aangezien idd m'n broer dezelfde telefoon heeft, alleen een andere provider (youfone) lijkt het me toch dat het probleem in het kpn netwerk zit. Dat is de gemeenschappelijke factor. Wisselen we de simkaart om is er geen probleem. En inmiddels heb ik dus ook het probleem dat ik de beelden van m'n bewakingscamera niet via Simyo kan bekijken. Is een heel vreemd probleem want al het andere dataverkeer gaat wel goed via Simyo 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Franxxxter bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad erg vreemd! Heb je wel al gekeken of de Apps die het dus niet doen met ons netwerk wel aanstaan op Mobiele Data en niet alleen op WiFi?

Ja, staat allemaal aangevinkt. WiFi, sim1 en sim2

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Franxxxter,

 

Bedankt voor je reactie. Zou je mij een screenshot kunnen sturen van de foutmelding die je te zien krijgt?

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

En het gekke is, ik kan dan wel niet inloggen, maar vanuit het spel krijg ik wel meldingen. (dat er bv een woord gelegd is, spel is vergelijkbaar met wordfeud) 

 

Reputatie 5
Badge +4

@Franxxxter  Goed dat je dit doorgeeft en bedankt voor de screenshot. Als je wel meldingen ontvangt van het spelletje ga ik ervan uit dat het internet werkt. Het probleem is dus het inloggen. Heb je al geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice van het spel zelf? En heb je misschien ook gevraagd aan iemand of het wel werkt met een andere simkaart van een andere provider met jouw account?

 

Groetjes, 

 

Nihad

Ja, ik heb hierover ook direct contact gehad met de (nederlandse ontwikkelaar) van dit spel, en hij staat ook voor een raadsel. En ja, met een andere simkaart van een andere provider, werkt het dus wel met mijn account. Dat heb ik in mijn eerste mail al aangegeven. Met de Vodafone simkaart geen problemen. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Franxxxter,

 

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat het frustrerend is omdat de App ontwikkelaar hier ook niet veel over kan vertellen. Ik heb dit nogmaals voorgelegd bij onze technische afdeling en die geeft aan dat het aan de App moet liggen. Als alle andere Apps wel werken met onze Mobiele Data, dan ligt het niet aan de simkaart volgens de technische afdeling. Wij blokkeren zover zij weten geen verbruik van specifieke apps! 

 

Groetjes, 

 

Nihad

Niet alle andere apps wel dus. Ik heb aangegeven dat ik ook de beelden van mijn beveiligingscamera niet kan bekijken met de app via Simyo data, wederom met de Vodafone simkaart geen problemen. 

Groetjes Frank 

 

Reageer