.

Beantwoord

Waarom herkent mijn smartwatch het Simyo netwerk niet?

  • 13 December 2016
  • 16 reacties
  • 813 Bekeken

heb een smartwatch dus ik denk koop sim prepaid kaart bij simyo maar heb geen netwerk. wel als ik een telfort,kpn,t-mobile,vodafone er in doe. ik doe de simyo kaart in mijn telefoon s7 dan ziet mijn telefoon de netwerk van simyo wel. maar niet in mijn smartwatch dus hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Tessanne 2 December 2020, 13:50

Bekijk originele reactie

16 reacties

Raar maar waar. Maar de simkaart word nu wel herkent dus probleem opgelost
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonk,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat hip dat je een smartwatch gebruikt! Het is mogelijk om je Simyo simkaart in een ander apparaat (zoals een smartwatch of een alarminstallatie bijvoorbeeld) te gebruiken, maar we garanderen niet dat het altijd werkt. Simkaarten zijn namelijk gemaakt voor mobiele telefoons, en dat is dus ook de garantie die we erbij geven. Wil je hier meer over lezen? Dat kan hier.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel kan werken! Fijn dat het uiteindelijk toch allemaal goed is gekomen 😃 Wat bleek uiteindelijk de oplossing te zijn?

Groetjes,
Jihane

Raar maar waar. Maar de simkaart word nu wel herkent dus probleem opgelost

Wat heb je gedaan of gesmst naar het nr dat het werkte? Want ik heb precies hetzelfde probleem! Alvast bedankt!!

@Elske85 goedemorgen.

De kans bestaat dat je geen reactie krijgt van de auteur in dit oude topic. De simkaart is eigenlijk bedoeld voor in de telefoon. Werkt de simkaart daarin wel? Je hebt een smartwatch, merk en type? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Elske,

 

Wat leuk dat je een kijkje neemt op het Simyo forum! 

 

Wat balen dat je geen bereik hebt met jouw smartwatch. Zoals Jihane ook eerder aangaf kunnen we helaas niet garanderen dat het gaat werken omdat het geen mobiele telefoon betreft. Toch maken veel mensen gebruik van een Simyo simkaart in hun smartwatch. Het is daarom erg jammer dat de uiteindelijke oplossing niet gedeeld is door SimonK. Ik wil je aanraden om te proberen om de simkaart even uit het apparaatje te halen en er opnieuw in te zetten en te testen of je op meerdere locaties bereik kan krijgen.

 

Veel succes, hou je ons op de hoogte? 

 

Bedankt voor het meedenken Friesian! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Ha Tessanne,

 

Ik heb hetzelfde probleem, heb de simkaart al een aantal maal eruit en weer in de smartwatch gedaan zonder succes. De simkaart geprobeerd in mijn mobiel en werkt wel.. Heb je nog tips?

 

Dank je wel 

Alphons

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Alphons,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Heb je geprobeerd een stukje plakband op de simkaart te doen? wellicht helpt dit bij verbinding maken.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Ha Tessanne,

 

Ik heb hetzelfde probleem, heb de simkaart al een aantal maal eruit en weer in de smartwatch gedaan zonder succes. De simkaart geprobeerd in mijn mobiel en werkt wel.. Heb je nog tips?

 

Dank je wel 

Alphons

Is de pincode verwijderd? 

Hoi Alphons,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Heb je geprobeerd een stukje plakband op de simkaart te doen? wellicht helpt dit bij verbinding maken.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Ha Daisy, nee nog niet! Ok ga ik proberen 

 

dank je

Ha Tessanne,

 

Ik heb hetzelfde probleem, heb de simkaart al een aantal maal eruit en weer in de smartwatch gedaan zonder succes. De simkaart geprobeerd in mijn mobiel en werkt wel.. Heb je nog tips?

 

Dank je wel 

Alphons

Is de pincode verwijderd? 

Ha Ray, goede vraag.. toen ik de Sim in mijn telefoon deed, kreeg ik idd de vraag voor pin.. op smartwatch niet.. dus zou kunnen dat Sim locked is. Maar ja kan nergens een pincode invoeren tot nu toe. Interessant 🤨 

@alphons22 heb je in de telefoon bij instellingen, beveiliging de vraag om de sim pincode uitgezet bij de simkaart? Nee? Doe dat eens en probeer daarna opnieuw de simkaart in de smartwatch.

De pincode staat geschreven op de simkaart, na opheffen van vraag niet meer. 

@alphons22 heb je in de telefoon bij instellingen, beveiliging de vraag om de sim pincode uitgezet bij de simkaart? Nee? Doe dat eens en probeer daarna opnieuw de simkaart in de smartwatch.

De pincode staat geschreven op de simkaart, na opheffen van vraag niet meer. 

Top idee , ga t direct proberen ! Wordt vervolgd

@alphons22 heb je in de telefoon bij instellingen, beveiliging de vraag om de sim pincode uitgezet bij de simkaart? Nee? Doe dat eens en probeer daarna opnieuw de simkaart in de smartwatch.

De pincode staat geschreven op de simkaart, na opheffen van vraag niet meer. 

Top idee , ga t direct proberen ! Wordt vervolgd

Nee werkt niet.. Sim pin idd uitgezet op telefoon en kaart terug in smartwatch maar blijft aangeven dat netwerk niet beschikbaar is.. 

balen, was echt een goed idee! Dank je wel! 

Hoi Alphons,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Heb je geprobeerd een stukje plakband op de simkaart te doen? wellicht helpt dit bij verbinding maken.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Ha Daisy, heb de pincode verwijderd en alsnog geprobeerd maar zonder succes. Wat me opvalt is dat als ik nr bel, ik direct naar de voicemail ga dus zonder dat hij eerst overgaat.. dat lijkt me ook niet ok..?! 
dank je wel

alphons

Het moeilijke is dat een simkaart in 1e lijn is bedoeld voor de telefoon. Wat je eventueel nog kunt proberen is een prepaid van een andere provider. Soms maakt dat verschil. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Alphons,

 

Doet de simkaart het wel in een telefoontoestel? Wanneer er direct de voicemail te horen is, maakt de simkaart dus nog steeds geen verbinding met het netwerk helaas. 

Als de simkaart het gewoon doet in het andere toestel, is het wijselijk Friesian zijn advies op te volgen, omdat er dan weinig tips overblijven vrees ik. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer