.

Beantwoord

Waarom herkent mijn Fairphone mijn pincode niet?

  • 16 July 2016
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

Badge
Fairphone 1 geeft 'pincode onjuist'. PUK code ingeven geeft opnieuw 'pincode onjuist'. Ik heb de pincode al 1,5 jaar.
Ik heb wel bij instellingen zitten proberen toen het niet lukte, mogelijk is daar iets fout verder gegaan .
Hoe ontgrendel ik mijn telefoon?
Ymte.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2016, 14:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ygroeneveld,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je pincode niet geaccepteerd wordt! Heb je dit altijd al gehad met dit toestel, of is het een nieuw probleem? Wil jij mij jouw pincode en je simkaartnummer toesturen via privébericht? Dan kan ik even controleren of alles overeenkomt met wat er in ons systeem geregistreerd staat.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,
Dank voor je vriendelijke hulpaanbod.
Ik heb nooit problemen met inloggen met 7200 ervaren. Het is begonnen toen ik ergens anders WiFi contact wilde maken. Dat lukte niet, ik heb geprobeerd instellingen te wijzigen en op een bepaald moment herkende de telefoon de pincode 7200 niet meer.
(Het enige is dat er een barstje in mijn scherm zit. Dat is al een paar maanden zo. De schermen waren niet leverbaar, inmiddels wel, ik moet het vervangen van mijn scherm nog regelen. Maar dat heeft geen invloed op de pincode lijkt me)

Gegevens, gecopieerd van de correspondentie van Simyo.

Je Simyo telefoonnummer: *************.
Dit telefoonnummer heb ik ontvangen bij aanmelding in december 2014.
Het klopt niet, mijn telefoonnummer is ************, net zoals het nummer van mijn vorige telefoon.

Je pincode: ****
Je PUK-code: ********

Ik ben benieuwd naar het resultaat, alvast bedankt.

Ymte Groeneveld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ygroeneveld,

Dankjewel voor je snelle reactie!

Het is niet heel handig om dergelijke gegevens op een openbaar forum te plaatsen 😉 Daarom vroeg ik om een privébericht. Ik heb deze gegevens (je telefoonnummer, pincode en pukcode) daarom verwijderd uit je bericht. Denk je hieraan in de toekomst? Veiligheid voorop!

Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie dat alles overeen komt. Jouw telefoonnummer eindigt inderdaad op 73, jouw pincode begint met een 7, en jouw pukcode begint met 25. Daar is dus niets mis mee.

Ik raad je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen. Pakt 'ie de pincode dan wel? Als wel, dan weet je dat er iets mis is gegaan met jouw telefoon. Als hij 'm dan nog steeds niet pakt, dan ga ik jou gewoon een vervangende simkaart toesturen. Als je een vervangende simkaart krijgt, dan blijft alles hetzelfde (telefoonnummer, bundels, etc.) behalve je je pincode, pukcode en simkaartnummer.

Laat je me weten of het wel (of niet) lukt in een andere telefoon?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,
De SIM kaart kon in een andere telefoon wel ontgrendeld worden, dus aan jullie lag het niet.
Met hulp van mijn zoon hebben we de telefoon ontgrendeld met een oude pincode. Vraag me niet hoe dat kan, ik heb er geen verstand van.
Inmiddels functioneert de telefoon weer, zij het met een andere pincode.

Ik weet je prive mail niet, vandaar de reply van de vorige mail.

Dank voor je hulp!
Met vriendelijke groet,
Ymte Groeneveld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ymtegroeneveld,

Wat fijn om te horen dat het nu allemaal opgelost is! 🙂 Dankjewel voor je terugkoppeling, dat stel ik op prijs.

Als je nog andere vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen.

Groetjes,
Jihane

Reageer