.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn simkaart niet gebruiken?


omdat ik mijn simkaart kwijt was een nieuwe aangevraagd. Een nieuwe simkaart gekregen maar geen pincode per email. Nu is de pincode geblokkeerd. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Angela 22 May 2016, 12:32

Bekijk originele reactie

19 reacties

Na activatie hoor je een mail te krijgen met de nieuwe pin en puk, soms verschijnt deze mail in je spambox. Ook staan deze codes na activatie op je Mijn Simyo onder instellingen - simkaart.
Dat is het nu juist. Geen email ontvangen en weet dus geen pincode.
Heb je ook je Mijn Simyo bekeken zoals ik omschreef?
Ja daar staat de pincode van mijn vorige pinkaart die ik kwijt ben
Dat is raar, activeren van je nieuwe simkaart horen daar de nieuwe codes staan.. Dan kun je nu enkel wachten op een moderator maar officieel is Simyo gesloten. Toch hangt er 1 rond op zaterdag.
Hoe krijg ik contact?
Moderators pakken jouw vraag hier vanzelf op. Doorgaans binnen een dag. Je zou ook Twitter kunnen proberen, mits je daar gebruik van maakt.
In ieder geval bedankt!!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Catharina,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je jouw simkaart niet kunt gebruiken! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Je krijgt van ons, na activatie van je nieuwe simkaart, een mail met daarin je pin- en pukcode. Daarnaast worden de codes op Mijn Simyo aangepast. In het systeem vind ik terug dat de simkaart netjes besteld is, maar dat je deze na ontvangst nog helemaal niet hebt geactiveerd. Om die reden heb ik je ook geen e-mail gehad en staan de codes op Mijn Simyo nog gekoppeld aan je oude simkaart.

Via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart, vind je de mogelijkheid om je simkaart te activeren. Hierna zal je gelijk een mail krijgen met de juiste codes. Laat je weten of dit gelukt is?

@Raytje, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Angela
Ik probeer het steeds maar bij instellingen staat simkaartnummer 67887698 en op mijn nieuwe simkaart staat 75632466.
Het eerste simkaartnummer is van de oude simkaart die ik kwijt ben. Wat nu te doen.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Heb een mail gestuurd krijg geen antwoord. Probeer te bellen maar kan alleen maar van mijn vaste telefoon bellen en als ik 1200 bel krijg ik ziggo. Kan vanaf vrijdag mijn telefoon niet gebruiken omdat simkaart geblokkeerd is.
De link op je Mijn Simyo die je gebruikte om de bestelling te starten is nu veranderd om te activeren.

Kijk daar nog eens 🙂
Er is helemaal niets veranderd. Het nummer wat te zien is is van de vorige simkaart die ik kwijt ben. Dus ik heb geen pukcode en geen simkaart nr. Dus ik kan nog steeds niet bellen. Simkaart is geblokkeerd. Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet uitleggen. Geen pincode. Dit is niet persoonlijk bedoeld maar ik baal er nu wel van.
De simkaart die je kwijt bent, heb je die geblokkeerd? Zo ja, die dien je eerst te deblokkeren.

En wat zie jij staan tussen die 2 pijlen (zie plaatje)

NB: plaatje is van mijn eigen Mijn Simyo, jij dient dus iets anders te zien.

NB2: https://www.simyo.nl/activeren

Ik heb gekeken bij my simyo maar er is nog steeds niets veranderd. Het kaartnummer en pukcode is van mijn simkaart die ik kwijt ben. Heb het nummer geblokkeerd maar ik heb al sinds vrijdag een nieuwe simkaart maar die kan ik niet gebruiken want die is geblokkeerd. Ik denk dat ik de moed opgeef en naar een andere provider ga. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik krijg van simyo ook geen reactie op mijn email.
Ik probeer je te helpen maar ik krijg het idee dat je mij ook niet helemaal begrijpt.

Als jij je verloren simkaart hebt geblokkeerd dien je deze eerst te deblokkeren. Ook dit doe je via diezelfde pagina. Daarna kun je pas je nieuwe simkaart activeren.

Nogmaals de vraag. Wat staat er bij jouw op je Mijn Simyo tussen die pijlen op het plaatje.

Op mails reageert Simyo binnen 3 werkdagen


Je kunt ons ook mailen. We beantwoorden je e-mail binnen 3 werkdagen.


https://www.simyo.nl/klantenservice?_ga=1.29245244.1674639095.1463813530
Het nummer van de simkaart is van de oude simkaart. Ik heb een nieuwe gekregen maar ik kan het niet activeren. Wat die ik fout

Na dan vertel ik het je nu nog maar een keer. Je verloren simkaart heb je geblokkeerd. Daarom kun je de nieuwe niet activeren. Klik dus nu eerst op die oranje tekst " Deblokkeer simkaart"

Daarna op diezelfde pagina maar meer naar beneden zie je dan staan dat je jouw nieuwe simkaart kan activeren. Die tekst staat bij

Vervangende simkaart aanvragen en activeren
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Catherina,

Zo te zien is het inmiddels gelukt om de simkaart te activeren. Nu moet het inderdaad mogelijk zijn om je nieuwe simkaart te activeren op Mijn Simyo. Zie je deze knop niet, dan kun je deze directe pagina gebruiken. Je krijgt na het activeren meteen een e-mail met de juiste pin en pukcode, zodat je meteen aan de slag kunt 🙂.

Gaat dit lukken?

Groetjes, Tiury

Reageer