Skip to main content
Ik ben de pincode van de schermbeveiliging van mijn Samsung Galaxy mini 2 kwijt. Zonder simkaart kan ik de beveiliging uitzetten en het toestel gebruiken. Echter zodra ik de simkaart weer plaats wordt weer gevraagd om de pincode. Deze staat kennelijk op de simkaart. Kan de simkaart worden gereset of is er een andere manier om dit probleem op te lossen?
Dat is de pincode van de simkaart zelf en niet van de schermbeveiliging. Want dan zou er ook zonder sim om de pincode worden gevraagd.



De pincode staat ook op de MijnSimyo pagina.. na inloggen naar instellingen en dan simkaart.
Beste Taytje, Bedankt voor je snelle reactie. Die pincode heb ik, maar ik weet niet of dit de pincode van de schermbeveiliging is. Ook betreft dit de originele pincode en ik verwacht dat deze inmiddels is gewijzigd in een bekende, maar inmiddrls vergeten pincode. Omdat het apparaat zonder simkaart wel te openen is, maar met simkaart niet, dacht ik dat de kaart wellicht te resetten zou zijn. Lastig heh!
Beste Raytje, hoewel het mijn 3e en laatste poging was, heb ik je raad opgevolgd en de pincode van de simkaart gebruikt. Ik moest daarna nog een pincode invoeren (van de schermbeveiliging), maar kreeg daarvoor zoveel mogelijkheden dat ik weer de juist code vond. Alles werkt nu weer als tevoren en ik moet je ook namens mijn vrouw, het was haar toestel, heel hartelijk bedanken voor je goede advies.
Graag gedaan.. 🙂
Hoi An en Wim,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat fijn dat het helemaal opgelost is! 😃 Raytje is een held. Het is heel goed dat je het zowel mét als zónder simkaart geprobeerd had. Dit wees er meteen op dat het ging om de pincode van de simkaart, en niet om een ontgrendelingscode van het toestel.



Laat je het weten als je in de toekomst ergens tegenaan loopt?



@ Raytje, dankjewel voor je uitstekende hulp!



Groetjes,

Jihane

Reageer