.

Beantwoord

Waarom geeft mijn telefoon aan: ongeldige simkaart?

  • 20 March 2014
  • 11 reacties
  • 1637 Bekeken

Na het overstappen naar Simyo zegt mijn telefoon dat de simkaart ongeldig is.
Ik heb het nog even in mijn gegevens gecheckt en ik heb de simkaart wél geactiveerd. Ook zegt mijn oude provider dat mijn toestel simlockvrij is.
Wat is hier aan de hand?!
icon

Beste antwoord door Charlene 21 March 2014, 16:40

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Hoi Freya,

Welkom op het forum :)
Wat vervelend zeg. De melding: ongeldige sim, wijst op een Simlock. Vandaar dat wij denken dat dat aan de hand is. maar als ze dan bij je oude provider zeggen dat dit niet zo is.. wat moet je dan?
Graag hoor ik van je welk type toestel je gebruikt. Ook wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te proberen. Misschien dat we dan meer te weten kunnen komen.
Ook zet ik je simkaart even opnieuw op het netwerk. Daarvoor wil ik je vragen je toestel even 10 minuten uit te schakelen en dan weer aan te zetten. Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgelost.

Ik hoor het allemaal graag van je,

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Ik heb een Iphone 4. Vandaag ben ik voor de zekerheid langs de KPN én de Hi winkel geweest, beiden wisten mij te verzekeren dat het toestel simlock vrij is. Ik heb het toestel ook 10 minuten uit gehad; geen reactie. Ik zal zometeen nog even proberen de simkaart in iemand anders zijn toestel te doen, maar wat als dit ook niet werkt?

Groetjes Freya 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Freya,

Ik zie dat je aardig je best hebt gedaan om te achterhalen wat er precies aan de hand is. Vervelend dat het nog niet werkt 😞. Als de simkaart ook niet werkt in een andere simlockvrije telefoon dan lijkt het er eerder op dat het aan de simkaart ligt. Wat was precies het resultaat van het stoppen van de simkaart in een andere telefoon?

De tips welke in dit topic staan, zijn ook erg handig. Kan je even laten weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,

Alex

Ik heb een Emporia mobiel en ik heb mijn Simyosim altijd probleemloos gebruikt. Nu krijg ik plotseling de melding Ongeldige simkaart. Er is niets gewijzigd aan mijn mobiel want die kun je volgens mij niet updaten. Ik heb net een nieuwe simkaart van jullie gekregen maar die geeft dezelfde melding. Ik heb als noodoplossing een Lycasim gekocht en die werkt probleemloos. Wat is hier aan te doen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Hetty007,

 

Welkom op het Simyo Forum! Ik zie dat je ook een nieuwe topic hebt aangemaakt, ik zal je vraag hier beantwoorden en bij de andere topic naar hier verwijzen. 

 

Wat storend dat je telefoon na al die tijd goed gewerkt te hebben nu deze melding geeft! Heb je al eens geprobeerd om de Simyo simkaart in een ander toestel te proberen? Zo komen we er achter of de simkaart defect is of dat het probleem misschien ligt bij de combinatie van het toestel en simkaart.

 

Ik hoor graag van je wat hier uit komt!

 

Groetjes,

Tessanne

De Simyo simkaart werkt op een Samsung S9. Hij heeft vanaf 11-08-2018 goed gewerkt op mijn Emporia Pure. Een nieuwe Simyo kaart die ik heb besteld geeft dezelfde foutmelding. De Emporia Pure heeft geen internet en kan niet geupdate worden dus de telefoon is niet gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hetty007,

 

Het is voor mij ook erg lastig om je hier bij verder te helpen omdat de simkaart het wel doet in de andere telefoon. Ik weet niet waarom de telefoon de simkaart niet meer leest, daarom raad ik je aan om met je telefoon langs een telefoonwinkel te gaan of contact op te nemen met de fabrikant. 

 

Laat je ons weten wat daar uit komt?

 

Groetjes,

Tessanne

Ik weet zeker dat de telefoonwinkel me weer naar jullie stuurt. Het lijkt me eenvoudiger om de Lyca simkaart te blijven gebruiken want die werkt probleemloos en dit abonnement te beëindigen.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Hetty007,

Ik denk dat het te maken heeft met de dikte van de simkaart die we automatisch versturen. Je type toestel is al wat ouder, dus het zou me niks verbazen als je een “dikkere” simkaart nodig hebt. En gelukkig hebben we daar nog een stapel van op kantoor liggen. Ik ga er eentje naar je opsturen!

Kun jij dan even contact opnemen met ons zodra je hem ontvangen hebt? Dan activeren we hem even voor je en kunnen we kijken of het probleem is opgelost :innocent:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Ja dat was het. Nieuwe kaart er in en hij geeft geen foutmelding meer. De handgeschreven notitie bij de nieuwe simkaart was ook een leuk detail. Bedankt!

Mvg,

Hetty

Reputatie 7
Badge +6

He Hetty007,

 

Fijn dat alles weer werkt! Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan weet je ons te vinden. 😊

 

Groetjes,

Daisy

Reageer