Skip to main content
goedemiddag,



ik heb een nokia lumia 630 en mijn telefoon verliest te pas en te onpas zijn netwerk verbinding. hij heeft dan geen actief netwerk en de data verbinding staat dan op uit. ik moet de telefoon eerst uitzetten en weer aanzetten om weer een actief netwerk te krijgen. soms gaat het twee dagen goed en soms maar twee minuten. en dan maakt het niet uit of ik thuis ben of onderweg. hij geeft dan verder geen foutmelding je bent dan gewoon onbereikbaar en kunt zelf ook niemand bellen smsen of appen. ik heb al een vervangende simkaart geplaatst maar dit maakt geen verschil.



weet iemand hier een oplossing voor?



mvgr. rik.
Hoi,



Ik vermoed dat je simkaartlezer je sim niet goed leest of dat er iets mis is met het contactje.

Mijn advies is even terug naar de winkel omdat je aangeeft dat het met meerdere simkaarten is.
Hoi rikbosch,



Welkom op het forum.



Erg vervelend dat je toestel van tijd tot tijd verbinding met het netwerk verliest. Ik zie dat je sinds kort een gebruik maakt van een nieuwe simkaart. Ben je toen overgestapt naar de Nokia Lumia 630?



Je kan twee dingen doen om te achterhalen waar het door komt. Het eerste is de netwerkselectie op handmatig te zetten. Je toestel gaat dan opzoek naar beschikbare netwerken. Je kiest vervolgens voor NL KPN.

Het andere is om simkaart je (tijdelijk) in een ander toestel te plaatsen. Op deze manier kan je nagaan of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.



Houd je ons op de hoogte?



@Raytje, bedankt voor het meedenken.

Reageer