Skip to main content

.

Hallo,



Pas een simkaart reset van jullie gekregen omdat bellen niet meer ging. Daarna kon ik weer bellen.



Tot ca 2 januari 2017, toen was het weer afgelopen.



Krijg de volgende meldingen:

Geen network aangemeld.

Mobiel netwerk niet beschikbaar.



Hoe nu verder? Graag bericht.



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Het lijkt er sterk op dat er toch iets mis is met je simkaart. Om hier meer zekerheid over te krijgen kan je een zogenaamde kruisproef doen. Jouw simkaart in die van een andere simlockvrije telefoon en die andere simkaart in die van jou.

Met deze test kan vastgesteld worden waar het mis gaat, doet jouw simkaart het in de andere telefoon ook niet en die andere in jouw telefoon wel dan is het de simkaart.



Op Mijn Simyo op deze website kan je in dat geval een vervangende simkaart aanvragen.



Laat je even weten he de test verlopen is?
Hoi Franswon,



Bedankt voor je reactie.

Ik heb de kruisproef gedaan en zag op allebei de telefoons: Niet aangemeld bij netwerk. Dus hoeft het niet zo te zijn dat de simkaarten niet goed zijn maar dat ze niet meer zijn aangemeld.

Dus vind ik dat de simkaart weer gereset moet worden. Een nieuwe simkaart kan ook, maar dan wel gratis. Want als ik er voor moet betalen ga ik naar een concurrent die geen haperende simkaart levert.
:8



Elke provider kan een simkaart hebben die "haperingen" vertoond. Kosten worden echt wel vergoed als dit buiten de schuld van de klant is.



Zou eerst gewoon even de reactie van Simyo afwachten 🙂
Hoi Ruud Verdouw,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet kunt bellen 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat dit probleem zich vorige week ook voordeed. Toen is er een reset uitgevoerd, waarna alles weer goed werkte. Het is niet de bedoeling dat je elke week een reset nodig hebt, maar ik ga toch nog één keer een reset voor je uitvoeren. Hiermee meld ik je aansluiting opnieuw aan op het netwerk. Als het probleem daarna weer optreedt, stuur ik je gratis een nieuwe simkaart toe. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen? Alles hoort dan weer naar behoren te werken.



Hou je ons op de hoogte?



@ Raytje, dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Bedankt voor uw reactie.

Heb alles gedaan zoals u opgaf.

Na opstarten stond er al meteen de melding: Netwerk Kpn niet aangemeld.

Dus hoop ik dat uw nieuwe simkaart gaat werken. Waarom de oude het zomaar opeens niet meer doet is mij een raadsel. Mijn toestel is een Samsung Galaxy S4. Sorry voor mijn heftige reactie.



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Wat ontzettend jammer dat de reset niet geholpen heeft! Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je simkaart niet goed werkt ;)



Ik zie dat je een Samsung Galaxy S4 hebt. Dit levert wel vaker problemen op met onze standaard simkaarten, omdat onze simkaarten net iets te dun voor deze telefoons zijn. Grote kans dat dit ook bij jou het geval is. Heb je de simkaart toevallig ook geprobeerd in een andere Samsung Galaxy S4?



In ieder geval, ik heb je voor de zekerheid gratis een dikkere simkaart opgestuurd. Deze heb je begin volgende week in huis. Laat je weten of het deze simkaart wel werkt in je telefoon?



Groetjes,

Samantha
Hallo,



Nu ik mijn nieuwe simkaart heb, graag activatie daarvan. Heb het ook al email aangevraagd, maar deze manier lijkt mij sneller.

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud,



Ik zie dat je nieuwe simkaart vanmorgen succesvol door mijn collega is geactiveerd 🙂 Laat je ons weten of het nu beter gaat?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,



Bellen gaat weer prima.

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Dat is helemaal geweldig 😃 Ik ben blij dat de problemen door de nieuwe simkaart verholpen zijn. Veel bel-plezier!



Groetjes,

Samantha
Hallo,



Helaas, kan sinds 1 1/2 week niet meer bellen of gebeld worden. "Geen netwerk aangemeld " is telkens het antwoord.

In 2016 nooit stagnatie gehad, deze maand om de haverklap. Vreemd. Alle trucjes zoals 15min uit geprobeerd.

Een reset door jullie nog niet.

Misschien lukt dat?



Ruud Verdouw
Hoi Ruud Verdouw,



Jeetje, wat vervelend dat je sinds langer dan een week niet gebeld kan worden!



Goed dat je contact met ons opneemt. Ik heb je simkaart gelijk gereset! Hiermee worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf (weer) even voor 10 minuten je toestel uit en kijk daarna of je weer verbinding hebt. Heb je dan nog steeds geen netwerk, probeer dan eens handmatig te zoeken naar en verbinding te maken met het KPN netwerk.



Kun je me laten weten of het heeft geholpen?



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Al jouw adviezen opgevolgd.

Helaas geen netwerk.

Misschien heeft u nog een idee?

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud,



Dit wordt wel een erg vervelende situatie zo! Sorry dat het allemaal niet vlekkeloos verloopt 😞



Omdat we je simkaart al meerdere malen opnieuw aangemeld hebben op het netwerk en je een nieuwe simkaart hebben gestuurd, ben ik bang dat dit het probleem nu niet gaat oplossen. In ieder geval niet blijvend!



Je hebt al eerder jouw simkaart getest in een andere telefoon, en hier kreeg je ook geen netwerk. Heb je al eens een andere simkaart in jouw telefoon kunnen testen? Daarnaast ben ik erg benieuwd of je dit probleem op 1 specifieke locatie hebt, of op meerdere? Dit kan ons ook nog een aantal inzichten geven. Alvast bedankt!



Groetjes,

Angela
Hallo Angela,



Heb een tele2 simkaartje geprobeerd en kon meteen via tele2 smsjes ontvangen voor configuratie. Had 4 streepjes sterkte in het driehoekje naast het wifi teken. Daarna de simyokaart weer geprobeerd en warempel ik kon weer bellen. Echter met maar 1streepje sterkte van de kpn! Soms verandert het driehoekje naar een cirkel met schuine streep erin. Geen contact neem ik aan. Misschien ligt de fout bij de kpn.

Bedankt.



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Dan weten we zeker dat dit probleem niet wordt veroorzaakt door je telefoon. Gebeurt het vaak dat je bereik wegvalt? Want dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Dat je bereik wegvalt, gebeurt dat altijd op dezelfde locatie?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,



Het gebeurt idd vaak en in ieder geval op 6 locaties waar ik vaak kom. Waarom is de sterkte van Tele2 ca 4x zo sterk als de sterkte van Kpn?

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Wat vervelend dat het vaak gebeurt en dat het op minimaal 6 locaties is. Helaas denk ik niet dat we hier tot een goede oplossing komen om het bereik te verbeteren. Super jammer!



De reden dat in jouw buurt Tele2 beter bereik hebt, zal liggen aan de masten.



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,



De Sim kaart in een oude Huawei G6 heb ik 3 à 4 streepjes, dus zal het toch aan mijn Samsung Galaxy S4 liggen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S4 vaker moeilijkheden heeft.

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Ik ben blij om te horen dat je netwerk toch beter is als jij je simkaart in een andere telefoon plaatst. Het lijkt erop dat het inderdaad aan je telefoon ligt.



De meeste klanten die gebruik maken van een Samsung S4 verliezen regelmatig contact met hun simkaart, omdat de simkaartconnector ruimer is dan die van een gebruikelijke toestel. Dit kunnen wij verhelpen door een dikkere simkaart toe te sturen.



Ik weet niet zeker of je netwerkprobleem hier ook door verholpen kan worden, maar we kunnen het proberen! Ik zal je hierom kosteloos een dikkere simkaart toesturen, welke je binnen drie werkdagen ontvangt. Nadat je de simkaart in ontvangst hebt genomen, kun je contact met ons opnemen. Wij zullen de simkaart dan voor je activeren. Vind je dat een goed idee?



Groetjes,

Asma
Hallo Asma,



Ja, prima idee.

Bedankt,



Ruud
Hallo Asma,



De nieuwe Sim kaart zit nu in mijn mobiel.

Graag activatie daarvan.

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud,



Wat goed dat je je simkaart helemaal klaar hebt gezet 🙂 Ik zie dat mijn collega jouw simkaart gisteren heeft geactiveerd voor je. Te gek! Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane
Hallo,



Ben er achter dat de slechte belverbinding niet aan de sim kaart ligt, maar, of aan de telefoon of aan de KPN.

Ben tijdens een autorit langs diverse netwerk masten gereden. Binnen ca 50 m opeens 4 à 5 streepjes, daarbuiten telkens weer 1 streepje. Daardoor valt de telefoon verbinding telkens weg.

Bedankt,



Ruud
Hoi Ruud Verdouw,



Ooh jeetje. Dat is dan niet met een andere simkaart op te lossen. Je had al eens de simkaart in een ander toestel gedaan zag ik. Je kon toen wel bellen, al had je maar één streepje. Het kan dus goed zijn dat het inderdaad aan je toestel ligt.



Het kan ook zijn dat het aan de omgeving ligt. Hebben meer mensen in jouw omgeving hier last van. Gebruiken die ook het KPN netwerk?



Ik hoor graag van je.



Groetjes,

Caspar

Reageer