.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn simkaart niet ontgrendelen?


Hallo,
Ik heb net mijn mobiel opgeladen en wil hem weer gebruiken. Geeft deze aan dat de sim-kaart is vergrendeld. Moet de Pukcode invoeren, dat heb ik gedaan. Geeft de mobiel aan dat ik de nieuwe pincode moet intoetsen.......ik heb geen nieuwe pincode aangemaakt of gekregen, dan staat er weer in het scherm verkeerde Pukcode???? Nu snap ik 'm niet meer. Ik ben al een uur bezig. Heb verschillende dingen ingevoerd, maar ik kom er niet meer op of in. Weet iemand raad???
icon

Beste antwoord door Ilias 4 July 2016, 12:18

Bekijk originele reactie

10 reacties

Lees dit even door..


Je kunt ervoor kiezen om je pincode expres te blokkeren door driemaal een foute code in te voeren. Je telefoon vraagt dan om de pukcode. Nadat je de pukcode hebt ingevoerd, word je gevraagd een nieuwe pincode in te voeren. Dit mag de pincode zijn die op Mijn Simyo staat, maar dit mag ook een zelf verzonnen pincode zijn. Je moet de nieuwe pincode bevestigen door die nog een keer in te voeren.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/foutmelding-bij-invoeren-pincode-enof-pukcode-51
Reputatie 7
Badge +7
En dit is ook wel logisch ook. De puk code komt te voorschijn als je drie maal een verkeerde
simcode hebt ingevoerd (of als de simkaart dat vindt). Dan moet er uiteraard weer een nieuwe
simcode komen, en die moet je dan zelf, opnieuw, in alle vrijheid kunnen kiezen.
Reputatie 7
Badge +9
Wel een NIEUWE code gebruiken, gebruik je, per ongeluk, de oude code dan lukt het niet!
Heb geen pincode in hoeven voeren er stond meteen dat de PUK-code ingevoerd moest worden. En heb een nieuwe pincode ingevoerd na de PUK-code maar ook daarna komt er te staan dat de PUK-code niet klopt(terwijl ik 'm echt goed intoets vanaf de site). Dus bedankt, maar heb echt al alles gedaan en nog steeds geen resultaat.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi T.B.

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet in je toestel kan komen doordat je de puk-code moet invoeren. Je telefoon pakt deze helaas niet.

Wat apart dat de pukcode niet wordt geaccepteerd. Heb de pukcode die te vinden is op Mijn Simyo onder het kopje 'Instellingen' > 'Simkaart' gebruikt?

Als dat het geval is, verzoek ik je om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en het daarin te proberen. Als je bijvoorbeeld een Samsung hebt, kan het zo zijn dat de pukcode niet wordt geaccepteerd, omdat de Samsung geen 8-cijferige pukcode kan verwerken.

Laat je weten als je dit hebt geprobeerd?

Groetjes,
Ilias
Dit heb ik ook al geprobeerd!:(
Reputatie 7
Badge +10
Hoi T. B.,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Wil jij mij een privébericht sturen met daarin jouw simkaartnummer (dat vind je op je simkaart en heeft acht cijfers) en de pin- en pukcodes die je gebruikt hebt? Dan kan ik voor je uitzoeken of alles helemaal klopt.

Ik kijk uit naar je berichtje, T. B.!

Groetjes,
Jihane
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie reacties. Maar de simkaart wil en doet echt niets meer. Dus ik krijg een nieuwe. Probleem EINDELIJK opgelost.
Groeten!!:D
Reputatie 7
Badge +9
Na 10 keer de verkeerde PUK doet de simkaart het echt niet meer en heb je inderdaad een nieuwe nodig.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi T. B.!

Fijn! Laat je ons weten of een nieuwe simkaart het probleem oplost?

@ Franswon: Dankjewel voor je reactie! Je hebt gelijk, als een pukcode tien keer foutief wordt ingevoerd, dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.

Groetjes,
Jihane

Reageer