Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn contract niet downloaden?

Goedemiddag,

Mijn SIMkaart gisteren binnengekregen, zonder wachtwoord. Als het om veiligheid te doen was, dan begreep ik het nog. Maar de omslachtigheid is verschrikkelijk!

Stap 1. Ik moet naar internet. Hoe dan? Ik heb geen internet, ik verwachte dat te hebben met deze SIM. Dus ik moest ervoor naar vrienden. Eenmaal een account aangemaakt volg ik netjes het proces, maar ik moet akkoord gaan met een contract dat niet te downloaden is! De knop werkt simpelweg niet. Verschillende webbrowsers geprobeerd, waaronder Safari, maar het werkt gewoon niet. Ik kan niet akkoord gaan met een contract waarvan ik niet weet wat erin staat. Ik heb geen WhatsApp en geen social media. Hoe kom ik alsnog aan het contract waarmee ik dien akkoord te gaan op de website?

En als dat niet mogelijk is, waarheen stuur ik dan de simkaart terug om mijn aanvraag te ontbinden? Waar is de simpele weg van 2 enveloppen gebleven en je telefoon direct in te kunnen schakelen. Voor het eerst bij Simyo, maar ik ben er nu al wel klaar mee, wat een gedoe.

Mvg Bob

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Bob123456789,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad en het niet lukt om jouw contract te bevestigen! Onze oprechte excuses voor het ongemak. 

Bij Simyo gaat vrijwel alles online en dient de klant via de Mijn Simyo app of via de website versie in te loggen met de inloggegevens die je van ons hebt ontvangen en het contract te bevestigen en de simkaart te activeren. Balen dat dit niet lukt! Ik kan dit voorleggen bij de technische dienst zodat zij de aansluiting voor je kunnen activeren. Nadat de simkaart is geactiveerd gaan de twee weken bedenktijd in. Mocht je het abonnement dan nog willen annuleren dan kan dat (binnen twee weken) via simyo.nl/annuleren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2390 reacties
  • antwoord
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Bob123456789,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad en het niet lukt om jouw contract te bevestigen! Onze oprechte excuses voor het ongemak. 

Bij Simyo gaat vrijwel alles online en dient de klant via de Mijn Simyo app of via de website versie in te loggen met de inloggegevens die je van ons hebt ontvangen en het contract te bevestigen en de simkaart te activeren. Balen dat dit niet lukt! Ik kan dit voorleggen bij de technische dienst zodat zij de aansluiting voor je kunnen activeren. Nadat de simkaart is geactiveerd gaan de twee weken bedenktijd in. Mocht je het abonnement dan nog willen annuleren dan kan dat (binnen twee weken) via simyo.nl/annuleren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 8 maart 2025

Beste Amy,

Ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik weet ook niet of de SIM werkt. Ik wil dat ook niet uitproberen, zolang ik het contract niet heb. Gebruiken is immers instemmen. Op mijn account inloggen kan ook nog steeds niet, want ik dien akkoord te gaan met (het niet te downloaden!) contract. Hetzelfde verhaal als hierboven. Ik waardeer je heldere antwoord. Je beschrijft echter een oplossing waar geen actie op lijkt te zijn genomen. Of iig zonder dat ik ben geïnformeerd. ‘Simpel en snel’ gaat het niet helaas. Ik wil graag annuleren, maar alleen zonder kosten.

Mvg Bob

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 8 maart 2025

Ik lees net verder op het forum en ik kom veel klachten hierover tegen.

Zoals ik net schreef ANNULEREN ZONDER KOSTEN!

https://forum.simyo.nl/sim-only-69/waarom-kan-ik-mijn-contract-niet-bevestigen-46793?tid=46793&fid=69

Ik ben (lees: kan) niet akkoord gaan met mijn contract en ik wil dat ook niet meer. Activeren van mijn SIM gaat dus tegen mijn verzoek in. Ik stuur het pakket terug en dan is SimYo weer de gelukkige eigenaar van een SIM die naar een andere ongelukkige klant gestuurd kan worden.

Bob

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2390 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@Bob123456789,

Mijn excuses voor de verwarring. Ik was eigenlijk aan het wachten op jou akkoord om de simkaart te laten activeren door onze technische dienst omdat je inderdaad al aangaf dat je niet tevreden was dus wilde ik niet te snel handelen door jouw simkaart meteen te activeren en daarmee ook het contract te bevestigen. 

Als je akkoord geeft kan ik de aansluiting alsnog voor je laten activeren maar ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met deze start. We vinden het jammer dat je wilt annuleren. Dit kan je kosteloos doen via simyo.nl/annuleren samen met het 06-nummer die per e-mail van ons hebt ontvangen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Amy

Reageer