Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik kosten buiten de bundel?

• May 19, 2025
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Ik heb een paar dagen geleden een abbonoment aan gesloten bij Simyo voor 25g 400 minuten bel en sms tegoed voor 11 euro per maand, dus gisteren werkte opeens de eSIM met 5g en ik ging deze even gebruiken voor buiten maar toen ik thuis kwam zeg ik opeens dat er 69 euro is afgeschreven  buiten mijn abonnement hoe kan dit??

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Marouane08,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten! 

Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie inderdaad dat je gebruik hebt gemaakt van het tijdelijke nummer zoals ​@JanD aangeeft. Jouw te behouden nummer wordt morgen overgezet op jouw Simyo simkaart. In de e-mails die je van ons hebt ontvangen informeren wij dat het tijdelijke nummer niet gebruikt dient te worden aangezien de bundels hier niet actief op zijn en je daarom buiten bundel kosten maakt als je belt met het tijdelijke nummer of internet gebruikt. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Bedankt voor je r​eactie @JanD!

Groetjes,
Amy 

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 19, 2025

Beste ​@Marouane08 sinds wanneer is je abo actief op jouw eigen nummer?

Het beste is tevens dataplafond aan te zetten voor €0,50 per maand om in de toekomst dit soort kosten te voorkomen.

Heb je misschien je (tijdelijke) nummer gebruikt voordat je abo in ging? Tja, dan val je in de prijzen, is je abo nog niet actief en betaal je €0,15 per MB.

Bij het afsluiten vanm een abo wordt daar ook duidelijk over gecommuniceerd, gebruik je nummer pas nadat het actief is.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een waarschuwing en datastop instellen om buitenbundelkosten te voorkomen.

Maar ik vermoed dat je je abo al bent gaan gebruiken voordat het daarwerkelijkk in ging.

• auteur
  • Beginner
  • May 19, 2025

Ja maar hiervoor ga ik niet voor betalen ik sluit wel een nieuwe rekening aan en haal alles hieraf

JanD
  • Forum Expert
  • May 19, 2025

Beste ​@Marouane08 

Maar ik vermoed dat je je abo al bent gaan gebruiken voordat het daarwerkelijkk in ging.

Klopt bovenstaande, indien ja, dan klopt de rest van mijn eerdere reactie ook.

Als het anders is, lees ik het graag.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • May 20, 2025

Hoi ​@Marouane08,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten! 

Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie inderdaad dat je gebruik hebt gemaakt van het tijdelijke nummer zoals ​@JanD aangeeft. Jouw te behouden nummer wordt morgen overgezet op jouw Simyo simkaart. In de e-mails die je van ons hebt ontvangen informeren wij dat het tijdelijke nummer niet gebruikt dient te worden aangezien de bundels hier niet actief op zijn en je daarom buiten bundel kosten maakt als je belt met het tijdelijke nummer of internet gebruikt. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Bedankt voor je r​eactie @JanD!

Groetjes,
Amy